Lisätään tähän aiheeseen myös toinen Volvoni joka on myös ensiautoni eli tälläinen 1997 S70 GLT 2.5 Automaatti.
Alkuperäinen omistaja on Colgate-Palmolive AB ja se on tullut suomeen 2006. Tosin ilmeisesti vanteet, irroitettavan vetokoukun itse koukku ja keskuslukon kaukosäädin ovat jääneet Ruotsiin. Auto tuli perheeseen jo pari vuotta ennen kuin sain ajokortin ja oli välissä äidilläni käytössä kunnes huohotusjärjestelmä petti mutta nyt on taas minulla käyttöautona 460tkm ajettuna.
Huollettu ja korjailtu aina mitä nyt on tarvinnut ja hankittu rikkinäisiä/puuttuvia nippeleitä kun on tullut vastaan. Ja kohta taas varmaan aika perehtyä alustaan kun se ilmoittelee olemassaolostaan ja perä aika matalalla vaikkei katsastuksessa todenneet mitään vikoja.
Miettinyt mitä tuo GLT näissä P80 korisissa merkitsee kun kaikki muutenkin yleensä aika hyvillä varusteilla ja tässä ei edes kattoluukkua tai sähköpenkkejä, 2.5 20v konettako?
Nyt myöhemmin hankittu GLT tunnelmaa lisäämään (

) ilmeisesti P2 alumiinivanteet peltivanteiden ja pölykapselien tilalle, keskuslukon kaukosäädin ja sen boksi sekä lisätty joitain varusteita joita tullut vastaan kuten SC-900 soitin alkuperäisen vahvistimen kanssa, keskikaiutin ja Dolbyboksi. Myös Volvo-kynnyslistat, tekstiilimatot ja takaroiskeläpät. Sähköantenni olisi myös mutta pitää vaihtaa siihen itse antenni. Sähköpenkkikin tekisi mieli laittaa kun näissä on ilmeisesti johdotkin niille valmiiksi mutta haluan samalla verhoilulla ellei verhoilun vaihtaminen onnistu toiseen penkkiin.
Kori ja maalipinta on jo elämää nähnyt esim. spoilerista lähes kaikki lakat kadonneet mutta tätä on tuskin ikinä tarve myydä niin siistii joskus kun muilta projekteilta ehtii. Menee minulla hyvin tälläisenakin käyttöautona.