Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 b200k käyntiongelma

  • 7 Vastauksia
  • 2929 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
740 b200k käyntiongelma
« : 20.12.2011, 20:49:52 »
Ehtoota!

Taas on autossa "pientä" käynti häikkää... Aikaisemmin oli ihan samaa ongelmaa mutta se korjaantui uusilla tulpilla (2viikkoa sitten). Taas sama toistuu mutta pahempana eli auto kuulostaa siltä että kävisi kolmella ja täristää pirusti. Tyhjäkäynti noin 500rpm ja kun antaa kierroksia niin alkaa yskimään ja putki paukkuu. Bensa haisee kiitettävästi ainakin kun kylmänä lähtee ajelemaan tosin se saattaa johtua ronskista ryypyn annosta että pääsee edes liikkeelle kun tehot on ihan hukassa ton ongelman takia. Välillä ongelma häviää kun kone lämpenee mutta ei aina. Kävi mielessä johtuisko tuo näistä ilmoista kun välillä pakkasta ja välillä plussaa että voiko olla kosteutta jossain väärässä paikassa? Uusi virranjakajan kansi ja pyöriä olis hanskalokerossa mutta en oo vielä vaihtanu jos vika olis jossai muualla. Tuskin tulpat on menny 2viikossa huonoksi  :idiot2:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #1 : 20.12.2011, 21:56:09 »
aloita nyt vaikka vaihtamalla jakajan kansi ja pyöriä kun sellaiset jo löytyy.  jollei helpota ala sitten vasta pelkäämään pahempaa vikaa ;)

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #2 : 20.12.2011, 22:20:00 »
aloita nyt vaikka vaihtamalla jakajan kansi ja pyöriä kun sellaiset jo löytyy.  jollei helpota ala sitten vasta pelkäämään pahempaa vikaa ;)

en tuol pimeydes ny jaksanu sitä vaihtaa mut hiukan putsasin tota vanhaa kantta ja laitoin uuden pyöriän kokeeks kiinni siihen ni se ei ainakaan auttanu mitää.. Melkomaa saat taas huomenna aamulla kuunnella töissä mun vuodatusta ku volvo on taaaas rikki :D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #3 : 28.12.2011, 09:30:45 »
ei auttanu uusi jakajankansi ja pyöriä :( kertokaa joku viisaampi missä ongelma? Bensansuodatin vois olla kans hyvä vaihtaa mut en tiiä aiheuttaako se tämmöstä?
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #4 : 28.12.2011, 10:33:49 »
Sytkäpiuhat vaihtaen myös, sillä ovat kuluvia osia pyörijän, kannen ja tulppien lisäksi. Eivätkä ole edes mahdottoman kalliita. Kun vaihdat, vaihda kaikki viisi piuhaa...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #5 : 28.12.2011, 10:59:47 »
Sytkäpiuhat vaihtaen myös, sillä ovat kuluvia osia pyörijän, kannen ja tulppien lisäksi. Eivätkä ole edes mahdottoman kalliita. Kun vaihdat, vaihda kaikki viisi piuhaa...

näyttävät niin uusilta ja hyvä kuntoisilta et en uskois niissä vikaa olevan mut tiedä näistä nyt sitten.
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #6 : 28.12.2011, 12:12:06 »
näyttävät niin uusilta ja hyvä kuntoisilta et en uskois niissä vikaa olevan mut tiedä näistä nyt sitten.

Näyttäminen ei kerro mitään, ellet mittaa piuhoja, vastuspiuhoja kun ovat.   
Harvemmin se katkos siellä piuhan sisällä näkyy mitenkään tai läpilyöntikään, ellei pimeässä katsele. Vastuksen kasvamisesta puhumattakaan...   :juhau:
Bensan suodatin ei kyllä tulvimista aiheuta.

Kone lienee kaasarilla?

Päättelemällä voidaan todeta seuraavaa:

Bensa haisee -> Ei polta kaikkea -> joko kipinä kateissa tai polttoaineen syöttö on koko ajan rajusti rikkaalla.

Joten todennäköisimmin vika on kipinän puolella, koska se korjaantui tulppien vaihdolla hetkeksi.

Olet vaihtanut tulpat -> Ei vaikutusta pysyvästi -> Tulpat ok. Epätodennäköistä, että uudet tulpat hajoaisivat heti uudelleen samalla tavalla.
Vaihdettu jakaja ja pyörijä -> Ei vaikutusta -> molemmat ok.
Kosteusongelmat poistuvat 99% varmuudella paikkojen lämmettyä riittävästi -> Ei kosteus ongelma
Koneen lämpeneminen poistaa ajoittaan ongelman -> Viallisen pytyn kipinä palautuu
Vika voisi olla jakajan kannessa -> Vaihdolla ei vaikutusta -> Vika ei jakajan kannessa

Tulpan johdot vaihtamatta -> Vika voi olla yhden pytyn tulpan johdossa, joka alkaa joskus johtamaan lämmetessään.

Ja nimenomaisesti tätä vahvistaa se, että olen vaihtanut tulpat ja vika korjaantui hetkeksi. Tällöin vika löytyy todennäköisesti nimenomaisesti sieltä tulppien puoleisesta päädystä. Koska olet saattanut johtoja takaisin työntäessäsi saada kontaktin palaamaan piuhaan, joka on taasen myöhemmin auennut koneen värinöistä yms. johtuen.
Viallisen pytyn löydät katsomalla kaikki tulpat, sillä sen ongelmaisen pytyn tulppa on nokinen. Mutta yhtä tulpan johtoa ei kannata vaihtaa, vaan kaikki kerrallaan tai sinulla on sama projekti uudelleen edessä jonkin toisen pytyn kanssa vähän myöhemmin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 b200k käyntiongelma
« Vastaus #7 : 28.12.2011, 13:45:12 »
Näyttäminen ei kerro mitään, ellet mittaa piuhoja, vastuspiuhoja kun ovat.   
Harvemmin se katkos siellä piuhan sisällä näkyy mitenkään tai läpilyöntikään, ellei pimeässä katsele. Vastuksen kasvamisesta puhumattakaan...   :juhau:
Bensan suodatin ei kyllä tulvimista aiheuta.

Kone lienee kaasarilla?

Päättelemällä voidaan todeta seuraavaa:

Bensa haisee -> Ei polta kaikkea -> joko kipinä kateissa tai polttoaineen syöttö on koko ajan rajusti rikkaalla.

Joten todennäköisimmin vika on kipinän puolella, koska se korjaantui tulppien vaihdolla hetkeksi.

Olet vaihtanut tulpat -> Ei vaikutusta pysyvästi -> Tulpat ok. Epätodennäköistä, että uudet tulpat hajoaisivat heti uudelleen samalla tavalla.
Vaihdettu jakaja ja pyörijä -> Ei vaikutusta -> molemmat ok.
Kosteusongelmat poistuvat 99% varmuudella paikkojen lämmettyä riittävästi -> Ei kosteus ongelma
Koneen lämpeneminen poistaa ajoittaan ongelman -> Viallisen pytyn kipinä palautuu
Vika voisi olla jakajan kannessa -> Vaihdolla ei vaikutusta -> Vika ei jakajan kannessa

Tulpan johdot vaihtamatta -> Vika voi olla yhden pytyn tulpan johdossa, joka alkaa joskus johtamaan lämmetessään.

Ja nimenomaisesti tätä vahvistaa se, että olen vaihtanut tulpat ja vika korjaantui hetkeksi. Tällöin vika löytyy todennäköisesti nimenomaisesti sieltä tulppien puoleisesta päädystä. Koska olet saattanut johtoja takaisin työntäessäsi saada kontaktin palaamaan piuhaan, joka on taasen myöhemmin auennut koneen värinöistä yms. johtuen.
Viallisen pytyn löydät katsomalla kaikki tulpat, sillä sen ongelmaisen pytyn tulppa on nokinen. Mutta yhtä tulpan johtoa ei kannata vaihtaa, vaan kaikki kerrallaan tai sinulla on sama projekti uudelleen edessä jonkin toisen pytyn kanssa vähän myöhemmin.

nyt tuli niin perusteellinen vastaus että taidampa nuo johdot vaihtaa sittenkin :D kiitos tästä eiköhän tämä nyt jo ratkea  :hello:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

 

RallyBaron  Samppasport