Proturbo  Autodiagnoosi

S60 mk1 tekniikanvaihto

  • 29 Vastauksia
  • 3618 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samuels

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
S60 mk1 tekniikanvaihto
« : 26.12.2022, 20:35:22 »
Onko kukaan tehnyt tekniikanvaihtoa s60 b5244s2 -02 manuaali, magneti marellin kaasuläpällä -> b5254t2 awd manuaali, bosch kaasuläpällä?

Pihassa siis moottori- ja kaasuläppä vikainen etuveto sekä kolaroitu awd.

 Moottori, vaihdelaatikko, taka-akseli, kardaani, sekä välijäähdytin vaihtuisi kolaroidusta awd:stä. Myös ecu, cem, abs ja mittaristo tarvitsee vaihtaa awd mallista, onko muuta? Miten johtosarjat sopii uudemmasta ecusta vanhempaan koriin ja onko etuvedon johtosarjassa valmiutta haldexille?

Tiedossa on ettei ihan viikonlopun projekti ole, mutta ei viitsisi romumiehenkään käskeä kahta hakea.

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6646
  • Global alligator
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #1 : 26.12.2022, 21:14:36 »
Menikö se awd niin huonoksi? Trailerikuskis meinas että siitä ehkä tekis vielä.
Pimeessä tosin katteli. Siis T.M. Jos nyt on sama punanen mistä puhutaan.

Ite en tuohon svappiin alkais mutta en näistä paljoo ymmärrä. :P
Enkä tiiä onko vaparin johtosarjassa valmiutta esim.ap anturille, menis kaikki sähköt awdstä tohon etuvetoon.

Yks vaihtoehto on panna nelikko myyntiin kokonaisena tai osina jos on intoa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa 531

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #2 : 26.12.2022, 21:29:13 »
Trailerikuskille :uglystupid2: paljastu karu totuus kun sai talliin ja pääsi katsoon paremmin. Kyllä tostakin viitteliäs kaveri tekee, mutta "helpommalta" tuntuis tehdä tosta vaparin kopasta. Vaparin koppa on muutenkin siistimpi.

Ajatus mulla oli heittää moottori johtosarjoineen ecuineen ym. hilppeineen vaparin koppaan. Johtosarjaa kokonaisuudessaan ei kiinnostais alkaa tekeen.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2022, 21:35:48 kirjoittanut 531 »
940 B230ft aw71l, 740 b200e m47, v70 d5244t aw55-50 awd

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #3 : 27.12.2022, 08:26:07 »
Kun pihassa on olemassa kokonainen auto ehjine johtosarjoineen, niin sisusta tieltä pois purkaen koko johtosarja irti ja siirtäen kaikkine sähkölaitteineen toiseen autoon. ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 531

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #4 : 27.12.2022, 09:25:26 »
Tämä tiedossa, mutta laiska haluaisi päästä vähemmällä. Ja aikaa mulla aika rajallisesti käydä jelppaamassa. Sähköissä pojalla suurin haaste.

Löytyykö noihin kytkentäkaavioita jostain? Autodatasta ei löytynyt.
940 B230ft aw71l, 740 b200e m47, v70 d5244t aw55-50 awd

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #5 : 27.12.2022, 20:16:35 »
Myös ecu, cem, abs ja mittaristo tarvitsee vaihtaa awd mallista, onko muuta? Miten johtosarjat sopii uudemmasta ecusta vanhempaan koriin ja onko etuvedon johtosarjassa valmiutta haldexille?
Väittäisin, että myös SWM, REM ja SRS-ohjainlaite on siirrettävä. Mikäli ratin airbagissa on eri määrä johtoja, niin sekin ja se vaikuttaa myös SRS-ohjainlaitteen välisiin johtoihin. Euovien ohjainmoduulit, koska ne on kuitenkin eri varaosanumerolla.

Sähköt on sulakerasioita myöden erilaiset mikäli tekniikanluovuttaja on vm.-05 eli käyttöönotettu loppuvuodesta -04(ajovalot muovipinnoilla).
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 531

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #6 : 27.12.2022, 20:44:33 »
Tekniikanluovuttaja on -03 eli vanhempaa myös. Lasi umpiot molemmissa.

Boksit kyllä vaihtelee jos vaan korin johtosarjat sopii.
940 B230ft aw71l, 740 b200e m47, v70 d5244t aw55-50 awd

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #7 : 28.12.2022, 12:59:07 »
Nelikossa normaalisti on DSTC ja jos vaparissa ei ole sitä(kuten yleensä ei), niin ainakin jarrupääsylinterin paineanturit sekä niiden johdot puuttuu. Samoin jarrutehostin on erilainen, koska DSTC:n kanssa on yksi anturi enemmän ja myös sen johdot puuttuu.

Voisin olettaa, ettei Haldexille ole valmiutta. Jos on, niin väliliitin on takapenkin istuinosan alla vasemmassa reunassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa samuels

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #8 : 28.12.2022, 17:03:47 »
2003 awd ei ole stc/dstc nappia, 2002 fwd on stc nappi.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #9 : 28.12.2022, 17:11:24 »
Kannattaa varmistaa silti onko jarrupääsylinterissä paineanturit vai ei.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 531

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #10 : 29.12.2022, 23:05:43 »
Ei ole jarrupääsylintereissä paineantureita.

Moottoritilan osalta johtosarjoja selvitelty. Vaparissa ei ole jarrutehostimelle alipainepumppua. Vaparin korin johtosarjasta ei löydy liitintä pumpulle eikä venttiilille.
Turbossa näille ei tule johdot moottorin johtosarjasta, vaan konehuoneen oikeaa reunaa pitkin.
940 B230ft aw71l, 740 b200e m47, v70 d5244t aw55-50 awd

Poissa samuels

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #11 : 30.12.2022, 22:02:23 »
Osaako kukaan sanoo mistä vois löytyä kytkentäkaavio alipainepumpun johdotuksille?

Poissa 531

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #12 : 13.01.2023, 22:46:38 »
Vaparin kopassa ei ole valmiutta haldexille. Awd kopassa on osa liitoksista tehty haarotuksella cemin johdoista. Remin kautta menee haldexin virta.

Polttoainetankki myös hieman erilainen. Vaparissa tankin johdot menee vasempaan puoliskoon ja lähtee vasemmalta penkin alta kohti keulaa.
Turbo awd kopassa johdot oikelta tankin puoliskolta penkin oikeaan reunaan. Kolme johtoa lähtee taakse remille ja kaksi eteen cem ja ecu.
940 B230ft aw71l, 740 b200e m47, v70 d5244t aw55-50 awd

Poissa 531

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #13 : 26.02.2023, 23:11:42 »
Hiljalleen alkaa auto kasaantuun muiden kiireiden ohella. Haldexin johdot kytketty kuten alkuperäisessä nelikossa. Bensapumpun ja ecun väliin myös johto jota vaparissa ei ollut.

Nyt vaihdettuna;
-Moottori johtosarjoineen + voimansiirto
-Bensatankki
-Ecu, cem ja rem
-Konehuoneen sulakerasia
-Virtalukko

Nyt ongelmana ettei cem saa yhteyttä mihinkään muuhun ohjainlaitteseen paitsi rem. Mittaristossa ei syty moottorin vikavalo kun kääntää virrat päälle. Muut vikavalot palaa. Kaikki sulakkeet ja ecun rele katsottu. Bensapumppu pyörii kuten kuuluukin. Testerilläkään ei saa yhteyttä ecuun. Cemin vikakoodit poistuu mutta palaa kun käyttää virrat pois. Vilkut ei toimi. Ajovalot on aina päällä kun sytytysvirta päällä, eli ei saa pelkkiä parkkeja. Myös ilmastointipaneeli on aina virrallinen kun akunkenkä on kiinni. Onko jollain tähän ongelmaan veikkauksia?
940 B230ft aw71l, 740 b200e m47, v70 d5244t aw55-50 awd

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: S60 mk1 tekniikanvaihto
« Vastaus #14 : 27.02.2023, 06:11:03 »
Onhan ECU kunnolla paikoillaan ihan pohjassa?

 

KL-varaosat  Race.fi