Autolla ajettu noin 340 000km. Käytin öljyn vaihdossa ja sanoivat, että mootori on lopussa, suodattimessa oli lusikallinen metallimuhjua. Olen ajanut tuon jälkeen reilu 1500km. Moottori käy kuten aina ennenkin, enkä huomaa käyntiäänessä mitään uusia sivuääniä. Öljyä meni noin 1.5l vaihtovälillä. Toki tuossa on muutosta tapahtunut. satatuhatta kilsaa sitten öljyä ei vaihtovälillä tarvinnut lisätä yhtään. Mistäköhän moinen metalli öljyn sekaan on tullut ja kuinka siihen pitäisi suhtautua? Vaihdon jälkeen öljyn pinta ei ole seka-ajossa laskenut ja öljy on tikussa edelleen ihan kirkasta. Itse ajattelin, että olisin vielä voinut auton pitää, jos ei mitään suurempaa vikaa synny, mutta tämä nyt laittoi vähän miettimään. Mitäs ootte mieltä?