Potilaana -01 S80 2.4 170hv
Volvo on nyt pari kk ollut omistuksessani, ja alusta asti olen metsästänyt syytä sylinterin 2 sytytyshäiriölle. Antaa siis aina ohisytytyksen vikakoodia sylinterille 2.
Oireet: tyhjäkäynnillä "humppaa" ja käy epätasaisen kuuloisesti, vaihde päällä täristää normaalia enemmän. Ajaessa/kiihdyttäessä tehot hukassa ja kone käy käytännössä jatkuvasti neljällä sylinterillä. Antaa vikakoodia P0302 eli 2. Sylinterin sytytyshäiriö.
Mitä kaikkea on kokeiltu/selvitetty:
- Puolia on vaihdettu ristiin ja kokeiltu uusia - ei vaikutusta.
- Sytytystulppia kokeiltu boschia ja ngk:ta - ngk tulpilla käy normaalisti noin 100-200km ajon verran, jonka jälkeen sytytyshöiriöt palaavat. Boschilaisilla ei sytytä edes uusilla tulpilla sylinteriä 2.
- Puristuspaineet mitattu, ja kaikissa sylintereissä täysin samat lukemat, oliko 14bar luokkaa. Huom! 2. Sylinterin männän päällä huomattavasti karstoittumista kun katsoo tulppareiän läpi.
- viimeisimpänä suuttimet käytetty irti ja huollettu Finjectorilla, ei vaikutusta.
Kristallipalloja saa kaivella esiin. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Karstoittumisen ymmärtäisi jos 2. suutin syöttäisi liikaa polttoainetta eikä siksi syty oikein, hämmentävästi suutinhuollolla ei kuitenkaan ollut vaikutusta.
Kaikki ideat otetaan vastaan.