Oman kokemuksen mukaan yleisin syy nesteen katoamiseen on joku lisälämppärin tihkuva letkuliitos. Tietenkin tämä liitos on lähes aina jossain piilossa, sisälokarin välissä lämppärillä, tuulilasin etupuolella kaukalossa jossa pyyhkijät jne

Sen huomannut myös että tavalliset ruuvaamalla kiristettävät klemmarit ovat syvältä lämppärin letkuissa, vuoto löytyy kummallisesti aina niistä. Kuukausi sitten kiristelin viimeksi letkulämppärin klemmarin tihkumisen vuoksi. Jousikuormitteiset joita tulee lämppäreiden mukana eivät yleensä vuoda, koska se kiristyy ja löystyy sitä mukaan kun letku tai putki elää. Sen huomannut myös että näitä tihkuvuotoja esiintyy vain talvella kylmillä ilmoilla, ei koskaan kesällä vaikka paahtaisit +30*C helteessä joka päivä. Lisäksi nestettä ei tarvitse kadota edes desin vertaa, kun kylmällä ilmalla alkaa varoitus vilkkumaan koelaudassa. Ainakin T6 on ongelmallinen liian pienen paisuntasäiliönsä takia, koska nestetilavuus on iso ja lämpölaajeneminen myös. Pienikin letkun tihkuminen saa jo aikaan herjan koelautaan kylmällä ilmalla ja kun katsot paisuntasäiliöön, niin ehkä millin pari laskenut pinta. Lisäät vähän, varoitus häviää, mutta kuumana sitä on sitten jo liikaa. Ihan onneton purkki se FoMoCo:n purnukka, varmaan tarkotettu johonkin 0.9L Fiestaan
