Nyt on autoa käytetty "huoltotarkistuksessa" ja ERAD suhteen ei pitäisi olla mitään huolta. Reilu 15tkm nyt ajeltu "vaihtopaketilla". Kattoivat aika kattavasti autoa läpi ja oli myös ilmastointihuolto.
Koko homma kustansi vain 136€ eli pidän tuota aika edullisena (pelkkä ilmastointihuolto maksaa 90€). Testasivat ERAD, automaattivaihteisto ja jopa alustaa iskarit jne sekä vikakoodit luettu.
Seuraava huolto n. 120-130tkm väli 4-5kk päästä ja sen jälkeen melko pian pitää jakohihna muistaa vaihdattaa. Mutta pääasia, että nyt toimii ja kaikki katottu mistä ollut vähän huolta eli nyt
vaan kovaan ajoon

Kulutus ollut kyllä tosi maltillinen ja kesällä ainakin pääsee vähintään 1000km joka tankilla ajoi miten vaan, vaikka ilman latauksiakin. Pikkureissun kulutus tässä :
Oulu-Muhos-Utajärvi-Hepoköngäs-Ukkohalla akusto täynnä ja matka-ajossa "hold" toiminnolla suurin osa matkaa ja taajamat sähköllä kulutus oli 6,6L. Akkua käytettiin ehkä puolet. Ilmastointi päällä koko ajan.
Ukkohalla-Suomussalmi-Kuusamo-Ruka -väli vajaa 190km 96kmh keskinopeudella akusto melkein tyhjillä kulutus 7,6L. Akkua jäi Rukalle Oulusta saakka ladattuna n. 5-6km. Kulutus oli 7,6L. Keskiarvo siis 7,1L
Rukalla oli mahdollisuus ladata pari kertaa ja ajella täysin sähköllä esim. Ruka-Juuma ja takaisin.
Paluumatka peräkärry perässä pieniä kinttupolkuja Riisitunturin ja Livojärven kautta melkoisessa sateessa paluu Ouluun päin 7,1L. Kiimingistä Ouluun ajeltiin pelkällä sähköllä. Matkan aikana ei ladattu ajossa akkuja.
Eli koko reissun n. 730km ajojen keskikulutus oli siis 7,1L ja tosiaan tullessa jopa peräkärry perässä.