Kun akku jossain vaiheessa vikaantuu ja "hybridi järjestelmässä vika" varotusvalo syttyy niin autolla siis pystyy edelleen ajamaan ihan bensalla?
Mietin että jossain vaiheessa nämä on 250-300 ajettuja ja ei kiinnosta enää sähköpuolta korjuuttaa kuntoon niin ajais bensalla paaliin?
Saiskohan akun pudotettua jopa pois tekemässä painoa.
Katsastuksessa pitää varmaan olla vikavalot pois ja akut kunnossa jotta sallitut päästölukemat täyttyy...harmi.
Pystyy ajelemaan edelleen bensalla ja se on toisaalta ihan ok. En usko, että akkua pystyisi ottamaan kokonaan pois eli se vikavalo vaan jäisi palamaan... Nelivetohan vaatii kuitenkin akun. En usko, että katsastuksesta ehkä sanoisivat mitään, vaikka olisi tuo vikavalo päällä. Päästömittaus olisi varmaan sama kuin perus T5 tai T6 (mitä ei ole siis paljoa Suomessakaan myyty), koska se päästömittaus on vain bensakoneen puolelta ja se yhteenlaskettu alempi päästöarvo on vain jotenkin laskennallinen? Harmittavia juttuja nämä, mutta näin sitä vaan bensalla ajellaan... Jospa se 1 akkumoduuli korjaisi vikaa sen verran, että pääsee ns. vaihtoon asti. Kaikenlaisia kummia vikakoodeja alkaa tulla ennen kuin sen akun korjauttaa, koska ecu menee persiilleen ja ruiskutus sekä ajoitus alkavat pykiä tai en usko, että noita ihmekoodeja vaan yhtäkkiä muuten olisi tullut...