RallyBaron  Samppasport

960 II tankkianturin resistanssiarvo

  • 5 Vastauksia
  • 782 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
  • www.vrcf.fi
960 II tankkianturin resistanssiarvo
« : 16.02.2023, 19:14:32 »
Moi
Paljonhan tuon resistanssi alueen pitäisi olla 80 litran tankille ?
S80 -07

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1801
  • It's Hip To Be Square
Vs: 960 II tankkianturin resistanssiarvo
« Vastaus #1 : 16.02.2023, 19:36:12 »
Liekkö alimmasta mitään apuja?

Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 II tankkianturin resistanssiarvo
« Vastaus #2 : 16.02.2023, 21:36:20 »
Varusteen numero vaihtaa eli tankkivaruste vaihtuu vuosimallissa 1995. Mullahan on siis 1996.
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 II tankkianturin resistanssiarvo
« Vastaus #3 : 19.02.2023, 14:08:37 »
Vuoteen 94 nämä arvot. Täytyy kokeilla näillä


FUEL GAUGE SENDING UNIT TEST


Disconnect negative battery cable. Disconnect fuel gauge sending unit connector and measure resistance between Gray/White and Brown wires. Resistance should be 0-280 ohms (15-gallon tank), or 0-367.5 ohms (21-gallon tank). If resistance is not as specified, replace sending unit.

Add 2 1/2 gallons (9 L) of fuel to tank. Resistance should increase 5 ohms each 1/4 gallon (1 L). If resistance does not increase as specified, replace sending unit.


Mulla kun on mittarin skaala liukunut sivuun. Ei hypi eikä pompi tai mitään sellaista kuollutta anturin kohtaa ei ole. Voin tällä rajaa vian mittaristoon. Mikä on se todellisempi syy kun koko näyttämä on hivenen pielessä. Torveen asti tankatessa ei mittari nouse koskaan maksimiin mitä se ennen teki. Myös samalla vähäisen tason valo syttyy aivan liian aikaisin. Ennen jossain 8-10l nurkissa ja nyt jossain 13-15l tienoilla. Eli koko näyttämä skaala liukunut tyhjän suuntaan. Kerran myös 2h ajon jälkeen tankkasin korkkiin asti. Viisari nousi taas sinne vajaaseen asti. Ajoin himaan sen 5km. Aamulla sitten lähin töihin ja mittari näyttikin täyttä.  Aika klassinen mittarivika tulossa.


« Viimeksi muokattu: 19.02.2023, 14:13:43 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 II tankkianturin resistanssiarvo
« Vastaus #4 : 18.03.2023, 14:53:27 »
No tänään mittailin. Täytin tankin torveen asti ja mittari näytti tutun 3 viisarillista vajaan säiliön. Ajoin halliin ja otin liittimen takaluukun poskesta esiin. Yleismittari pinnehin ja sehän näyttää ihan mitävaan. Näyttämä alkoi 10 ohmista ja nousta kipitteli itekseen yli kilo-ohmiim ja palasi sieltä jonnekkin 100 ohmin nurkille ja jatkoi sahaamista eestaas. Eli ei siis ihme että mittari näyttää höpöjä kun 0 ohmia on täynnä ja noin 110ohmia on tyhjä. Tätä testasin potentiometrillä.

Sitten vaan metsästelemään jostain käytettyä varustetta.  :-[
S80 -07

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 II tankkianturin resistanssiarvo
« Vastaus #5 : 25.03.2023, 15:39:05 »
Käytetty koho vaihdettu ja nyt pelaa. 4-130ohm
S80 -07

 

Carcom Oy  Elekma