Elekma  Autoracing

Hiltsun V70 2.4D 2007

  • 20 Vastauksia
  • 3222 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Hiltsun V70 2.4D 2007
« : 19.02.2023, 03:41:02 »


Heippa kaikille pitkästä aikoo  -H-

Nelisen vuotta meni ajellessa Mk3 V70, mutta jotenkin koin kaipuuta vanhempaan koppaan.

Alkuun haussa oli ns mustakoppainen mutta tämä yksilö tuli hieman sattumalta...

Tietoja
Volvo V70 2.4D 2007
6-pykäläinen automaatti
Ajettu 420 000km
Summum varustetasolla
Värikoodi 455-16

Historia
Auton historia hieman auki, esim tiedoissa on kahdet ulkomaan kilvet:
A-1733
Cy-6358

2010 jälkeen auto ollut saman suvun sisällä n.13-vuotta.

"Pojasta polvi paranee" ei valitettavasti päde kaikessa, joten autossa on kaikenlaista laitettavaa...


Siivottavaa tässä autossa piisasi, sekä pintavetona vedetyt rca kaapelit kummastutti.


Autohan on ollut HU-850 ratiolla ja PA-300 vahvistimella, kumpaakaan vain ei enää ole.


No aloitetaan auton siivouksella, enimmät roskat poissa ja pinnat pesty. Kuhan kelit hieman lämpiää niin pitää otsonoida sisusta.


Vänkärin puoleinen peili oli halki, motonetistä uusi lämmityksellä oleva kustanti n.20€ Lämmitys elementin pinnit ovat eri päin, mutta pienellä vääntelyllä sai riittävän erilleen ettei ole oikosulku vaaraa.


Sitten oli vuorossa äänen metsästys, musiikki kuului vain keskikaijuttimesta.

Kun oem vahvistin oli vaihdettu, oli sieltä myös liittimet leikattu irti. Löysin PA-300 vahvistimen ja johtosarjan n.30€


Ja jotta ääni menee marketti ratiosta oem vaihvistimelle niin tarvitaan din-rca adapteri n.15€


Edellisen omistajan toimesta autosta löytyy android ratio, hieman mietin tuon kohtaloa vielä.


Takapenkillä lapset kaipasivat mukitelineitä. Tori.fi sivulta löytyi kyynernoja n.40€ jossa hieman säilystilaa ja mukitelineet.


Toinen peruutusvalo oli pimeänä, polttimon vaihdosta huolimatta. Valon pohjan ja polttimon pitimen välillä oli hieman hapettumaa / huono kontakti. Pitää jossain kohtaa laittaa tehokkaammat peruutusvalot.

Purku autosta löytyi kangasmatot ja konttiin kaukalo n.30€


Takalasinpyyhin ei toiminut, vanhan moottorin muovirattaan hampaat oli sileänä, motonetistä uusi moottori ja varsi n.120€


Hyvin tuntuu pyyhkivän.


Toisesta purku autosta tuli ostettua oem spoileri, kuhan V-Partsin paketti saapuu niin täytyy viedä osat maalarille.

Seuraavaksi


Edellinen omistaja oli korvannut D1S polttimot H7 led muutossarja ja käytännössä pilannut umpiot liimalla ja avartamalla taka osaa umpiosta.


Myös ardic vaatii huomioo, esim pumppu vuotaa jostain.


Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #1 : 19.02.2023, 07:08:13 »
On siinä siistimistä  ;D

Itse tein saman tempun reilu vuosi sitten, MK3 V70 ja XC60 jälkeen siirryin takas MK2 V70

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #2 : 19.02.2023, 08:26:28 »
Onnea! Aika paljon ranetusta, ei hirveän pahaa vielä löytynyt kuitenkaan. Oliko takapyyhin ja verhoilu tiukassa, sama homma edessä? Hyvä hinta kyllä vahvistimesta kun nuo johtosarjat aika kiven alla
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #3 : 19.02.2023, 10:59:07 »
On siinä siistimistä  ;D

Itse tein saman tempun reilu vuosi sitten, MK3 V70 ja XC60 jälkeen siirryin takas MK2 V70
Joo on, ei mitään peruuttamatonta ole onneksi käynyt.

Ompa mukava kuulla että meitä "vinksahtaneita" on :D

Onnea! Aika paljon ranetusta, ei hirveän pahaa vielä löytynyt kuitenkaan. Oliko takapyyhin ja verhoilu tiukassa, sama homma edessä? Hyvä hinta kyllä vahvistimesta kun nuo johtosarjat aika kiven alla
Pyyhkijän varren tynkää varten kannattaa varata pien ulosvetäjä.

Verhoilu on neljällä 25:lla torksilla kiinni, sekä liuta muovi nastoja. Reunoista sormet väliin ja vetää maata kohin kun luukku on auki.

Moottori kolmella pultilla kiinni ja pesu letku vetämällä.

Tapeet: Ulosvedin, 25-torx, 8mm ja 13mm hylsyt.

Tuo vahvistin oli kyllä mukava löytö.

Vaikka auto onkin ns parhaalla audio paketilla ilman subia, niin välillä miettii että midi toistoa pitäisi saaha parannettua, no aika näyttää...


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #4 : 19.02.2023, 11:18:46 »
Hyvä aihio ainakin, kun varustetaso on jo kohdillaan.  8)

"Pientä" siistimistä vaan. ;)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #5 : 19.02.2023, 11:39:52 »
Hyvä aihio ainakin, kun varustetaso on jo kohdillaan.  8)

"Pientä" siistimistä vaan. ;)
Kyllä tää teknisesti melko iskussaan on, jarrut ja alusta on vasta uusittu.

Koneeseen on 10tkm välein vaihdettu öljyt ja laatikkoon noin 60tkm välein.

Kone hieman märkii öljyä, muummuassa öljypohja on kostea, pyörreläpän akselin välistä, sekä jostain egr:n alta hieman kanssa mehii.




Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #6 : 19.02.2023, 19:48:25 »
Onhan nämä mk2:t varsin onnistuneita autoja muotoilultaan ja itsekin tuli mietittyä moista kun Ocean Race -mallisiakin alkaa olemaan hyvin kaupan.

Mutta jokin kuitenkin veti hiukan modernimman tekniikan perään joten päädyttiin mk3. Toisaalta näitä vanhempia saattaisi olla vielä helpompaa modernisoida mieleisekseen. Mutta mennään nyt toistaiseksi tuolla kun ihan soivaksi peliksi on osoittautunut.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #7 : 20.02.2023, 21:08:04 »
Wanhassa vara parempi, et ole ensimmäinen joka kiroaa jokseenkin MK3 V70 ja on myös vaihtanut vanhempaan malliin. Harvemmin näissä 2 kopan v70 ruostetta on siinä määrin mitä sitä alkaa mk3 olemaan ikäänsä nähden. Onnea "uudesta" tulokkaasta. Itselläni on edelleen 2015 ostamani V70 mk2 käytössä, ja menee tulevana perjantaina jakohihnan vaihtoon, kilometrejä on jo ruhtinaalliset 670tkm+(omassa käytössä kilsoja tullut lähemmäs 200tkm).
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #8 : 21.02.2023, 20:01:15 »
Wanhassa vara parempi, et ole ensimmäinen joka kiroaa jokseenkin MK3 V70 ja on myös vaihtanut vanhempaan malliin. Harvemmin näissä 2 kopan v70 ruostetta on siinä määrin mitä sitä alkaa mk3 olemaan ikäänsä nähden. Onnea "uudesta" tulokkaasta. Itselläni on edelleen 2015 ostamani V70 mk2 käytössä, ja menee tulevana perjantaina jakohihnan vaihtoon, kilometrejä on jo ruhtinaalliset 670tkm+(omassa käytössä kilsoja tullut lähemmäs 200tkm).
Joo minua yllätti kuinka ruoste tarttunut mk3 pohjaan.

Hyviä ja hienoja kamppeita kuitenkin molemmat.

On ollut mukava kun saanut omistaa niin mk1, mk2 ja mk3  8)

Tähän tulikin tilattua hieman osia...
Maski
Valoluomet
Roiskeläpät
Tupakkimuovit
Peruutuskamera

Täytyy katsoa teippaisko pilarit mustaksi, edellisessä mk2 se toimi kivasti.

Sitten kesäksi pitäisi etsiä jotain vannetta, mielessä pyöritellyt 17"/ 18" oem vanteita.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #9 : 25.02.2023, 21:57:19 »
Mukitelineet puuttui etupenkkien välistä, joten sellaiset oli saatava.



Ja näin valoharrastajana täytyi muutama ilta raapia päätä ja mittailla miten suan kaiken sopimaan samaan pakettiin.

Paneelistahan löytyy:
-Valojen lämmitys
-Valojen rajoitin
-Valojen ohjaus nupilla
-Subin tasonsäätö
-Välkyt / Parkit
-Oranssit / Valkeat parkit
-Valot 1-5
-Valojen ohjauksen valinta
-Työvalojen ohjaus parkilta / parkilta
-Jännite näyttö

Paketti tuli tehtyä 2mm kuvioidusta abs levystä sekä 75mm viemärputkesta, pohjat 3mm opal-levyä jotka olisi tarkoitus vielä valaista.

Kaikki suunniteltu siten että lokeron rullakansi menee jatkossakin kiinni jolloin sisustassa ei näyt ylimääräisiä nappeja.

Tänään vein spoilerin, valoluomet ja tupakkimuovit maalarille, jännittää millaiset palikat sieltä tulloo :P

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #10 : 25.02.2023, 23:36:03 »
Onpas hiano viritys vaikka pää on aika hankalassa asennossa jos haluaa voltit nähdä  :D Mä katson ne CFE:n avulla ajotietokoneesta. Täytyy sanoa että mitähän on orkkissubin tehneet miettineet kun tasonsäätö on siellä takakontin pohjan alla..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #11 : 26.02.2023, 13:42:06 »
Onpas hiano viritys vaikka pää on aika hankalassa asennossa jos haluaa voltit nähdä  :D Mä katson ne CFE:n avulla ajotietokoneesta. Täytyy sanoa että mitähän on orkkissubin tehneet miettineet kun tasonsäätö on siellä takakontin pohjan alla..

Joo hieman se takavinkkeliin jiäpi, mutta on luettavissa eikä ajaessa kiilota silmissä.

Saiskohan tuon CFE:n pelloomaan Vdd Dongle:n kanssa yhessä jollain obd haarapiuhalla?

Aijjaa, ompas tosisaan huonosti suunniteltu :idiot2:

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #12 : 26.02.2023, 14:06:56 »
Mä tein omaan p2:een takakonttiin ylimääräisen obd-pistokkeen kun sinne tulee canbuspiuhat myös, cfe-mokkula toimi parhaiten niin vs. ratin alla. Tai ainakin säästin pistokkeen muuhun käyttöön. Tolleen meni
https://www.youtube.com/watch?v=0fJ5FtHj7jc


Haarapiuhakin mulla on mut sitä en ole missään oikeasti kokeillut niin tiedä. En tiedä miten vdd dongle toimii, tuo cfe lähettelee väylään omia viestejään säännöllisesti jotain tahtia.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2928
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #13 : 26.02.2023, 17:07:09 »
Testasin joskus haarapiuhalla, eikä toiminut.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 2.4D 2007
« Vastaus #14 : 28.02.2023, 09:12:15 »
Mä tein omaan p2:een takakonttiin ylimääräisen obd-pistokkeen kun sinne tulee canbuspiuhat myös, cfe-mokkula toimi parhaiten niin vs. ratin alla. Tai ainakin säästin pistokkeen muuhun käyttöön. Tolleen meni
https://www.youtube.com/watch?v=0fJ5FtHj7jc


Haarapiuhakin mulla on mut sitä en ole missään oikeasti kokeillut niin tiedä. En tiedä miten vdd dongle toimii, tuo cfe lähettelee väylään omia viestejään säännöllisesti jotain tahtia.

Videolta ymmärsin että tuossa tulee vain 4-piuhaa kiinni?
Punainen virta
Musta maa
Valkoinen ja vihreä sit väylän piuhoja?

Vai menikö jotain ohi?

Varmaan vois olla fiksu ottaa purku autosta obd pistoke ja pätkä johtoa matkaan?

Vieläköhän tuo tänäpäivänä toimii ihan ok tollanen cfe plus palikka, olisi käytettynä kaupan...

 

Elekma  Autoracing