Kun pari lonkeroa johtaa loistavaan ideaan... ja vielä selvinpäinkin se vaikuttaa toteuttamisen arvoiselta.
Projektina on rakentaa F-ryhmän ralliauto Volvo S40 2.4i.
Tiettävästi samalla myös maailman ensimmäinen tälläinen ralliauto (Ruottiin ilmestyi pari 2023 vuoden aikana). Tehdas on tämän aikoinaan rata-autoilua varten luokitellut kilpakäyttöön, mutta eipä noita radallakaan paljoa taidettu nähdä.
Kesällä 2022 autoliikkeen rivistä löytyi sopivalla hintalapulla 2004 vuosimallinen aihio, josta tätä ruvettu tekemään.

Koska tehdään tiettyjen sääntöjen mukaan, moottori tulee pysymään vapaasti hengittävänä. Muutoinkin nyt alkuvaiheessa moottori tullaan pitämään sisuskaluiltaan "vakiona" ihan kustannusteknisistä syistä johtuen. Tällä kuitenkin halutaan päästä ajamaan jo 2024... riippuu toki monessako kohtaa lähtee mopo lapasesta ennen sitä

Tällä hetkellä suunnitteilla:
- Kuitulokarit, konepelti ja takaluukku -> Tehdään vasta kun autolla päästy ajamaan
- Polykarbonaattilasit taakse ja c-pilariin
- Kisaisempi moottori -> Kaukana tulevaisuudessa
- Korjauttaa teetetty nopeutettu ohjausvaihde, 2 kierrosta laidasta laitaan. (Vakiokuoriin tehty vakiotangosta) (Ei pysy öljyt oikeissa paikoissa)
Haasteita matkan varrella varmaan tulee piisaamaan "riittävästi"

Autossa tällä hetkellä paikallaan:
- Finess turvakaaripaketti
- Full race sähköt, sisältäen itsetehdyt johtosarjat, MaxxEcu PDM20 + Ecumaster Battery Isolator + BlinkMarinen 12 näppäiminen CAN-näppis
- MaxxEcu Sport moottorinohjaus, Simota Cold Air Intake, 340cc suuttimet, muutoin täysin vakio moottori.
- Volvo C30 Sport ohjausvaihde, noin 2.6 kierrosta laidasta laitaan
- Volvo M56H2 "hybridi" vaihdelaatikko (vakio 1-2 vaihteet, teetetyt 3-4-5, 4.45 perävälitys vanhemmasta M56H laatikosta.)
- Teräspunosjarruletkut kauttaaltaan, hydraulinen käsijarru, 3-tie venttiili + paineensäädin takapiirille
- Vakiojarrut uritetuilla levyillä, edessä Ate Powerdisc, takana Brembo. Paloina edessä Hawk:n kilpajarrupalat ja takana Brembon Xtra sarjalaiset.
- Polyuretaanipuslat jokaisessa alustan tukivarressa (PSB) + moottorin kiinnityspisteissä (Powerflex)
- Iskarit ja jouset by Bigem, mittatilauksena teetetty. Tällä hetkellä iskarit 1-säätöiset.
- Akku siirretty takakonttiin
- Ovien ikkunat polykarbonaattia
- Kasa erinäisiä pikkumuutoksia (racepeilit, kattoskuuppi ym.)
Projektin tämän hetkinen (1.5.2025) tila:
