Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 vm99 virtalukon korjaus

• 5 Vastauksia
  • 756 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa belem

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
V70 vm99 virtalukon korjaus
« : 20.03.2023, 20:08:26 »

Poissa belem

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm99 virtalukon korjaus
« Vastaus #1 : 20.03.2023, 20:18:30 »
siinä kuvasarja korjauksesta jonka tein. Pikkuinen nokka katkennut. Messingistä uusi, Kiinnitys työstön jälkeen silmälasiruuveilla. Teki kierteet reikään vain kiertämällä ruuvit varovasti. Epoxi vain varmistamaan. Kuvissa ei näy sitä avaimen haittapatruunassa ollutta toista vikaa. Siellä on kaksi sellaista liukuvaa pysäytintä joita painaa ulospäin ohut kierrejousi. Toisesta oli myös pieni nokka katkennut. Ajattelin, että ne palikat pysäyttävät avaimen kierron, ettei pyörähdä ympäri, mulla kerran pyörähti ja siksi aloin etsimään vikoja. Samalla tilasin Motonetistä alkuperäisen sähköpään, oli siellä 69 euroo. Samalla tuli putsattua täydellisesti haittapatruuna, ei kannata haittoja poistaa, varovasti cliinerillä vaan. En laittanut sinne enään mitään öljyä tms vain tuohon ohjauslukkovälikköön vähän.

Poissa belem

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 23.03.2023, 15:17:39 »

Tässä sähköpää uusi.

Poissa kitkapinta

• De Luxe
  • *
  • Hunsvotti Garage
« Vastaus #3 : 06.04.2023, 21:24:05 »
Hyvät ohjeet   :)

Puritko koko rattiakselin irti, itsellä joku kaunis viikonloppu sama edessä kaverin -98, avain pyörii välillä jopa 30 kertaa ympäri, vaihto rattiakseli avaimineen on kyllä purettu jo valmiiksi, pitääkin huoltaa se ennen asennusta ettei heti toistu.
--Hunsvotti garage--
Signal red V70 TDI ''Työjuhta''
Silver met V50 2.0D momentum ''FORD''

Poissa belem

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 09.04.2023, 20:41:34 »
Lähtee ilman ratin irroitustakin, mutta kannattaa ehdottomasti ratti irroittaa, siitä on ohjeet netissä, varovasti vaan, vaikeinta oli niiden katkopulttien poisporaaminen ja avainkapselin irroitus, neljä reikää tarvii tehdä, siitä on myös ohjeet netissä. Siinä lukkopesäkapselin päädyssä on sellaiset kaksi palikkaa joita jousi kumpaakin työntää ulospäin ja mielestäni se juuri estää avaimen pyörimisen, toinen niistä palikoista oli murtunut minun lukossa. En hoksannu ottaa niistä kuvia, avain paikallaan ei haitat tipu pois ja voi cliinerillä pestä koko pesän.

Poissa belem

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 09.04.2023, 20:49:10 »
Jos sulla on se minun kuvissa näkyvä pikkunokka ehyt niin tarkista ne palikat joista puhuin, ne on siinä kapselin jatkeena olevassa väliosassa jossa on myös pitkittäin          isompi kierrejousi, näkyy tuossa työpöydällä minun kuvissa.

Kulkukoira  Proturbo