Vähän on ollut hiljaisempaa täällä, mutta... pitääpä laittaa omia yllätyskokemuksia XC60 T8:n suhteen. Ollut kesästä saakka sellaista, että peruutusvaihteen laittamisessa saattaa hieman "loksahtaa" ja kun pysähtyy, niin R->D liikkeelle lähtö tahmaa ja arpoo useamman sekunnin lähteäkö vai ei. Tuota ollut epäsäännöllisesti nyt kuukausi pari ja alkanut tihentyä. Polttomoottori siis hörähtää päälle. Tänään aamulla teki taas liikkeelle lähtiessä saman sekä liikenneympyrään pysähdyttyä liikkeelle lähdöstä kans. Muuten ei ole auton kanssa ollut kyllä mitään ongelmaa eli ei vaikuta muuten ajoon ja vähällä kulutuksella mennyt, nytkin kohta 1600km tripissä.
Käytin tänään aamulla tarkistuksessa ja erad-voimansiirto menee uusiksi, ei siis sentään se takasähkömoottori. Hintaa tulee, mutta onneksi oli Kamux Plus laaja turva 12kk tai 20tkm. 100€ omavastuu. Siinä se takuuturva maksaa nyt itsensä moninkertaisesti takaisin ja sitten taas toivon mukaan mennään ok...
Näyttää olevan akilleen kantapää tämä erad tosiaan noissa joidenkin tuontantoerien T8/T6 malleissa kautta mallisarjojen. Toivottavasti Volvon sähköautoissa ei ole samaa, kun tehot ja väännöt jo ihan hirveissä lukemissa. Uusimmat sähkömoottorit ovat kuulema Ruoåttin oman Skövden tehtaan tuotantoa (my2024 ainakin?) joten luulisi olevan vähän laadukkaampaa kamaa, kuin nämä aiemmat? Missähän ne erad moottorit ja voimansiirto lie yleensä valmistettu? Tuosta ei ole mitään tietoa... Kertokaa viisaammat

Eipä olis kyllä uskonut, että 7kk autokaupoista pitää n. 95tkm ajettuun autoon jo eradia alkaa vaihtelemaan

5-6tkm sitten vaihdatin erad-öljyt muttei silläkään näyttänyt olevan juuri mitään vaikutusta vai olisiko ollut jo tuo vika päällä joka tapauksessa...?