Futurez  Kulkukoira

144 ja B20 kans teutarointia.

  • 32 Vastauksia
  • 10264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kans teutarointia.
« Vastaus #30 : 14.10.2024, 12:37:18 »
Päivitellääs tätäkin vähän.

Viime viikolla tuli käytyä penkissä uudestaan tuolla vakio alakerralla vielä.

Tossa huono kuva käppyrästä,haalee on viime syksyltä. Mukavasti parani kun kantta vähän kaiveli.








Muutokset kannessa edelliseen:
Imukanava sillai että 35mm venttiili menee kanavasta läpi. Venamaljaa hiuka avarrettu.
Pakopuolelta ohjurin patti pois ja venttiili malja oli 27mm niin nyt 30mm.
Palotilaa avattu imuvenan ympäriltä.

Vielä vois nypätä kantta sen verran pois että kaivelis vähä lisää ja kävis uusiks penkisä viä.

Ny on siis:
-6-pulttinen vakio alakerta 2. ylikoko.
-Ite kaiveltu kansi 44/35 vakiovenat ja Iskyn Datsunin tuplajouset dampperilla.
-11.2 puristuksia.
-R nokka
-Alumiinijakopää.
-40DHLA:t 36 kurkuilla,misabin imusarja ja halvat peltikantiset putsarit.
-Hot sparkin kärjetön 077 B20A jakaja josta ennakoita ite mulkattu ja MSD 6AL.
-KG type 3 peltisatsi ja 2.5" rööri.
-5.5kg ite kevennetty vauhtipylpyrä.

92x85 projektiki on edenny sen verran että Kampura,vp ja kytkin on tasapainotettu.
Kytkimeks tuli SRE -766 ja massalevy.

Lohko olis viäkin kunnon putsausta ja kasailua vailla. Öljykanavien tulpat otin pois ja hinkuttelin öljykanavatkin puhtaaks.

Sytkäks tuli/tulee Jspark4 suorasytkä Vag hukkakipinäpuolalla.
Triggerisysteemiks tein tommosen ny testimielessä.







Tossa viä koko härvelistä kuva.




« Viimeksi muokattu: 14.10.2024, 13:04:48 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kans teutarointia.
« Vastaus #31 : 02.03.2025, 17:59:47 »
Eka koeajo suoritettu Ignitunen JSpark4 suorasytkällä ja tarvii kylä sanoo että on kyllä hyvä!
Ennakot viä myöhäsen puoleiset ja heitelty hatusta. Mutta hyvin ainakin toistaseks toimii vakio hihnapyörään jyrsityllä 36-1 triggerillä ja zetecin VR-anturi itte tekemälläni anturitelineellä.

Kiekkamittaria en viä saanu toimimaan mutta se varmaan johtuu omista kytkennöistäni.  ;D

Meni hermot virranjakajien kans kun kaikki oli enemmän tai vähemmän kulunu. Jakaja mikä 3v ollu paikallansa niin oli syöny keskipako-painojen akselit sillain että akselista oli 1/4 jäljellä vaikka sillon kun jakajan tein niin oli ihan OK kuntone.
Vähän aikaa ajelin vakio ennakoilla olevalla jakajalla ja se vasta huono olikin kun nakutteli helpolla ja hengetön tyhjäkäynti kun perusennakko oli pakko pitää pienenä että maksimi oli järkevä.

144 on ollu pääasiallisena käyttöautona nyt alkuvuoden kun käyttis e38 740ia bemari on kiukutellu.




Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kans teutarointia.
« Vastaus #32 : 22.03.2025, 18:17:03 »
Empiirisessä testimielessä kaiveltu kansi alkaa oleen ohjurien asennusta ja seeti/venttiilitöitä vaille valmis.
Kansi on vanhanmallinen 42/35 venanen mutta ny tulee 44/35. Pakovenat oli uponnu liki 2.5mm ni tein testimielesä tollasen helvetillisen "top-cutin" niin näkee että onko paljonki huonompi kun vakio kansi.
Jos on penkisä nykystä huonompi nin si laittaa 38mm pakovenat ni saa liki normaaliin korkoon ne.

Imukanava on sillain että 37mm venttiili menee kanavasta läpi.








E: Tarvii mennä sittenki isommalla pakovenalla kun kätevästi tein liian isoks venamaljan vakio venalle. Hyvä puoli on se että on uudet 38mm venat hyllysä ja se korjaa noitten pakosten uppoamista.


« Viimeksi muokattu: 23.03.2025, 16:27:26 kirjoittanut Miksa89 »

 

Carcom Oy  Elekma