Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 -06 Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla

  • 42 Vastauksia
  • 27394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #30 : 22.02.2011, 14:14:44 »
Ei kyllä auta sua yhtään -kokemuksesi vahvistaa että ainakin ton vanhemman -05 mallin Ardic "korjataan" vaihtamalla suoraan uuteen..

Onko tämänhetkinen saldo korjauksille toi 300e vai oliko kustannuksia jo aiemmin?

Toivottavasti vain joku liitos on jäänyt löysälle ja laite on imassut ilmakuplan.

Tuleeko muuten pa-suodattimen läpi?


Poissa Nixu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #31 : 22.02.2011, 14:33:41 »
En usko, että koko lämmitintä tarvii vaihtaa, kun se kumminkin toimii aina tuonne -15 asteeseen asti. Vika on varmasti pieni, mutta sitäkin vittumaisempi.

Korjauksiin on menny tähän mennessä reilu 400€. Tässä listaa mitä on tehty:

  • naftasuodatin vaihdettu
  • hehkutulppa lämmittimeen vaihdettu
  • liekkivahti vaihdettu
  • naftapumpun imupuolen liitin vaihdettu (kontakti huono)
  • lämmitin putsattu

Jotenkin tuntuu, että se saa ilmaa jostain. Tai sitten jossain on putki hieman lintassa, joten polttoaineen virtaus ei ole riittävän suuri. Yksi vaihtoehto voi tietysti olla rikkinäinen naftapumppukin, mutta luulisi, että tuo lämmitin ei sitten toimisi millään kelillä, jos se on rikki...?

Lämmittimen linja haarautetaan päälinjasta. Suodatin ja pumppu on tankin lähellä (apukuskin puolen takarenkaan tienoilla).

Yks mikä on varmaa, niin tämä katsotaan loppuun asti! Ennen en luovuta ennenkuin lämmitin pelittää.
Ex. Volvot: V40 2.0T -98, V70 D5 -06, S40 2.0T -02 ja V40 2.0T -02
Nykyinen: Volvo S60 T5 - 16 R-design

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #33 : 22.02.2011, 23:11:40 »
No ompas vehkeellä hintaa.. pitäsköhän sitä tehtailla ihan itse tuollainen, eihän toi mitään rakettitiedettä ole.

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #34 : 22.02.2011, 23:23:01 »
Voi kilin sukupuolielin! Ei toimi edelleenkään...  :-\ :idiot2:

WTF?!?!?!?

ekana nyt reklamaatio kehiin että et maksa penniäkään turhaan vaihdetuista osista!
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Nixu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #35 : 23.02.2011, 08:23:28 »
ekana nyt reklamaatio kehiin että et maksa penniäkään turhaan vaihdetuista osista!

Joo täytyy käydä vielä vähän asioimassa... Luulenpa vaan että levittelevät kätensä ja sanovat voi voi... >:(

Ex. Volvot: V40 2.0T -98, V70 D5 -06, S40 2.0T -02 ja V40 2.0T -02
Nykyinen: Volvo S60 T5 - 16 R-design

Poissa Nixu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #36 : 23.02.2011, 08:25:18 »
Tuolla videopätkää eilisillalta:

http://www.youtube.com/watch?v=IPPLo1sOQLo

Pakkasta oli sellaset -20... Vähän pimeää kuvaa, mutta eikö tuosta jotain käsitystä saa...
Ex. Volvot: V40 2.0T -98, V70 D5 -06, S40 2.0T -02 ja V40 2.0T -02
Nykyinen: Volvo S60 T5 - 16 R-design

Poissa kipivaan

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #37 : 23.02.2011, 12:28:42 »
Terve.

Itse olen paininut saman ongelman kanssa ja luulin jo että lämmitin ei vaan pelaa kovemmilla eli alle -15 asteen pakkasilla.
No kävin eilen ostamassa uuden 100 ampeerin akun, yöllä oli 29 pakkasta joten päätin piruuttani aamulla kokeilla lähteekö Ardic pelittämään, ja sehän lähti!
Kaikki kuvailemasi "ominaisuudet" löytyi minunkin autosta sekä huollot ajallaan tehty mutta ei vaan pelannut. Kaiken lisäksi kun on saksasta uitettu auto niin siihen oli vielä tällätty alimitoitettu 74 ampeerin akku joka sekin veteli viimeisiään.
Niin ja auto on -03 V70 D5 n. 200 000 km ajettu.
Onnistumisen iloa sinnekin vaan.

-K-

Poissa Nixu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #38 : 23.02.2011, 13:02:45 »
Terve.

Itse olen paininut saman ongelman kanssa ja luulin jo että lämmitin ei vaan pelaa kovemmilla eli alle -15 asteen pakkasilla.
No kävin eilen ostamassa uuden 100 ampeerin akun, yöllä oli 29 pakkasta joten päätin piruuttani aamulla kokeilla lähteekö Ardic pelittämään, ja sehän lähti!
Kaikki kuvailemasi "ominaisuudet" löytyi minunkin autosta sekä huollot ajallaan tehty mutta ei vaan pelannut. Kaiken lisäksi kun on saksasta uitettu auto niin siihen oli vielä tällätty alimitoitettu 74 ampeerin akku joka sekin veteli viimeisiään.
Niin ja auto on -03 V70 D5 n. 200 000 km ajettu.
Onnistumisen iloa sinnekin vaan.

-K-


Tuo pitää tarkistaa minkälainen akku siellä peräkontissa on! Tämä auto on tuo Ruotsista (Göteborg). En tiedä olisiko siellä noin alimitoitettuja akkuja isketty kii... Mutta voihan se olla että akku on vaan tullut tiensä päähän...

Toisaalta mulla on ylläpitolaturi kiinni, joten periaatteessa virtaa pitäisi riittää...
Ex. Volvot: V40 2.0T -98, V70 D5 -06, S40 2.0T -02 ja V40 2.0T -02
Nykyinen: Volvo S60 T5 - 16 R-design

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #39 : 23.02.2011, 15:39:59 »
Noi pöhinät yms kuullostaa ihan terveiltä, eikä käry/höyrykään näytä järkyttävältä.

Vähän kaukaa haettu.. Kuuluuko keittämisen ääntä vähän ennen sammumista / vähän sen jälkeen. Tukos vesikierrossa tai jäätä/hyhmää, joka estää vedenkierron ja laukaisee ylikuumenemis-suojan.

Poissa Kartanovolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #40 : 23.02.2011, 15:57:06 »
Noh, tänään ihan mielenkiinnosta kävin paikallisessa liikkeessä kysymässä että onko mitään järkeä edes alkaa etsiä vikaa ardicista. Eli: osat maksaa maltaita ja työt päälle, sitten kun on saatu toimimaan alkaa muut palikat hajoamaan, eli taas korjaamolle ja kierre on valmis.

Saahan sen elvytettyä, mutta hintaa alkaa tulemaan niin paljon ettei mitään järkeä jos yhtään vanhempi auto. Nykyään korjaavat noita -06 noin about ikäisiä lisälämmittimiä jotka ovat tulleet käyttöikänsä päähän. Tai ei oikeastaan juuri korjata vaan vaihdetaan uuteen. Itsellä -99 volle ja antaa ardicin olla kun todistettavasti ainakaan kuuteen vuoteen ei ole toiminut.

Kyseinen liike ei siis sininen tiski vaan asiansa osaava korjaamo joka ei kuseta asiakkaita vaan sanoo asiat niinkuin ne ovat.
V70 2,5 TDI -99 tomaatti

Poissa Syndrooma

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #41 : 25.02.2011, 15:29:32 »
Hei

Itsellä myös samaa ongelmaa, V70 -05 Suomi-auto. Siellä -20 pakkasasteella alkaa ardic temppuilla.

Vuosi sitten vaihdettu uusi 90Ah Volvon oma akku ja lisäksi laitettu ylläpitolaturi. Savutus on samaa luokkaa kuin videossasi ja todella palaneen hajuista, sitä mietin tosta pätkästä että toisella kerralla kun ardic alkaa kakoa niin naftapumppu kuulostaisi pätkivän myös?

Vikakoodeja kuittauksen yhteydessä löytyi sellaisia kuin, en nyt muista tarkkoja termejä, liekintunnistimen häiriö ja joku ...lukituksen epäonnistuminen... tai jotain. Tänään siis hetki sitten kävin kuittauttamassa viat pois ja ardic pohisee ongelmitta jälleen (pakkasta -10).

Olisiko ollut noin vuosi sitten kun käytin lisälämmitintä Volvon omassa tarjoushuollossa. Ongelmitta se ei menny, kuulemma palopesä oli niin karstoittunut ettei sitä saatu irroitettua ja näinollen puhdistusta ei pystytty täysin suorittamaan.

Olen tässä nyt kahden vaiheilla että vienkö auton ensi viikolla huoltoon(ei volvon oma huolto mutta purkaneet ja korjanneet useita ardiceja) että purkavat ardicin palasiksi ja tutkivat mikä vikana vai jätänkö viemättä kerran lämmitin toimii näin lauhemmilla pakkasilla. Kuulemma muutaman vartin homma kun irrottavat aparaatin tutkittavaksi ja auton saa tämän jälkeen käyttöönkin tosin ilman siis sitä lämmitintä.


Ps. vielä kun jostain pieraisis rahaa että nelivedon saisi korjattua  ;D

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #42 : 25.02.2011, 16:08:10 »
Hei

Itsellä myös samaa ongelmaa, V70 -05 Suomi-auto. Siellä -20 pakkasasteella alkaa ardic temppuilla.

Vuosi sitten vaihdettu uusi 90Ah Volvon oma akku ja lisäksi laitettu ylläpitolaturi. Savutus on samaa luokkaa kuin videossasi ja todella palaneen hajuista, sitä mietin tosta pätkästä että toisella kerralla kun ardic alkaa kakoa niin naftapumppu kuulostaisi pätkivän myös?

Vikakoodeja kuittauksen yhteydessä löytyi sellaisia kuin, en nyt muista tarkkoja termejä, liekintunnistimen häiriö ja joku ...lukituksen epäonnistuminen... tai jotain. Tänään siis hetki sitten kävin kuittauttamassa viat pois ja ardic pohisee ongelmitta jälleen (pakkasta -10).

Olisiko ollut noin vuosi sitten kun käytin lisälämmitintä Volvon omassa tarjoushuollossa. Ongelmitta se ei menny, kuulemma palopesä oli niin karstoittunut ettei sitä saatu irroitettua ja näinollen puhdistusta ei pystytty täysin suorittamaan.

Olen tässä nyt kahden vaiheilla että vienkö auton ensi viikolla huoltoon(ei volvon oma huolto mutta purkaneet ja korjanneet useita ardiceja) että purkavat ardicin palasiksi ja tutkivat mikä vikana vai jätänkö viemättä kerran lämmitin toimii näin lauhemmilla pakkasilla. Kuulemma muutaman vartin homma kun irrottavat aparaatin tutkittavaksi ja auton saa tämän jälkeen käyttöönkin tosin ilman siis sitä lämmitintä.


Ps. vielä kun jostain pieraisis rahaa että nelivedon saisi korjattua  ;D

Noita lämmittimiä tulee joskus, joita ei saa purettua osiin, se johtuu siitä, että poltinputki on kuumentunut ja muuttanut muotoaa, eikä se mahdu tulemaan ardic:n sisältä ulos.
Peltisaksien avulle sen voi sieltä irti saada, mutta se vaatii sitten uudet sisuskalut (n. 300€)
Savuuttaminen varmaan johtuu siitä, että se paloputki ja todennäköisesti myös turbulaattorin siivet on sulaneet, näinollen polttoaine ja ilma ei sekoitu kunnolla

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy