Sehän riippuu alkuperäisestä koosta, joka löytynee rekkariotteesta, mutta kannattaa huomata se että tehdas laittaa niin halvan renkaan kuin mahdollista.
Mulla 1 akselisessa alunperin 1300kg vaunussa oli 205/70R14. Kun paino korotettiin 1360kiloon, tehdas vaati renkaaksi 185R14C. Eli alkuperäinen on tehtaankin mielestä alakanttiin
Öh, en minä tehtaalla laitettuihin renkaisiin ottanutkaan kantaa, vaan mitä jälkikäteen voi hommata niiden tilalle.
On niissä varmasti hieman enemmän skaalaa, kuin että tietyn tuumakoon rengasta tietyllä leveydellä saa vain tietyllä profiililla...
Onkohan tuolla C merkinnällä nykyään enää mitään merkitystä? Joskushan se tarkoitti jotain tiettyä kantavuutta suhteessa kokoon, mutta eikö noissa ole virallsesti menty jo vuosikymmenet pelkillä kantavuusluokilla?
Lisättäköön vielä, että C-rengashan tarkoittaa pakettiautoon tarkoitettua rengasta, joka lähes poikkeuksetta on rungoltaan tukevampi ja paremmin kuormaa kantavampi.
Sitten on vielä erikseen vain trailerikäyttöön hyväksytyt renkaat, joita ei autoon saa edes asentaa, ja jotka mitä todennäköisimmin on suunniteltu pääasiallisesti kokoonsa nähden maksimaalista kantavuutta ajatellen, eikä esim. sellaisia ajo-ominaisuuksia, joita vetoautolta voitaisiin edellyttää.