Mikset vaan ois heti kokeillu uutta akkua? Mulla vaihettiin Mondeoon akku merkkihuollossa 30.11, ja 24.12 oli ihan kuollu. Yhden pvän seisonnan jälkeen.. Ei ne akutkaan aina ole tasalaatuisia, on niissäkin maanantaikappaleensa.
Mun työpäivät on ollu tuosta 7-17 nyt pari päivää joten ajanpuute.
Ja tällä tavalla oppii jotain, En suostu "varaosavaihtajaksi"

haluan ennemmin oppia miten tutkia ongelman ja etsiä vikaa ja sitten korjata.
Tässä mun mittaustulokset.
virta "lepotilassa" noin 70mA, eli mulla ei ole virtavuotoa missään. (kulutus n. 1,5 Ah/VRK.. eli tyhjenee 35 VRK)
kun sisävalot on päällä niin virta oli noin +1.3Ah lisää.
Rasitetestin voi periaatteessa suorittaa mittamalla jänniteen (radio, etuvalot ja stereo jossa vahvistin). Jännite kun nämä on päällä niin ei saisi laskea 1-2V niin kun mulla nyt laskee.
ja jos akku on laturin mukaan täynä tunnin latauksen jälkeen (6Ah) niin sit jotain mättää.
lainattu akku odottaa tallissa ja se menee autoon huomenna.
silloin auto käynnissä jännite pitäisi olla lähempää 14V
Muuta. Kun mittaa virran jos kaapeli irti niin kytketessä auto kuluttaa hetkellisesti yli 1Ah jolloin mA alueen sulakee pitää palaa

Eli A alueella kannataa mitata, tai
kaapeli irti niin että se koskettaa napaa, mittari kiinni ja työnna mittarin "kynällä" kaapeli irti navasta. silloin vältää "piikin" ja mA alueella voi mitata.
eli näköjöään akussa on kenno irti tai sitten siinä on oikosulku.
Jos huomenna ei laturissa löydy vikaa niin akku menee takuuvaihtoon.
-K