Boksi menee vikatilaan, jos ottaa liittimiä / osia pois jotka siihen kuuluu. Softasta pitäis samalla osata tehdä muutoksia. Ei ole ihan helppo homma.
Jos lambda -korjauksen ottaa pois ja on kaikenlaista muutosta koneessa ja bensansyötössä, pitää kartta tehdä uusiksi. Juu ei ole ihan sieltä helpoimmasta päästä. Tätä itse parhaillaan värkkäilen, kun auto nyt taas kerran liikkuu

.
Homma vaatii käytännössä Moates:n Ostrich -purkin tai vastaavan eeprom -emulaattorin, läppärin, laajakaista -lambdan, Tuner Pro RT -ohjelman (ilmainen), LH24_editor -ohjelman (tällä saa korjattua checksum:n) ja aikaa ja harrastuneisuutta opiskella moottorinohjausta.
Sinänsä lambda-korjauksen omasta lastusta saa
kokonaan pois yhden tavun muutoksella ja tarkistussumman muuttamisella. Viimeisin tieto, jonka kaivoin yhdestä XDF -tiedostosta on, että lambda -korjauksen saa pois
myös halutun kierrosluvun jälkeen, mutten ole itse vielä kokeillut.
Oman 561 -boksin lambda-korjauksen (tai closed loop mikä lie) osoite on 0x36B2. Tuonne arvoksi 0 ja lambda on poissa pelistä.
Osoitteessa 0x3681 olisi sitten kierrosluku, jonka jälkeen putoaa pelistä, mutten tiedä toimiiko. Oman vaparilastun arvo tuossa osoitteessa on 40 eli koko kierroslukualue ajetaan 14.7:1 seoksella tai tarkemmin sen ympärillä.
"
Max limit (RPM) for when to disengage all lambda fuel feedback
40=6250
45=5500 Some RPM estimates
50=5000
55=4500
60=4000
67=3500
74=3000
82=2500"
Tästä keskustelusta pääsee enemmän kuin jyvälle koko hommasta:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153---
edit: Punaisella hehkuvat sanat lisätty pienenä tarkennuksena.