Proturbo  Autodiagnoosi

V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max

  • 17 Vastauksia
  • 883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« : 23.08.2023, 23:41:55 »
Kaveri toi jälleen Italiantuontinsa, V70 2.0 manuaalivaihteet n. 120 hp 10-venttiilinen. Ajettu vain 230 tkm.

EDIT: Mittasin polttoainepaineet tänään: Ei ongelmia, on hiukan yli 3 bar.  Huomasin myös, että kun pidän konetta käynnissä ja pidän kaasun korkealla, kone ottaa max 4.000 rpm paikallaan (voi olla tehdasrajoitus), mutta alkaa myös itsestään tukehtua ja kierrokset putoavat vähitellen muutaman minuutin aikana hurskutellen 2.500 rpm tasolle ja allekin.

Mittasin puristukset; 12 bar kaikissa.

Tulpat ovat vaaleat ja öljyttömät.

--------------------------
Tällä kertaa auto ei jaksa ottaa kierroksia, eikä vedä. Paikallaan ottaa n 4.000 rpm ja ei ole vikatilassa kuitenkaan.

Mikään vikavalo ei pala, eikä vikakoodeja ole.


Kun sille antaa kaasua, niin se booaa - ei nosta kierroksia ja ääni muuttuu bassomaiseksi.

Jotenkin tuntuu kuin venttiilit eivät myöskään olisi ihan mukana koko ajan.

Autossa ei ole VVT-pyöriä.

Koneeseen on vuoden aikana vaihdettu sytytyspuolelle paljon osia: virranjajaja, johdot, tulpat, puola - kun oli etsitty löytämättä tukkeutunutta alipaineletkua.

Mistähän alkaisi etsiä vikaa?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2023, 19:16:22 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #1 : 24.08.2023, 00:05:25 »
Ensimmäisenä tulee mieleen ettei saa bensaa tai sitten pakoputki tukkeessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5184
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #2 : 24.08.2023, 09:24:34 »
Ensimmäisenä tulee mieleen ettei saa bensaa tai sitten pakoputki tukkeessa.
Joo, bensansuodatin tukossa tai linja lytyssä. Voihan se pumppukin olla mutta tuo b-paineen mittaus nyt ensin.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #3 : 24.08.2023, 19:10:06 »
Mittasin pensapaineet - ja ne on yli 3 bar, eikä heittele/laske alemmas.  Kun nostan ne kierrokset 4.000 rpm tasolle, alkaa kone hyytymään muutamassa minuutissa jas pudottaa kierrokset hyrskytellen  2.500 tasolle.  Paineet pysyvät 3 bar päällä heittelemättä.

« Viimeksi muokattu: 24.08.2023, 19:14:57 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #4 : 24.08.2023, 19:17:29 »
Ensimmäisenä tulee mieleen ettei saa bensaa tai sitten pakoputki tukkeessa.

Autolla on ajettu vain 230 tkm. Onko mahdollista, että putki tukkeutuu siinä?  Riittäisikö kokeiluun lambdan irrotus?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5184
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #5 : 24.08.2023, 22:18:16 »
Pitäiskö sen sitten paikallaan kiertää enemmän? :)
Mulla on vähän uudemmassa S60 2001 rajoitus ettei kierrä kuin joku 4 tonnia maks paikallaan. Liittyiskö jotenkin laatikon suojaamiseen en tiiä varmaks. Mullahan on geartronic.

Tässähän on kyllä manuaalivaihteet eikä ole omissa 850 ja S70 ollut tuollaista rajoitusta.

Oma auto kuitenkin toimii ihan ok mutta ei pääse paikallaan paukuttaan rajottimeen kun tuntuu nykyään olevan niin suosittua. :D

Mitenkähän olis se imuilman lämpöanturi joka näissä on maffin tilalla?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #6 : 24.08.2023, 23:11:35 »
Imuilman anturi on 6 kk vanha.

Tässä tilanne nollautuu aina sammutuksen yhteydessä: Eli sen jälkeen voi taas nostaa kierrokset 4.000 tpm tasolle, missä kone alkaa booaamaan, eikä nosta lisää kierroksia. Kone alkaa sitten booaamaan ja kierrokset laskevat kohti 2.000 rpm tasoa.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #7 : 26.08.2023, 08:00:33 »
Ja nyt selveni, että etupätkä eli katti on täysin tukossa, kun irrotin takaosan erilleen. Ei jaksa kiertää 4.000 rpm kuin vaivalloisesti.

Kun lambdan ottaa irti, niin siitä reiästä se saa puhallettua sen verran, että kierrokset nousevat lähes tappiin saakka.

Miten katin saa parhaiten hengittämään läpi?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5184
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #8 : 26.08.2023, 10:14:10 »
Ei kai siinä muuta kuin uus katti sinne. Voihan siihen laittaa suoran putken ensiavuksi jos ei leima ole ihan lähellä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #9 : 26.08.2023, 16:01:08 »
Ja nyt selveni, että etupätkä eli katti on täysin tukossa, kun irrotin takaosan erilleen. Ei jaksa kiertää 4.000 rpm kuin vaivalloisesti.

Kun lambdan ottaa irti, niin siitä reiästä se saa puhallettua sen verran, että kierrokset nousevat lähes tappiin saakka.

Miten katin saa parhaiten hengittämään läpi?
Ite pesin GDI carisman katin uä-pesurilla töissä ja hyvä tuli, kyseleppä jos jollain ois riittävän isoa pesuria lähiseudulla

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #10 : 26.08.2023, 18:48:31 »
Kun katti on tukossa, sieltä on todennäköisesti sisukset irti ja pyörähtäneet sellaiseen asentoon ettei pakokaasu pääse ulos. Muita syitä katin tukkeutumiseen näissä ei ole ollut.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #11 : 29.08.2023, 11:48:01 »
Kokeilin ilman lambdaa ja konehan otti kierroksia ihan eri tavalla, kun pakokaasut pääsivät siitä reiästä ulos.


Otin kattiputken irti ja ihan kääntämällä pystyyn, sieltä tuli litran verran katalysaattorin palasia - suurimmat parin tulitikkuaskin kokoisia paloja.  Ja aika paljon sormenpäänkokoisia, sekä mujua. Laitoin sen jälkeen putken takaisin, mutta ei jaksanut vieläkään nostaa kierroksia kuin hiukan yli 4.000 rpm vieläkään.


Otin sitten uudelleen sen etuputken pois katteineen ja tarjosin sille perseeseen 20 mm harjaterästä, kunnes sain sen katalysaattoripöntön tyhjäksi - tuli pois noin 1,5 litraa kappaleita. Sen jälkeen laitoin putken takaisin; ja kiekui ihan kone! Eli asia kunnossa seuraavaan katsastukseen saakka.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5184
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #12 : 29.08.2023, 14:42:17 »
Sieltä tuli sitten arvokkaita palasia pihalle. :o
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #13 : 29.08.2023, 19:27:52 »
Ostaisikohan ne romiksella pelkät katin sisukset? :D

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5184
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: V70 2.0 Italiantuonti. 4.000 rpm max
« Vastaus #14 : 29.08.2023, 20:06:12 »
Vois ostaakin jos on näyttää toteen että on omasta. Onhan ne kuoret ja ehkä katin numero näkyvissä.
Kun eihän ne muuta arvosta kuin just niitä sisuksia.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

 

Elekma  Autoracing