Sulla on vehkeissä vikaa...
Kierroksen lyhennetyt farkun kuormajouset nimittäin vielä pysyy kupissaan 740seedanissa vakioiskareilla, enempää ei passaa ottaa pois kylläkään.
Perä jää sopivasti pystyy, eikä ole mikään über jäykkä mutta kantaa kuormansa hyvin.
Tästä päästäänkin samaan jousi/iskariväittelyyn mistä jo vanhalla foorumilla jauhettiin. Nimittäin tuntuu että eri valmistajien takaiskareissa saattaa olla pieniä pituuseroja. Ainakaan muuta selitystä en tälle keksi. Koska omassani oli sekä vakiojousilla että lesjöillä ihan siinä ja siinä pysyykö alapää paikallaan vai ei, yhtään ei olisi kärsinyt lyhentää ainakaan. Ja kaikki näiden takajousethan on mitaltaan aika likelle samoja. Olisikohan farkun kuormajousi ollut ihan aavistuksen lyhyempi kuin muut. Johonkin noita mittoja kirjasin joskus ylöskin, mutta en muista mihin.
Ja noista iskareista löytyi useampaa eri mittaa vanhalta foorumilta, enkä nyt uskoisi että noihin mittauksessa niin paljon heittoa tulisi. Jonkun valmistajan takaiskareilla saattaa pystyä vähän katkomaankin, jos sattuu olla hiukan lyhyemmät kuin toiset.
Itse taisin vetää ennätyksen noissa mitoissa, siis kaikista pisimmät mitatut 700/900 sarjan takaiskarit

Tosin nykyään on varmaankin tämän foorumin lyhyimmät
