Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 B4 MHEV R-Design

  • 38 Vastauksia
  • 23502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #15 : 24.03.2024, 12:28:30 »
23.3.2024 | 112 787km

8-spoket tuli pyöräytettyä alle, samalla autolle pesu sisälokasuojia myöden.
Vanteet 8,5x20 ET47,5
245/40/20 ja takana hitaissa vaihdeissa peruuttaen nappaa johonkin kiinni. Ei ollut ylimääräisiä spacereita hallilla, muistelin että 12 keskittävät olisi ollut.

Joka tapauksessa rengastus vaihtunee 235/35 jos ei spacereilla tokene.

Tilattu VPartsilta roiskeläpät eteen, niin säästyy helmojen puhallukselta.


« Viimeksi muokattu: 25.03.2024, 09:21:51 kirjoittanut Nikonen »

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #16 : 25.03.2024, 11:17:54 »

Poissa Johnnie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #17 : 29.03.2024, 21:04:07 »
Todella makean näköinen kampe. Onko vielä vakioalustalla vai onko sieltä vaihdettu palikkaa? On ainakin omaan mieleen juuri sopivan korkuinenkin.

E: olihan siellä alustan vaihdosta edellisellä sivulla maininta  8) Mikä sai kääntymään Eibachin jousista BC Racingiin?
« Viimeksi muokattu: 29.03.2024, 21:12:09 kirjoittanut Johnnie »

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #18 : 31.03.2024, 15:54:58 »
Todella makean näköinen kampe. Onko vielä vakioalustalla vai onko sieltä vaihdettu palikkaa? On ainakin omaan mieleen juuri sopivan korkuinenkin.

E: olihan siellä alustan vaihdosta edellisellä sivulla maininta  8) Mikä sai kääntymään Eibachin jousista BC Racingiin?

Kiitos! Tällä hetkellä ollaan R-Designin vakioalustalla. Omaankin silmään on kyllä korkeus lähes täydellinen. Mietin just, laitanko myyntiin vai pidänkö vielä jos mieli muuttuu.

Itseasiassa mä kolusin kaikki jälleenmyyjät Slamitista tuningkauppaan ja tähän B4:een ei jostain syystä saa pelkkiä jousia. Vähän ihmettelen kyllä, mutta ei viitsi ottaa riskiä perus D4:n jousien kanssa jos tosiaan maininta soveltuvuudesta puuttuu.


Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #19 : 03.04.2024, 21:49:18 »
3.4.2024 | 113 000km

Tuli käytettyä V60 huollossa. Maininta tuli tositteeseen, että adblue järjestelmässä jokin minimaalinen vuoto putkessa. Kristallisoitunutta tavaraa pienesti kertynyt kohtaan. Kuitenkaan ei siinä määrin, että vaikuttaisi järjestelmän toimintaan tai muutoin jatkuvaa vuotoa olisi.
Tästä Volvolla menossa selvitys tuon putken vaihdosta goodwillinä. Vaihto tapahtuisi seuraavan huollon yhteydessä vuoden päästä ellei tilanne muutu radikaalisti.

Muutoin ei mitään ihmeellistä. Laajempi 60tkm välein tehtävä huolto jarrunesteen vaihtotöineen ja kaikkine suodattimineen. Hintaa kertyi 680€.

Jakohihna oli asentajan mukaan uudenveroinen, joten saa nähdä onko tuo sitten vielä ensivuonnakaan ohjelmassa. 135tkm korvilla olisi kilometrit nykyisellä kertymällä.

Tuli tilattua maxtonilta samaa settiä sivuhelmatlevikkeet. Ne piti tänään asentaa, mutta takatalven yllättäessä auto jäi katokseen odottamaan kelejä ja kuljettaja etätyön pariin. Katsotaan olisiko huomenna tai viikonloppuna kelejä ja aikaa asennukselle.
Mikäli istuu silmään, tilaukseen varmaan myös maxtonilta takapuskuriinkin lisädiffi niin olisi yhtenäinen.

Kunhan ei liian "amishärpäkkeeksi" menisi. Ainahan nuo saa pois ja myytyä.  :)

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #20 : 08.04.2024, 19:15:03 »
8.4.2024 | 113 209km

Viikonloppuna tuli asenneltua maxtonin helmat, istuvuus kyllä 10/10. Jotenkin omaan silmään maxtonin ohjeiden mukainen "asennussyvyys" näytti aivan överisti yliampuvalta ja tuli mieleen enemmän avaruusalus. Asensin helmat n. 15mm syvemmälle ja mielestäni tämä näyttää vähän hillitymmältä kokonaisuuteen. Asennuspaketissa ei tullut mukana teippiä  :idiot2:. Yleensä maxton toimittaa tuota 3m kaksipuoleista teippiä pätkän mitä voi sitten liimata kiinni. Tällä kertaa väliin armaflex solukumiteippiä ja asennus paketin mukana tulleilla tuotteilla.
Sopii hyvin etu- ja helmalipat, kaiken muunkin yksityiskohdan ollessa kiiltävän mustaa.  :) Suojaavat muuten helman alaosat kiveniskuilta, pitää vielä pyöritellä uskaltaisiko ulkonäön uhrata roiskeläpillä vai laittaisiko ppf:ää?

20" vanteet oli istuvuudeltaan aiemmin jo ihan ok, mutta jotenkin ne silti ui kaarien sisällä silmään liikaa. Tilasin SC:ltä 15mm pultattavat spacerit eteen ja taakse. Nyt sain vanteet juuri täydellisesti kaaren tuntumaan.

Nykyinen rengastus 245-40 on itseasiassa positiivinen yllätys. Tuo sopivasti täytettä verrattuna 30 tai 35 sarjalaisiin. Ainut miinus on, että sopivalla hiekkatieosuudella renkaisiin jäävät hiekat laahaavat juuri ja juuri kiinni. Onneksi Suomen luvatussa maassa ei hiekkateitä kauheasti ole - paitsi tottakai meidän pihamme.  ;D Naapuri pyörittelee päät joka kerta kun peruuttelen pihaan. Muuten ei ota missään pompuissa, hidasteissa tai muuallakkaan kiinni, joten siinä mielin "oem" ajelua kuitenkin.

Kuvissa likainen auto, mutta eipä näillä lirukeleillä voi välttyä roiskeilta. Taakse lähti maxtonilta myös diffuusori tilaukseen Tuningdesigniltä, helvetin hienoa ja nopeaa palvelua - pisteet sinne!

Mitähän muuta tulee mieleen. Aikalailla siinä nuo ulkoiset muutokset näillä näkymin alkaa olemaan. Jossain harhaisissa mielikuvissa kävi taakkatelineet littanalla suksiboksilla, mutta aletaan menemään jo aika hifistelyn puolelle siinä vaiheessa. Jäänee välistä.

Kesä mennään siis tällä setupilla, BC Racing alusta tuli myös myytyä pois. En kokenut tai koe tarvetta sille nykyisillä spekseillä.

Alla muutama kuva.



Poissa Volin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #21 : 12.04.2024, 23:48:44 »
Erittäin hieno kokonaisuus  :) Punamusta värimaailma toimii aina.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #22 : 13.04.2024, 08:03:30 »
Jösses. Nyt alko taas harmittaa kun kompromissina hankkii edellistä korimallia

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design | Etulippa ja vannepäivitys
« Vastaus #23 : 16.04.2024, 07:48:21 »
Erittäin hieno kokonaisuus  :) Punamusta värimaailma toimii aina.
Kiitos, vähän pelotti alkuun nuo maxtonin lipat ettei mene liian "tuningiksi", mutta aika maltillinen kokonaisuus. Ehkä värimaailma antaa anteeksi eikä paista niin räikeästi esiin.

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design
« Vastaus #24 : 06.07.2024, 12:58:39 »
6.7.2024 | 116 989km

Muutama tonni taas veivattu ja vajaa 117tkm taulussa. Ei mitään ongelmia tai vikoja toistaiseksi. Kesälomareissuja heitelty vähän siellä sun täällä; Turku, Yyteri, Forssa, Pori, Kotka, Tampere. Kilsoja tulee yllättävän maltillisesti. Edellisestä postauksesta vajaa 3kk ja kilsoja tullut n. 3800km.

Itseasiassa Yyteristä kotiin ajaessa puhkesi rengas. Lavetilla auto Roihupellon renkaaseen ja uusi kierros alle. Alle tuli orkkis koko 245-35-20. Vanhat olivat 245-40 ja ehkä hieman pullat.

Tänään tuli avattua viikonloppu kevyellä 1step kiillotuksella. Flexin high cut ja keltanen limppu, saa ajella aika vapaasti. Lähtee pesunaarmut ja aika syvätkin naarmut. Ei jätä holoja ja pesun jälkeen Colliniten 476s pintaan.




Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design
« Vastaus #25 : 06.07.2024, 13:14:48 »
Tähän ei kyllä voi muuta kommentoida kuin että on kyllä komia peli O0

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design
« Vastaus #26 : 01.08.2024, 09:50:48 »
1.8.2024 | 118 933km

Määräaikaishuollosta kulunut nyt n. 4kk ja n. 6000km. Tuli saatua tutulta pari purkkia Castrol Edge FST-TI 0W-20 V moottoriöljyä, joten ajattelin ajan kuluksi vaihdella moottoriöljyt ja suodattimen. Öljyjä tuskin voi koskaan turhaan vaihtaa, joten nyt tuli välivaihto tähän väliin. Lisäksi käytettiin vielä piuhanpäässä, ajettiin uusin päivitys sisään sekä öljyntaso varmistettiin. Hyvin asettui, kun laittoi sisään tarkalleen 5,58l (5,6l suositus). Samalla kun oltiin "tunnelissa", vaihdeltiin vielä uusi ilmansuodatin.

Tämän lisäksi tuli tarkisteltua alustan osia ja mistään ei vääntelyn tai koputtelun kautta löytynyt väljyyttä. Takajarrulevyissä alkaa olemaan pienesti jo kynnystä, joten nämä tulee varmasti tässä jossain välissä vaihdeltua ennakoivasti itse uusiin paloineen päivineen. Hinta ei päätä huimaa, joten etujarrulevyt laitetaan varmasti samassa paketissa.

Kohta 20 000km aika huoletonta menoa takana. Keskikulutus pyörii pk-seudun kehä ajoissa siellä 4,0-4,5l tuntumassa, sekalaisessa ollaan n. 5,3l tietämillä. Lähes poikkeuksetta se yli 1000km tulee tankillisella pyöräytettyä.

Edelleenkään ei mistään ole kuulunut, että olisi Volvojen 5/2018 jälkeisiä malleja saatu ohjelmoitua. Joten pitänee jatkaa vielä odottelua, josko tuo salaus joskus saataisiin purettua.

Ulkoisesti on tulossa vielä perään Maxton Designin perädiffu, muuta ei oikein tule mieleen ja mennään tällä setupilla.

Poissa ryypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design
« Vastaus #27 : 06.08.2024, 12:45:00 »
Nätti peli. Mikäs näissä B4:ssa on jakohihnan vaihtoväli? Oletin, että 5v/150tkm niin kuin VEA dieselissä, mutta vaihtoautoliikkeestä sanoivat, että 5v/180tkm.

Poissa Nikonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design
« Vastaus #28 : 18.10.2024, 12:16:52 »
Nätti peli. Mikäs näissä B4:ssa on jakohihnan vaihtoväli? Oletin, että 5v/150tkm niin kuin VEA dieselissä, mutta vaihtoautoliikkeestä sanoivat, että 5v/180tkm.
5 vuotta tai 180tkm on vaihtoväli- suositus. Viime huollossa katsoivat pyynnöstä tuon tilanteen ja sanoivat, että ei ole ajankohtainen (3v/113tkm). Sovittiin että katsomme tilanteen uudelleen 2025, jolloin oletettu tilanne olisi 4v/130-135tkm. Turhaan sitä venyttelemäänkään, vaikkakin hintalappu tietysti huollon yhteydessä tehtävänä nouseekin reilusti nelinumeroisen puolelle.
Jos katsovat sen olevan kunnossa seuraavassa huollossa, niin viimeistään sitten 2026 vaihtoon - mikäli auto minulla on.

Poissa ryypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 B4 MHEV R-Design
« Vastaus #29 : 24.10.2024, 09:50:21 »
5 vuotta tai 180tkm on vaihtoväli- suositus.

Tänks. Oletko ollut tyytyväinen autoon? Missä lukemissa kulutus pyörii? Tämmöinen olisi potentiaalinen vaihtoehto seuraavalle autolle ellei sitten uskalla T6/T8 maailmaan hypätä.

 

Futurez  Kulkukoira