Proturbo  Autodiagnoosi

Härön 960 T6

  • 23 Vastauksia
  • 7631 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #15 : 24.10.2023, 08:10:26 »
Lisää sisustan kasailuja, harmaan maalaamista mustaksi, äänieristystä kattoon ja kuskin oveen, keskeltä lupsahtaneen kattoverhoilun pysyvä kiinnitys kattoon sikamassalla ja vielä subbarien asennon mallailua konttiin, sekä pohjalevyn vahvistus että kestää subien painon tuosta liitoskohdastaan.

Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #16 : 24.10.2023, 08:36:57 »
Osaako muuten ne ketkä on kardaaneja hitsanneet, sanoa että miten paljon toleranssia on etupätkän pituudessa?
Onko parempi tehdä timmi, vai lievästi väljä asennettava?
Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #17 : 24.10.2023, 11:40:21 »
Jos meininki käyttää omaa kannaketta, kannattaa sihdata se kannake omalle paikalle niin säästää sen muokkauksen.

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #18 : 27.10.2023, 15:53:54 »
Lensulta hommattu MKM kannake, johon kyllä pitää vielä adapteri tilata myöhemmin tuolle 53bz lootalle.
Siinä kun on tuo tynkä kardaanin pätkää, ja hylyssä on jo 960 m90 laatikko, kardaaneineen ynnä muine hilppeineen.
Sitä vain mietin että mihin pituuteen se on hyvä saada. Sille sitten vielä tehdä kehikko pohjaan, että jos katkeaa hitsauksistaan, niin jää sitä vasten pyörimään. Eikä esimerkiks lähde pituushyppyä korille tekemään, tai koppiin morjestamaan tule.
Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #19 : 12.11.2023, 09:19:56 »
Pientä edistystä kannen kanssa kanssa, suurin osa kanavista alkaa olla lopullisessa muodossaan siistittynä, ruotsista vielä kun tulee 1.5mm ylikoon pakoventtiilit, niin pääsee kurkkuja avartamaan vakiosta 85% koosta ylikoon 87% kokoon.
Ja seetien monikulmaleikkaus.
Rupeaa hattu virtaamaan, saa varmastikkin tällä kombinaatiolla hyvänkäyttöalueen ajossa.

Sekä Saksmannin hiomat hyde nokat piristämään luonnetta





Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

Poissa Funcken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #20 : 08.06.2024, 23:46:19 »
Moro

Mikä lohko sulla oli oliko b6284T? ja mikä kansi?
Itellä on nytt 240 t6 projekti menos ja tuli hankittu b6284T lohko enkä oikee tiedä mikä kansi olis paras. tavoitteena olis noin 600-750hv :D

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #21 : 17.06.2024, 19:16:21 »
Kantena on nyt tuon b6284t lohkon vastaava pakopuolen vvt:llä varustettu kansi mikä niissä on vakionakin.
Mutta nyt kanavat siistittyinä, 1mm isommalla imuventtiilillä ja 1.5mm isommalla pakoventtiilillä. Sekä nuo Juha Saksmanin uuteen profiiliin hiomat vakionokat.
Hyvin pitkälti päästään tällä kombinaatiolla Lensun "HX43"sen ahtamana siellä 1.4-1.6bar ahdoilla siihen 600whp tavoitteeseen

Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #22 : 02.07.2024, 17:29:22 »
Sai Lensulta viimeinkin tovin odottelun jälkeen turbon ja bensakiskon, pääsee nyt paremmin mallailemaan pakosarjaa läjään nuista aisi439 putkista ja mutkista.
Ja tällä ei jää pakopuoli ahtaaksi tuohon vanhaan hx35 Full raceen verrattuna.



Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Härön 960 T6
« Vastaus #23 : 04.09.2024, 22:54:46 »
Vajaa vuosi siitä kun tähän autoon mitään konkreettista työtä on pystynyt tekemään.
Mutta nyt viimein alkaa olemaan mahdollisuus jatkaa.
Pari fiilistelykuvaa nyt vinokoneen punaiseks maalatusta lohkosta jolla kansi päällä.
Enää vain tilata uudet ACL veivien laakerit vanhojen hävinneiden tilalle niin koneen pääsee niputtamaan, ja vanhaa b6304 konetta pääsee nyhtämään ulos autosta tilaa (ja öljypohjan) antamaan.









Volvo 960 b6284t
Ja b230ft+ lohko autoa ympärilleen odottamassa

 

Proturbo  Autodiagnoosi