Tuon ikäisessä taitaa olla jo "uuden" mallinen säiliö, eli paluu letku alhaalla ja sihti pohjalla?
Sihdin puhtaudesta pitäisi saada varmuus ettei se ahdista virtausta. Uuden mallin säiliössä paluu putki ei aiheuta vaahtoutumis ongelmia, kuten vanhassa yläliitin mallissa vuotaessaan.
Kyllä pumpun tuotto ja paine kasvaa kierrosten mukaan, kun on hihnapyörällä käyttö kampiakselista.
Lämpövaikutus saattaa johtua siitä että joko ohjausvaihteen männän tiivisteet tai pumpun pesä alkaa olla jo kuluneet ja päästävät kuumaa öljyä enemmän läpi kun viskositeetti laskee. Pari pumppua olen purkanut, niissä pesään oli kulunut sellaista nimismiehenkiharaa lamellien vaikutusalueelle. Eli pumpun vaihto tai pesän tarkastus ensin, jos on hihnapyörän liukulaakerissa väljää niin suoraan vaihtoon.
ATF pohjaisessa öljyssä viskositeetti on tuplasti suurempi, vaahtoutuu vähemmän ja taitaa pesevät ominaisuudetkin olla paremmat. Ei tietysti ole niin vihreää mineraaliöljypohjaisena kun jostain oliveista puristettu hydrauliikkaneste.

Paremmin tuo oma 400t ajettu ohjausvaihde toimii atf:llä. Pumppu tuosta tuskin porsii, kun uusi pumppu oli täynnä atf:ää tehtaan koeajon jäljiltä.