Autoracing  KL-varaosat

volvo 760 automaatista...

  • 24 Vastauksia
  • 6327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
volvo 760 automaatista...
« : 03.01.2012, 18:25:35 »
Noniin, pitkästä aikaa tuli hommattua oikeen auto, 760 volvo b230ft koneella ja automaatti laatikolla, vuosimallia -90

Kysymys kuuluu: vaihtaa kolmoselle asti nätisti, 80km/h vajaa 3000rpm kierroksia, pitää ajaa yli sataa ja painaa kaasua kickdownille asti ja sitte höllätä ja sitte vasta vaihtaa neloselle. Mitä pitää tehä että se vaihtaisi fiksummin neloselle että sais ajaa 80km/h nelos vaihteella?

Sekavasti selitetty, ensimmääne automaatti vaihteinen auto  ;D
« Viimeksi muokattu: 03.01.2012, 19:29:17 kirjoittanut Naatti »

Poissa volovonimun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #1 : 03.01.2012, 20:18:41 »
ensin kannattaa varmasti tarkistaa öljyntaso ja kunto

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #2 : 03.01.2012, 21:43:50 »
Kickdown vaijeri liian kireellä kokeile säätäähttp://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/smiley-face-whistle-2.gif
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #3 : 04.01.2012, 14:55:19 »
Vaijeria säädelty muttei löydy nelosvaihdetta vielä, tarkistetaanko öljyt kun moottori on käynnissä ja pitääkö vaihrekeppi olla missä asennossa?

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #4 : 04.01.2012, 15:08:31 »
Ja tämähän on aw7? laatikolla, vaihrekepis nappi josta ei tapahdu mitään vaikka kuinka näpyttää

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #5 : 04.01.2012, 15:10:24 »
Ja tämähän on aw7? laatikolla, vaihrekepis nappi josta ei tapahdu mitään vaikka kuinka näpyttää

Sillä saa ylivaihteen pois pelistä kun esim vetää vaunua
No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #6 : 04.01.2012, 16:47:14 »
Öljytarkistus koneen käydessä, kelaat pykälät läpite 1 -> -> -> P, joka pykälää hetki päällä pitäen. Ja kickdownille hyväksi todettu säätö on ensin tarkistaa kaasuvivuston liikkuminen järkevästi, eli että kaasurulla palautuu toppariin asti kun kaasu nostetaan(vaikka tyhjäkäynti olisikin ok, niin rulla voi jäädä irti topparista), ja tämän jälkeen sovitella KD vaijerin säätö siten, että kaasupoljinta liikuttaessa aivan viimeisillä milleillä tuntee sen pykälän, joka kickdownin antaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #7 : 04.01.2012, 19:41:19 »
Voisko tos napis olla se vika ettei vaihda neloselle? Jos siinä oliski vaan sähkövika

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #8 : 04.01.2012, 20:08:11 »
Jos se yleensä joskus antaa nelosen, ei oo sähkövika. Oma veikkaus menis öljyjen suuntaan.

Mun AW71L ei oo kovin kranttu öljynsä tasosta (vuotaa vähän etustefasta, lisäillään puolivuosittain  ::)) mutta tunnetusti jos se litku laatikossa ei ole punaista, loota toimii miten sattuu. Eräässä kohtaa näpeissäni pyörähtäneessä 760, tosin PeRVolla, lootan toiminta parani huomattavasti lootaöljyn huuhdontavaihdolla.

Todettakoon vielä, että melko usein noitten nappien johdot katkeilee kepin juuresta, vartin homma kolvailla kasaan. Kun johto on poikki, nelosvaihde on aina sallittu.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #9 : 04.01.2012, 20:52:20 »
Jees. Pitää tutki huomenna. Moottori sammuksissa ja lämpöisenä sitä öljyä oli vähä yli lämpöisen ylärajan yli.

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #10 : 10.01.2012, 13:12:46 »
Öljyt vaihdettu laatikkoon ja kd vaijeria säädelty. Kaasu lattiassa kun kiihdyttää yli satasen vauhtiin niin vaihtaa neloselle asti ja kun rupeaa himmaamaan niin laatikko vaihtaa takaisin kolmoselle kun vauhtia on n.85km/h... Eikä vaihda neloselle jos kiihdytät hissukseen yli satasen vauhtiin

Mitäs ny?

Ja katoin kilvestä että laatikko on aw 71l

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #11 : 10.01.2012, 13:33:10 »
Mulle noi vaihtestokoodit ei sano mitään. Enkä tiedä onko lähellekkään samanlainen vaihteisto..

Omassa 740:ssä vaihteisto lukitsi momentinmuuntimen jossain 90 km/h tienoilla. Olisko toi vaihteen päälle meno / menemättömyys oikeasti toi lukitus?

Lukituksen napattua kiinni vauhtia pystyi vähän hidastamaan ilman että lukitus päästi irti.

Poissa Naatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #12 : 10.01.2012, 13:39:12 »
Eli täs on 3vaihdetta + ylivaihde ja lukkoturbiini...  Ja tässätapauksessa ylivaihde ei ota toimiakseen.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 13:44:29 kirjoittanut Naatti »

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #13 : 10.01.2012, 16:27:49 »
Ettei olis vain 4 kitkat palaneet? itsellä oli tuo vika aloitti niin että 4lähti aina herkemmin pois päältä kaasua lisätessä toisin sanoen kuin kuorma kasvoi ja lopuksi ei enää löytynytkään 4 eikä turbiini lukkoa kun, laatikko purettiin niin ei ollut ihme ei metalli metallissa pidä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 760 automaatista...
« Vastaus #14 : 10.01.2012, 17:31:50 »
Mulla meni kahdesta laatikosta ne kitkapannat vai miksi niitä sanoisi. Alkoi luistamaan selvästi isoilla vaihteilla ja samalla tuli pieni outo ääni/värinä. Tottakai oireet tuli huomattavaksi juuri kun on isompi kuorma ja kiihdyttää voimakkaammin. Mitään vaihteilta hyppimisiä en muista. Luulisi että tuon luiston tunnistaisi muusta vaihteiston sekoilusta?

 

Autoracing  KL-varaosat