onko kellään vastaava kokemusta/tietoa mistä johtuu sellainen kun auto alkoi lastutuksen jälkeen vedätyksessä suurimmilla vaihteilla resonoimaan kuin iso basso
auto teki vakionakin sitä 4.vaihteella silloin tällöin hyvin harvoin 
Aihe on jo vanha, mutta saattaa koskettaa vielä useampia volvisteja nyt tai tulevaisuudessa, joten tässäpä yksi kokemus.
Meillä tuli softattua V70 2.4D vm. 09 jossain 110 tkm:n huitteilla pari vuotta sitten ja vähitellen ilmeni reilummissa kiihdytyksissä esim. ohitustilanteissa (pääosin 4. vaihde) tärisytystä/resonointia, mutta ei mitään muuta ylimääräistä. Mukaan tuli lopulta resoinoivaa tärisytystä/ravistamista myös automaatin vaihtaessa 1. -> 2., joka alkoi rassata hermoja jo vähän enempi. Ongelma oli pahimmillaan pidemmän matka-ajon jälkeen.
Tuli mietittyä, onko vetari(t) tulossa tiensä päähän vai automaattiko kiukuttelee. Mitään selvää oireeseen yhdistettävää ylimääräistä ääntä ei kuulunut. Softauksen jälkeen ei autoa ollut myöskään rääkätty - ajettu yllättävänkin maltillisesti.
Vaan sitten tapahtui jotakin. Päädyin vaihdattamaan automaatin öljyt vajaan 170 tkm:n kohdalla. Tehtiin käsittääkseni huuhdellen eli ns. "oikealla" tyylillä. Tämähän jakaa mielipiteitä, kannattaako noilla kilsoilla enää tomaatin öljyihin kajota, jos niitä ei ennen 100 tkm:a ole vaihdettu. Varmuutta aiemmasta vaihdosta ei ainakaan minulla ollut, mutta vaihtoon päädyttiin. Ja avot - perheemme matkakiesi sai kuin uuden elämän - uusien öljyjen ja vaihteiston muistin nollaantuessa katosi ravistelu likimain kokonaan ja vaihdot muuttuivat ihailtavan huomaamattomiksi. Tässä tapauksessa oireiden taustalta paljastui siis automaattivaihteiston öljy, joka ilmeisesti vanhentuneena/ominaisuuksiaan menettäneenä ja varsinkin laatikon lämmetessä aiheutti tavalla tai toisella ek. ravistelun. Mitään kytkeytymis-/luisto- tmv. ongelmaa ei ole ollut kertaakaan.