Tammikuussa ostin auton, jako hypänneenä mutta onneksi ei ollut kuin 4 pako ja 4 imu keinuvipua vaurioitunut.
Uusi jakopään kilkkeet sekä vivut ja katsastukseen.
n. 3 viikon kuluttua ohjaustehostin tippui pelistä, mutta omaan makuun sopi paremmin ratti käteen raa'alla voimalla

Kuukauden jälkeen ensimmäinen CEM oire; ABS jarruvika jarrujärjestelmä vaatii huoltoa. Hioin maadoitukset, putsasin liittimet boksista vaikka OK kuntoiset oli. Ei auttanut. ilmeni n. 2 kertaa viikossa jokapäiväisessä ajossa.
Lisää vikoja. ABS vian jälkeen n. 2 viikkoa myöhemmin vasemmalle kurvatessa pyyhkijät päälle, valot ja vilkut ei reagoineet viikseen mitenkään.
Ja sitten tuli se ärsyttävin; ''Ajonesto, katso huoltokirja'' KESKENAJON, tuli monta vaivaannuttavaa tilannetta esim isoissa liikenne valoissa kun yks kaks auto sammuu, eipä siinä muutakuin jumppaamaan, 10 min avaimen virtalukkoon, virrat, starttaa, virrat pois, uudelleen uudelleen ja uudelleen kunnes käynnistyi, kuitenkin lähti vielä käyntiin. ajossa hiljasilla teillä jouduin pitämään ''vakiokaasua'' yllä ja rapasin koko ajon ajan virtoja päälle pois päälle pois jotta tehot pysyy, teki myös sitä että ei vastannut kaasuun ja olen huiputtanut 53km/h 6. vaihteella tyhjäkäynnillä

Sitten riitti. monien nolojen tilanteiden jälkeen kun ''vilkku jää päälle'' tai ''taas keskellä risteyttä 6min'' tai avaimet on taskussa ja auto ei sammu'' tilanteitten jälkeen CEM irti, pohja auki, kolvi kuumaksi ja X-Prog kiinni. Mitä helv...tässä on 256kt 4Mhz piiri ja 512kt 8MHz piiri..
Noh sain kopioitua molemmista rommin ja flashin. Varaosa CEM johon kloonaan 2.4 bensa -07 ja molemmat piirit 512kt. Kloonaus koneen mukaan onnistui. CEM kiinni, mankka ei mee päälle, mittari pimee, jahas..
Nyt kuukausia myöhemmin tuli sitten kolvailtua piirit ristiin, nyt tuntuu että 8MHz piiri toimii mutta 4MHz piiri mykkä
- Valot ok
-puhallin ok
-mankka ok
- pyyhkijät satunnaiset itsekseen pyyhkii
-mittairsto värähtelee
-moottoria ei pyöritä virtalukosta, pakko startilla ei edes haaleeta savua putkesta.
*ISO MIINUS* FoMoCo
Tässä tiukka nippelipaketti kloonauksesta ja koko auton sähköistä, CAN ja LIN toiminnoista.
https://drive.google.com/drive/folders/1K52PI0PiHz7MqmcPdNyZmyWYAqU6y3Ly?usp=sharingTaitaa jäädä vaihtoehdoksi uusi CEM + koodaus Volvolla, onko kannattavaa 2k€ autoon vai ei ? Tällä hetkellä mk1 V70 TDI ja se palvelee minua oikein hyvin, tuos V50 liian pieni kontti kun ollut noita V70 n. 20 kpl..
