Autoracing  KL-varaosat

S60 D5 oikea (pitkä) vetari

  • 5 Vastauksia
  • 756 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
S60 D5 oikea (pitkä) vetari
« : 24.10.2023, 18:48:59 »
Vaihdoin viikonloppuna talvipyörät ja kokeilin vetarin välystä oikealla puolella (vasen vaihtui kesällä). Akseli ja jarrulevy on ihan yhtä puuta, ei välystä. Jarrulevystä kun heiluttaa niin jossain sen verran löysää, että jarrulevyn kehällä noin 3 cm liikettä kun pyörittää edes takaisin, pyörä pois.
Pyöräkotelosta ei näe missä välys on. Minkä merkkisen akselin laittaisi tilalle. AutoJerrystä sain yhden tarjouksen, muita ehkä huomenna. Alkuperäislaatuinen osa vaihdon kanssa 540€, tuntuu kalliinpuoleiselta. SKF akselin saa alle 200€. Neuvoja?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
Vs: S60 D5 oikea (pitkä) vetari
« Vastaus #1 : 24.10.2023, 20:08:33 »
Onko sulla manuaali vai automaatti?
Vois tulla ihan vaihteistostakin jos on pykälä päällä, ihan normaalia silloin.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2023, 20:10:05 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 oikea (pitkä) vetari
« Vastaus #2 : 24.10.2023, 20:29:28 »
Onko sulla manuaali vai automaatti?
Vois tulla ihan vaihteistostakin jos on pykälä päällä, ihan normaalia silloin.

Manuaali on. Cruisella jää joskus ”välitilaan” jossa ei osaa päättää pitäskö pitää veto päällä vai jarruttaa. Sama homma jos kevyellä kaasulla nostaa tossua ja painaa vähän kaasua, siinä tuntee, että jokin tasainen kohta on välissä, jossa eräällä tapaa veto vaihtuu puolelta toiselle. Toki voi olla laatikossakin, mittarissa 560tkm ja lastulla ajettu yli 400 tkm.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
Vs: S60 D5 oikea (pitkä) vetari
« Vastaus #3 : 24.10.2023, 20:41:00 »
Sinuna tarkistaisin laatikonpään nivelen, jos ei tunnu väljää niin ajoo vaan.
Jos paat vaihteen päälle ja kokeilet nitkuttaa ees taas akselia niin se varmaan antaa just tuon verran periks laatikossa---->normaalia.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 oikea (pitkä) vetari
« Vastaus #4 : 24.10.2023, 20:53:10 »
Sinuna tarkistaisin laatikonpään nivelen, jos ei tunnu väljää niin ajoo vaan.
Jos paat vaihteen päälle ja kokeilet nitkuttaa ees taas akselia niin se varmaan antaa just tuon verran periks laatikossa---->normaalia.

Tässähän alkaa huolet häipyä.
En oo koskaan gummia poltellut mutta vääntöä tulee käytettyä aika usein. Ne kuulat on tuossa puolessavälissä, ei kai mikään kerralla tuhoudu ja jäisin tien päälle. Valkeakosken meetissä vuosia sitten penkitettiin 1750-2500rpm yli 500 Nm
« Viimeksi muokattu: 24.10.2023, 20:56:06 kirjoittanut Jorma »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 oikea (pitkä) vetari
« Vastaus #5 : 03.11.2023, 11:58:29 »
Vaihdatin tänään oikean puolen vetarin ja välys katosi. AutoJerry löysi 300€ tarjouksen. Puolisen tuntia meni. Eipähän tarvi miettiä, että menee poikki jossain kaukana kotoa kun vetää painavaa kärryä lastun tuomalla momentilla. Orkkis-vetarilla mentiin 561tkm

 

Autoracing  KL-varaosat