Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 vika kiihdytyksessä

  • 4 Vastauksia
  • 661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samisalama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
V70 D5 vika kiihdytyksessä
« : 27.10.2023, 14:53:06 »
VM 2005 automaatti.

Kun lähtee ohitukseen, tehot tipahtaa, kiertää 3000.

Heittää seuraavat viat (kuva). Missä vika?


Nyk:-69 Amazon B20+M40
Ex:-88 240 B200E+BW71 #-87 740 B200E+M47#-73 142 B20+M40#-67 Amazon B18+M40#-65 Amazon B20(2,2)+M41#-96 850 B5252F+M56

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: V70 D5 vika kiihdytyksessä
« Vastaus #1 : 27.10.2023, 21:55:49 »
Tulee mieleen onko polttoainesuodatinta vaihdettu tai vuotaako ahdot jostain turbon letkusta
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: V70 D5 vika kiihdytyksessä
« Vastaus #2 : 27.10.2023, 22:40:02 »
Kai tuo jälkimmäinen vika on seurausta tuosta ekasta, paine liian suuri.
Oliskohan siellä joku anturi joka tuota tarkkailee ja antaa ehkä väärää lukemaa? Sen seurauksena pudottaa vikatilaan.
Ei niin oo dieseleistä kokemusta mutta noin yleisellä tekniikkatasolla. :P
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: V70 D5 vika kiihdytyksessä
« Vastaus #3 : 28.10.2023, 07:50:25 »
Konehuoneessa on ainaki paineensäädin joka on kanssa kuluva osa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 vika kiihdytyksessä
« Vastaus #4 : 29.10.2023, 11:56:02 »
Mulla vika oli turbon muuttuvasiipisen sähköllä toimivassa ohjaus-boksissa jossa yksi piuha oli irronut. Juotin takaisin kiinni ja toimii.
Tarkastus: virta-avaimesta virrat päälle ja kaveri katsomaan liikahtaako säätimeltä turbolle menevä säätötanko. Tangon pitäisi liikahtaa hiukan. Liikkuu myös kun painelee kaasua tyhjäkäynnillä. Säätimestä ei tullut Vidalla vikakoodeja vaan pelkästään ahtopaineanturista ja ahtopaineesta.
Auto tiputti tehot juurikin kun painoi enemmän kaasua tai vedätti.

Säätötangon irroittamalla voi tarkastaa onko itse turbo jumissa.

Säädin on helppo irroittaa:

Moottorin poikkituki pois.
Tanko irti yläpäästä.
Säädin on kiinni turbon yläpuolella kolmella pultilla. 10mm kiintoavain tai pieni räikkä.
Piuha lähtee puristamalla liittimen päistä.
Säätimessä on muutama klipsi jotka lähtevät helposti meisselillä kampeamalla.

Muovisiin rattaisiin on saatavilla tarvittaessa korjaussarjoja.

Jos alipaineella toimiva turbon säätö niin tämä on suljettu pois.

"Juuttuvasiipisen" sähköllä toimiva säädin avattuna:


« Viimeksi muokattu: 29.10.2023, 12:05:51 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

RallyBaron  Samppasport