Autoracing  KL-varaosat

D5 nakuttaa

  • 19 Vastauksia
  • 2279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
D5 nakuttaa
« : 09.11.2023, 20:13:51 »
Moro,
eli tollanen D5244T17 nakuttaa kun käynnistän auton.
Ei ole sinäänsä väliä onko kylmänä vai kuumana eli jos hetkeksi sammuttaa ja käynnistää koneen uudelleen käyntiin niin kuuluu nakutus tai kilinä. Loppuu kun pitää hetken(minuutti~) kaasua vaikka 4000rpm.
Mutta sitten välillä kun käynnistää auton vaikka viikon seisonnan jälkeen ei mikään kilkata tai kolise eli ääni tulee ja menee...

Nostajat menossa? Luin juttua täältä vähän että nostajat vissiin oireilee että lämpimänä nakuttaa kun taas mulla ei aina lämpimänä vaan myös kylmänä.
Mitä menossa rikki? Pitäskö vaihtaa kaikki venttiili koneistossa?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2023, 23:25:57 kirjoittanut Tohtoripuolukka »

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #1 : 09.11.2023, 21:21:55 »
Itse asiassa!   :arkkupakastin:
Voisiko olla että öljykanava ois tukossa ja hieman rajoittaa näin öljyn pääsyä ylös asti venttiilikoneistoon??
Ja sen takia venttiilikoneisto kilkattaa ja kolkattaa koska puuttuu öljyn painetta
« Viimeksi muokattu: 10.11.2023, 23:27:07 kirjoittanut Tohtoripuolukka »

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #2 : 09.11.2023, 23:56:30 »
Itse asiassa!   :arkkupakastin:
Voisiko olla että öljykanava ois tukossa ja hieman rajoittaa näin öljyn pääsyä ylös asti venttiilikoneistoon??
Ja sen takia venttiilikoneisto kilkattaa ja kolkattaa koska puuttuu öljyn painetta
Ja jos näin olisi asia niin eikös se selviä simppelillä öljyn paine testillä? Niitä mitä laitetaan öljynkorkin tilalle kiinni!  :)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2023, 23:27:15 kirjoittanut Tohtoripuolukka »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6658
  • Global alligator
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #3 : 10.11.2023, 08:08:37 »
Öljykorkin kautta et öljynpainetta mittaa.
Pitäis ottaa öljynpaineanturi vaikka irti lohkosta ja kiertää painemittarin juntturi sen tilalle.
https://youtu.be/btsrCATwqxA?si=8i45bgJ8cICyiKb6
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • O.V.L.O.V.
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #4 : 10.11.2023, 08:12:35 »
Kyllä nyt on kuski ihan hemmetisti sekavampi kuin auto!!!    ;D
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #5 : 10.11.2023, 23:28:36 »
Öljykorkin kautta et öljynpainetta mittaa.
Pitäis ottaa öljynpaineanturi vaikka irti lohkosta ja kiertää painemittarin juntturi sen tilalle.
https://youtu.be/btsrCATwqxA?si=8i45bgJ8cICyiKb6

joo kun siis oon katellu vidalla öljyn painetta ja se vaikuttaa olevan ok tai ohje arvon mukaiset. (tosin se ottaa tiedon öljyn paine anturilta joka sijaitsee koneen alaosissa)
Mutta sit just mietin tota että voisiko mittaa eriksee koneen yläpäästä öljyn painetta eli jos sillei huomaisi, jos siel ois joku tukos öljykanavissa?

Onks tälläses mitenkää järkee?
Onko muita tapoi niinku varmistua että koneen yläpää saa ihan yht hyvin öljyä kuin pitäisi saada?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2023, 23:31:20 kirjoittanut Tohtoripuolukka »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3033
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #6 : 10.11.2023, 23:32:45 »
Jos siellä ei olisi paineita niin olis jo jokupaikka leiponut kiinni. Ajoa vaan ja nautit dieselin naputtelusta  ;D

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #7 : 10.11.2023, 23:33:43 »
Jos siellä ei olisi paineita niin olis jo jokupaikka leiponut kiinni. Ajoa vaan ja nautit dieselin naputtelusta  ;D
Enmö sillä ettei siel ois ollenkaa! Vaa jos siel on vähemmän kuin pitäisi ja tästä aiheutuu kolina(koska esim just nostajat ei saa tarpeeksi öljyy)

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • O.V.L.O.V.
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #8 : 11.11.2023, 08:39:13 »
Katohan kuule suutinten toiminta. Voipi hyvinkin kilkattaa väärän/huonon suihkutuksen takia. Vaihda löpösuodatin, tankkiin 20-litraa tavaraa ja suutinten puhastusaineet. Aja vaihtelevasti revittelemällä(lue kohtuu agressiivisesti) tuo noin 20-litraa pois, oliko vaikutusta?

PS:kato minkälaista töhkää vanhasta suodattimesta tulee.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #9 : 11.11.2023, 22:49:51 »
Katohan kuule suutinten toiminta. Voipi hyvinkin kilkattaa väärän/huonon suihkutuksen takia. Vaihda löpösuodatin, tankkiin 20-litraa tavaraa ja suutinten puhastusaineet. Aja vaihtelevasti revittelemällä(lue kohtuu agressiivisesti) tuo noin 20-litraa pois, oliko vaikutusta?

PS:kato minkälaista töhkää vanhasta suodattimesta tulee.

Kiitos. Autoon on vaihdettu nafta suodatin, laitettu 3 eri valmistajan lisäaineita(eri aikoihin) ja ajettu tankki tyhjäksi pituinen lenkki.
Ei vaikutusta. Mutta kiitos olisihan se voinut tulla.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • O.V.L.O.V.
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #10 : 12.11.2023, 08:06:53 »
No onko niiden suutinten toiminta siis tarkistettu? Suihkutus, paineet, aukioloajat, ohivuoto?
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #11 : 12.11.2023, 22:48:10 »
No onko niiden suutinten toiminta siis tarkistettu? Suihkutus, paineet, aukioloajat, ohivuoto?

Ei mut mä kuuntelin stetoskoopilla ääntä ja ei kuulu ruiskuttajasta. Esim jos laitan stetoskoopin suuttimen päälle ei kuulu kilinää tai mekkalaa. Mä laitan videoo mist ääni kuuluu. Tos stetoskoopis on mikki myös

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2237
  • Tampere - Pori
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #12 : 13.11.2023, 00:23:09 »
Katos testerillä rail-paine. Ettei vaan olisi säädin jumissa ja silloin kilkattaa kyllä. Tyhjäkäynnillä 260-300bar +- 10%.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #13 : 13.11.2023, 18:30:21 »
Katos testerillä rail-paine. Ettei vaan olisi säädin jumissa ja silloin kilkattaa kyllä. Tyhjäkäynnillä 260-300bar +- 10%.

Nakuttaaa/kolisee/kilisee venttiilikoneistos joku



Muutama minuuutti kierroksia 4k rpm niin sitten ei kilise, kolise tai nakuta:


Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D5 nakuttaa
« Vastaus #14 : 14.11.2023, 10:21:58 »
Kyllähän tuo öljykanavan tukos voisi olla ihan mahdollinen äänen aiheuttaja, mutta ei se puuttuva öljynpaine pitäisi päästä mittaamaan juuri sen kanavan päästä jossa se tukos ilmenee, eikä siellä ole mitään soveltuvia mittauspisteitä.

Jotain moottorin sisäpesua voisi kokeilla, ellei se ole täysin tervassa sisäpuolelta.

 

Elekma  Autoracing