Kirjotellaampas vähän tännekin juttua volvosta.
Kesällä 23 tuli hommattua 144 volvo, alkuun ajatuksena oli vain hieman piristää vakio b20 mottia. Ajatukset lähti aika pian laukalle vähän isommasta projektista ja tehoista. Nyt volvoon ollaan sovittelemassa b230 moottoria holsetin hx40 superi kaverina.
Tämän hetken tilanne se että huomenna 11.11 olisi tarkoitus sovittaa vara lohkoa keulalle uusilla moottorin kannakkeilla edelliset kannakkeet jättivät moottorin liian eteen. viikolla 48 auto pitäisi viedä Kalajoella missä tehdään pakosarja ja downpipe. Hirvittävän paljon on tekemistä ja osia mitä pitää hankkia mutta pikkuhiljaa aina jotain yritän saada aikaan ja tännekkin jatkossa kirjoitella.
laitetaas tähän vielä listaa tulevan tekniikan osalta ja kaipaisin hyviä ehdotuksia nokka-akseliksi katukäyttöön tulevaan vehkeeseen.
Moottori:
B230 lohko öljysumuilla
531 kansi portattuna ja 46/38 venat + jäykät jouset
86mm iskulla oleva kampiakseli
h-kanget
takomännät 96,5mm
klr t3 nokka?
Moottorin ohjaukseksi tulossa maxxecu.
ja paljon muuta pikkuosaa.
Voimansiirto:
bmw zf gs6-37 laatikko
teräsvauhtipyörä 765-asetelma ja sintterikytkin
kardaani vielä auki ehkä 164 kardaani vahvistettuna?
vakio perälle pitäsi myös jotain keksiä että kestää tehoa.
tästä saa varmaan vähän kiinni mitä tulossa, näiden lisäksi toki paljon muutakin osaa!
Ennen projektin aloitusta

B20 nostettu pois konehuoneesta

Uusi turbomallin öljypumppu sovituksessa, joutuu syventämään öljypohjaa hieman.


B230 sovitusta
