Autoracing  KL-varaosat

farkkuun jouset taakse

  • 1 Vastauksia
  • 1317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.T.H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
farkkuun jouset taakse
« : 05.01.2012, 17:38:01 »
moro. 240 vm.90 farkku malli jossa olleet takana ilmajouset jotka on jossain vaiheessa korvattu tavallisilla iskareilla,nytten takapää makaa! :( ostin motonetista vakio jouset farkku malliin taakse, jotka oisi tarkoitus vaihtaa.vahvistettuja ei ollut saatavilla juuri nyt mutta kait nuokin ees hieman auttaa perän makaamiseen?vaihto pitäisi olla simppeli mutta jos on jotain erikoista jota olisi hyvä tietää asennukseen liittyvää niiin neuvoja vaan :) kiitän etukäteen.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: farkkuun jouset taakse
« Vastaus #1 : 05.01.2012, 18:32:22 »
Mulla on se käsitys että se "ilmajousi", eli jos tarkoitetaan sitä ilmanpaineella ladattavaa iskaria, asennetaan vakiojousien kanssa. Eli Jos sä olet ostanut motonetistä uudet farkun vakiojouset ne ovat yhtä jäykät kuin ne mitkä siellä jo on. Tai ainakin periaatteessa. Käytännössähän 22 vuotta kyllä pehmentävät niitä jonkunverran.

Itse jousen vaihdossa ei mitään kovin erikoista ole, tosin jousen yläpään patti osoittautuu usein mädäksi. Samoin alapään pultti kannattaa uusia, vanha lienee jo melko ruosteinen.

Itse vaihto on varsin suoraviivainen. Perä ylös reilusti ja korista pukkien varaan. Sitten esim hallitunkilla nostaa perämurkista taka-akselia 5mm ylöspäin ja avaa iskarin pultit. Sitten lasketaan akselia niin paljon alas kuin jarruletkut antaa myöden, jolloin jousien irti kampeaminen pitäisi onnistua. Yläpää ei ole varsinaisesti mitenkään kiinni, pallukka vain ohjaa jousen paikalleen. Alapäässä on se pultti ja se iso "prikka".

 

Carcom Oy  Elekma