Proturbo  Autodiagnoosi

XC60 D4 (VEA), vm-15, 274 tkm, nykii ajoittain kiihdyttäessä

  • 5 Vastauksia
  • 1363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Otsikon mukainen etuvetoinen XC60 on toiminut täysin ilman ongelmia sen ollessa minulla noin 125 tkm ajan, esim. öljyä ei vie siten että sen näytön palkeista havaitsi.
Nyt viikon sisällä on muutaman kerran kiihdyttäessä veto hävinnyt ehkä 0,5 sek ajaksi, jos lopettaa kiihdytyksen näyttää täysin toimivan, jos jatkaa kiihdytystä, nykiminen jatkuu. Näyttöön tulee kilpikonnan kuva ja teksti rajoitettu moottorin teho (tai tuon suuntaista).
Alkuun ajattelin että vettä polttoainesuodattimessa (jota ei vaihdettu tämän syksyn huollossa vaan 15 kk ja 35 tkm sitten), mutta voiko tuo ilmetä pelkästään kiihdyttäessä ja välittömästi kiihdyttäessä?
Tänään teki aamulla tuon myös 30 min ajon jälkeen täysin lämpimällä moottorilla.
Onko ajatuksia mikä tuon aiheuttaa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
Kannattais varmaan ne viat lukea sieltä niin ehkä ei tarviis arpoa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Kannattais varmaan ne viat lukea sieltä niin ehkä ei tarviis arpoa.
ELM327 löytyy, onko suosituksia ilmaissoftasta jolla saattaa saada viat luettua?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3364
Ei noilla vehkeillä oikeen tuppaa saamaan kunnollisia koodeja pihalle. Missäpäin vaikutat? Espoossa onnistuisi ainakin koodien luku allekirjoittaneen toimesta.

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Jatkan miten vian kanssa edetty.
Syksyn loppu ja talven alku oli lauhahko ja epäilin että syynä oli ollut 17.11. tankkaamani polttoaine ja siinä ollut vesi, ehdin tankata uutta polttoainetta noin 170 litraa auton toimiessa ehkä muutamaa kilpikonna ilmoitusta
lo. hyvin, ennen tammikuun alun reiluja 20 asteen pakkaskelejä, jolloin pahat oireet palasivat. Silloinkin kun moottori lämpeni lähes normaalilämpöön, se toimi normaalisti, tosin en testannut kovia kiihdytyksiä.
Käytin auton paikallisella autokorjaamolla, Bosch lukulaite kertoi:
- P133009 Ruiskutuspaineen säätö, ruiskutusmäärä odotettua pienempi
- P133000, sama kuin edellä
- P000400 Polttoaineen määräohjausventtiili, virtapiiri (+)
- P060C68 ohjainlaite, mikroprosessori, algoritmivika

Korjaamolla auton polttoainesuodatin vaihdettiin ja
polttoaineen määräohjaisventtiili putsattiin.
Ehdin käynnistää ja ajaa 10-15 asteen pakkasessa noin 300 km ja auto toimi hyvin.
Tänä aamuna 20 asteen pakkasessa aamulla lisälämmitin ehti lämmittää noin 25 min, moottorin lämpömittari oli vasta noussut neljänneksen normilämpöön, heti kilpikonna tauluun ja ei ottamut kierroksia, ajoin varovasti pari kilometriä, lämpöjen noustessa, auto alkoi toimia.
Onko ajatuksia viasta?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Olisko vieläkin jossain vettä tai sitten se tyypillisin EGR vika.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Kulkukoira  Proturbo