Samppasport  Futurez

850 kipinä hukassa startin aikana

  • 44 Vastauksia
  • 17108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
850 kipinä hukassa startin aikana
« : 06.01.2012, 17:19:30 »
Ja taas on 850llä jokin hätä.
Eli ei lähde startilla käyntiin, koska startatessa ei tule kipinää. Kun höllää avaimesta niin tulee pari kipinää, saattapa silloin joskus hörähtää käyntiinkin.
Mäkistartilla lähtee kyllä heti ja käy kunnes avaimesta sammuttaa.

Onko ollut vastaavia pulmia? Maavikaa?

(B5254S, LH3.2+EZK)
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #1 : 06.01.2012, 17:27:22 »
Jos hinaamalla käynnistyy niin epäilen virtalukon pohjaa.Kun startatessa ei anna muualle virtaa kuin startille.Osta Volvolta uusi ja vaihda,tarvitsetko ohjeet.

Pohja on halvin ostaa Volvon varaosatiskiltä n 60 oravan nahkaa eli€  Katsokaa että teillä on tozx avaimet 25 sekä 15= tämä ns. rouvamalli eli pitkä kun otatte niitä ratin suojamuoveja pois,on siellä 4kpl tozx ruuvia
Virtalukon pohjassa on sähköliitin se irrotetaan
Virtalukon pohja on 2 ruuvilla kiinni jotka avataan ja teillä täten virtalukon pohja on irtonaisena kädessä.
Takaisin asennus on käänteinen järjestys.Työn iloa toivoo hän
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 17:34:55 kirjoittanut Nercs »

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #2 : 06.01.2012, 18:06:45 »
Juu irrotusoperaatio on tuttu vanhastaan, mulla onkin tässä jo pohja kourassa.
Yleismittarilla mitaten tuntuu toimivan, mutta vastusmittaus ei aina kerro koko totuutta.. joten kokeillaan kaverin kasipätkästä vielä vaihtaa ristiin.
Ei työttömän budjetilla viitsi ostella osia ellei ole varma  ::)
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #3 : 06.01.2012, 18:12:51 »
Hyvä kun voi testata kun se kadonneen kipinän metsästys joskun voi ollaa aikaa haastavaa.Tämä virtalukko kun tuli ensiksi mieleen kun muuten auto käy hyvin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 18:14:49 kirjoittanut Nercs »

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #4 : 06.01.2012, 23:36:11 »
Virtalukon pohja voidaan sulkea pois, ei auttanut vaihto.
Sytytyspääteasteelle ei tule herätettä starttauksen aikana paitsi lopussa ne pari pulssia (skooppasin), käyttöjännite tulee koko ajan.
Auton omalla akulla napajännite on startatessa noin 10.9V mutta apuakku rinnalla ei tuonut apua käynnistymiseen.

Onkohan tämä ajettava autosähköön ja maksettava itsensä kipeäksi  S*
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #5 : 07.01.2012, 09:38:49 »
Paljon se akun jännite on ihan  normalisti ennen starttausta onko 12.7-12,8v  sekä olet katsonut sen 1 sulakkeen kunnon sekä on tukevasti kiinni ?
Paljon autolla on ajettu eli se startin kunto pyörittääkö sitä autoa hyvin ja missään ei tuoksu sähkö.Normaalisti kun kone pyörähtää niin se kampiakselin asentotunnistin aktivoituu ja alkaa antamaa niitä  tietojaan
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 09:45:02 kirjoittanut Nercs »

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #6 : 09.01.2012, 11:06:56 »
Akku on tikissä ja startti pyörittää kyllä reippaasti. (Koneella on ajettu noin 280 000, korilla satku enemmän ja startti on reilu vuoden vanha)
Kampiakselin ja nokan anturit on ehjät mutta tänään menen illasta hallille tutkimaan meneekö signaalit EZKlle asti perille. Samaten mitä se antaa ulospäin.
Jospa se alkais pikkuhiljaa avautumaan, ihmisen tekemiä laitteitahan nämäkin vain on  ::)
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #7 : 09.01.2012, 11:13:15 »
Kyllä ihmisten tekemiä,toivotaan että se kipinän menee seuravaksi sinne tulpille. Olethan tarkistanut puolan kunnon ja siitä sitten virrajakajan kannen(se hiilinasta) ja pyörijän ja ne tulpanjohdot.Että jännite kulkee vapaasti.Virrat päällä puolalle tulee virta hyvin?

Onko tässä mallissa mitään ajoestoa kun ei ollut siitä puhetta.Noissa uusimissa V70  virtalukossa oleva ajoeston tunnistusrengas kiukuttelee niin samat oireet silloin ei tule kipinää
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 11:29:59 kirjoittanut Nercs »

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #8 : 09.01.2012, 13:04:03 »
Sytytysosat on kunnossa ja jännite tulee puolalle ok, nimenomaan tuo ohjaussignaali on kateissa moottorinohjaukselta.

Tässä ei ole muuta käynnistyksen estoa kuin yksinkertainen hälyttimen yhteydessä oleva, jos hälytin on aktiivinen (ledi vilkkuu kojetaulun keskellä) ei käynnistäminen ole mahdollista. Ei ole transponderiavainta tai muuta hienompaa tekniikkaa. Tuon voinee ohittaa hyppylangalla, voisihan senkin kokeilla sulkea pois.

EDIT: Tutkin kytkistä ja tuo käynnistyksen esto estää startin pyörimisen eli ei ole siitä kiinni.
Kerron sitten mitä selviää, kunhan pääsen mittailemaan kaaviot kourassa.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 13:21:04 kirjoittanut Grahik »
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #9 : 09.01.2012, 23:01:44 »
Nyt on tutkittu asiaa mutta ei loppuviimein paljon viisastuttu.

ECUilla on käyttöjännitteet ja maat ok, myös startin aikana.
Sytkäboksin (EZK) liittimeen tulee ok signaalit kampuran ja pakonokan anturilta, myös startin aikana.

EZK ei tunnista moottorin pyörimistä startin aikana, vasta kun lopettaa starttauksen (OBD1 diagnostiikkatilassa 2 kun katsoo "live-tietoa").
Silloin lähtee sytkäkivelle ja ruiskutusboksille (LH3.2) heräte. Samoin jos konetta pyörittää muuten kuin startilla niin toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Ei tee eroa starttaako virta-avaimesta vai remote starterilla konehuoneen liittimestä.

EZK vaihtoon, kunhan keksin sopivilla numeroilla olevan lainaan.

Vai onko parempia ideoita? :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 23:03:30 kirjoittanut Grahik »
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #10 : 10.01.2012, 08:59:56 »
Katso varaosahausta näkyy halvin maksavan 50€.

Poissa turpovitonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #11 : 17.01.2012, 19:56:11 »
Hei! oletko selvittänyt jo vian. Itsellä vieläki t5:ssa sama vika. ohjausta ei tule motronicilta puolalle! olisi kiva tietää mikä ongelma sulla on ollu? tuntuu että kaikki anturit ym. on jo testattu

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #12 : 18.01.2012, 13:26:23 »
Muistuttaa nokka-anturi viimeisiä hengenvetoja. ( 855 5252S  Siemens Fenix 5.2 moottorinohjaus) sammui kesken ajon, ei käyntiin millään. Hain työkalupakin kotoa  ja hörähti käyntiin kuin palmun alta ja kotiin. Ei kestänyt pitkään ennenkuin lopetti sopimuksen lopullisesti eikä käynnistynyt, hörähti vain välillä kun sahasi.

Vois kurkata ajoituslampulla, jos antaa ykkös ja ? pytylle kipinä ja muille ei, nokka-anturia voi epäillä.

Poissa turpovitonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #13 : 18.01.2012, 15:14:05 »
Muistuttaa nokka-anturi viimeisiä hengenvetoja. ( 855 5252S  Siemens Fenix 5.2 moottorinohjaus) sammui kesken ajon, ei käyntiin millään. Hain työkalupakin kotoa  ja hörähti käyntiin kuin palmun alta ja kotiin. Ei kestänyt pitkään ennenkuin lopetti sopimuksen lopullisesti eikä käynnistynyt, hörähti vain välillä kun sahasi.

Vois kurkata ajoituslampulla, jos antaa ykkös ja ? pytylle kipinä ja muille ei, nokka-anturia voi epäillä.

Tuota tunnistinta kokeiltiin kahdellakin eri tapaa, ensiksi koitin liittimeen keltaiseen napaan laittaa mittarin niin käynnistäessä antaa impulssia 5-6volttia, sitten otettiin vielä anturi irti ja kokeiltiin pellinpalalla ja samaa lukemaa antaa. En usko että vika on siinä, myös kampiakselin tunnistin antaa ohmiluvuksi 315ohmia ja heittelee lukema kun laittaa lähelle jotain metallia. Yks päivä tuos testattiin tuleeko kipinä kakkoselle ja otettiin tulppa irti ja runkoon. kaveri katsoi startatessa hetken ja huusi että nyt tulee ja samalla hetkellä
lähti neljällä käyntiin (saman tien tietysti sammutettiin). Tulppa takas ja ei enää käyntiin varmaan 100 yrityksen kans.

PS: itsellä t5 eli motronic

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 kipinä hukassa startin aikana
« Vastaus #14 : 18.01.2012, 16:57:21 »
Vika on vielä päällä. Odottaa parempia aikoja kun meni viimeiset rahat laskuihin..

EDIT: Vaihettu EZK, ei vaikutusta. Seuraavaksi varmaan taas johtosarjan kimppuun.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012, 21:13:06 kirjoittanut Grahik »
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy