Elekma  Autoracing

Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//

  • 16 Vastauksia
  • 6717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« : 07.01.2012, 11:49:18 »
Moro,

Ajattelin kysyä ennenkuin auto nostetaan ja ruvetan ihmettelemään.

Auto toimii 100% eikä ole ongelmaa mutta pyörän suuntauksen yhteydessä sinisen mekaanikko kertoi että ykkönen ja pakki töksähtää kun kytkintä nostaa, itseasiassa kun asiaa mietin niin 1->2 vaihtokin töksähtää melko ilkeästi ellei ole tarkkana vaihdossa. Mekaanikko meinasi että on vetari lopussa? Oletan että ulompi(toivottavasti) kysyin hintaa Fiksuksella ja 60€ pala eli ei pahaa. Mietin tässä hölmönä kun ei voimansiirto oikein ole omaa alaa että onko ongelma mahdollisesti tässä vai onko ongelmana jokin muu? Kytkin ei luista ainakaan tms.

Miten voin tarkistaa tämän ennen kuin tilaan osat, ja yleistä neuvoja kaivataan ;)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Nercs

  • Vieras
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #1 : 07.01.2012, 12:36:27 »
Vetarin  vinkit tässä .Onko suojakumi kunnossa ei ole halki ja täten vaseliinit on sisällä.Aja suljetulla alueella ympyrää aika tiukkaa ja vedätä konetta viallinen vetari antaa aina ääntä joten kaikki melua tuottavat vehkeet pois päältä se naputtaa jos nivel on rkkii .Aja molempiin suuntiin.Toinen seikkaa on se napamutteri kiinni siellä vetarin päässä se joka on siinä vanteen keskellä.Jos huono lukitus liikkeele lähtiessä voi napsua.Paljon autolla ajettu voihan se kytkinkin olla liian ottava ei täten lähde juohevasti menemään.Laita kolmonen silmään nosta rauhassa kytkin ja lähde ajamaan mitä tapahtuu.

Tuossa linkki jossa kolahtaa kun liikkeele lähtee joskin tässäkään jutussa ei ole sitä loppulausuntoa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12165.0
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 12:44:28 kirjoittanut Nercs »

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #2 : 07.01.2012, 15:43:03 »
Vetarin  vinkit tässä .Onko suojakumi kunnossa ei ole halki ja täten vaseliinit on sisällä.Aja suljetulla alueella ympyrää aika tiukkaa ja vedätä konetta viallinen vetari antaa aina ääntä joten kaikki melua tuottavat vehkeet pois päältä se naputtaa jos nivel on rkkii .Aja molempiin suuntiin.Toinen seikkaa on se napamutteri kiinni siellä vetarin päässä se joka on siinä vanteen keskellä.Jos huono lukitus liikkeele lähtiessä voi napsua.Paljon autolla ajettu voihan se kytkinkin olla liian ottava ei täten lähde juohevasti menemään.Laita kolmonen silmään nosta rauhassa kytkin ja lähde ajamaan mitä tapahtuu.

Tuossa linkki jossa kolahtaa kun liikkeele lähtee joskin tässäkään jutussa ei ole sitä loppulausuntoa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12165.0

Suojakumit kaikki ok ja kuivat, ei naksuta käämntäessä pakilla tai ei(hallissa kuunneltu). Ok thanks yritin haulla pari pv muttei oikein onnistunut :idiot2:

Mitä oletan tapahtuvan jos lähden kolmosella?
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #3 : 07.01.2012, 17:23:38 »
Suojakumit kaikki ok ja kuivat, ei naksuta käämntäessä pakilla tai ei(hallissa kuunneltu). Ok thanks yritin haulla pari pv muttei oikein onnistunut :idiot2:

Mitä oletan tapahtuvan jos lähden kolmosella?
Napapultin löysyyden toteat niin, että himmaat kaasua, ja polkaset sitten pikkasen lisää, jos kolahtaa, niin sitten on syy siinä.
Vetari nyt pitäisi ääntä muulloinkin ( kääntäessä ) mutta onhan noita muitakin vikakohteita, mm. moottorin ylätuki.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Nercs

  • Vieras
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #4 : 07.01.2012, 17:30:32 »
Suojakumit kaikki ok ja kuivat, ei naksuta käämntäessä pakilla tai ei(hallissa kuunneltu). Ok thanks yritin haulla pari pv muttei oikein onnistunut :idiot2:

Mitä oletan tapahtuvan jos lähden kolmosella?

Kuinka se kytkin toimii  että lähteekö kevyseti liikkeellee ilman sammumista ja kun alavääntöä koneessa niin nämätkin onnistuu hyvin.Huollossa kai sekattiin noi mutterin kiristysmomentit ja muut jutskat kun sellainen pitäsi olla tapana(mutua ei harrasteta)

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #5 : 07.01.2012, 18:19:11 »
Joo lähti oikein hyvin kolmosella. Ja ylätukeen laitettu powerflex pusla vastikään. Pitäneen sen navan tiukkuus vielä katsoa tiistaina  :) Kiitos neuvoista, voi olla että on ominaisuus myöskin?
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Nercs

  • Vieras
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #6 : 08.01.2012, 12:28:24 »
Kuten muistat se kiristysmomentti on
Vaihe 1 120 Nm
Vaihe 2 Mutteria väännetään viellä 60 astettaa kireämmälle eli momentissa riittää.
Kyllä se klonsuminen on merkki siitä että jossain on väljää ennen vedon tulemista päälle.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #7 : 08.01.2012, 13:59:38 »
Kuten muistat se kiristysmomentti on
Vaihe 1 120 Nm
Vaihe 2 Mutteria väännetään viellä 60 astettaa kireämmälle eli momentissa riittää.
Kyllä se klonsuminen on merkki siitä että jossain on väljää ennen vedon tulemista päälle.

Itseasiassa eilen kuuluu ensimmäistäkertaa sitä naksuntaa kääntäessä renkaat linkussa oikeasta etukulmasta, muuten ei kolise  :)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Nercs

  • Vieras
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #8 : 11.01.2012, 13:43:31 »
Kuinka täällä on,joko vika korjattu.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #9 : 11.01.2012, 14:03:21 »
Kuinka täällä on,joko vika korjattu.

Ei ole keretty katsomaan mutta lahjoin mekaanikon vaihtamaan vetarit kanssani joku pv kun on aikaa, ei siinä nyt muuta tehdä ainakaan aluksi. Mutta 230tkm ajetussa voi väljyyttä ollakkin ja kysellyt mekaanikoilta niin veikkasi samaa että vetarissa väljää. Menee varmaan ensi viikoon  :-\ eipä se haittaa kunhan on hereillä vaihtaessa vaihdessa jollei halua että jysähtää aina vaihtaessa.

edit: kunhan palkka tulee tilille niin haen osat ja neuvottelen tarkemmin(uus homma mulle niin parempi katsoa ja oppia kun jättää auto nosturille kun itse räveltää  ;D)
« Viimeksi muokattu: 11.01.2012, 14:04:58 kirjoittanut heikinheimo »
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #10 : 26.01.2012, 10:22:14 »
Ei siellä mitään vikaa ollut vetareissa taikka kytkimessä, moottorinaltuen pusla oli räjähtänyt ja aiheutti koneen/vaihteiston "pomppaamisen" aina kun löi vedon päälle.

Powerflexi tilalle ja on kuin eri auto  :pomo:

Kiitos avusta kaikille!
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Nercs

  • Vieras
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #11 : 27.01.2012, 15:50:12 »
Hyvä homma sitä minä vaan ihmettelen jos ylätuki vaihdettiin joskus miksi ei tarkistettu noita alakerran tukikumien kuntoa.Varmaakin se kone heilui jos käsillä heilutti vai kuinka oli?

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #12 : 27.01.2012, 17:36:16 »
Hyvä homma sitä minä vaan ihmettelen jos ylätuki vaihdettiin joskus miksi ei tarkistettu noita alakerran tukikumien kuntoa.Varmaakin se kone heilui jos käsillä heilutti vai kuinka oli?

Ei tullut tarkistettua ::) eikä 105kg saanut sitä heilumaan.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #13 : 25.05.2012, 08:32:12 »
Pitää vielä pyytää tarkennusta että oliko moottorin kannatinkumit rikki vai se vaihdelaatikon ja koneen 3-osainen alatuki?
Mulla on vähän samaa oiretta tuossa -94 850 T5:ssä mutta siihen on vaihdettu moottorin ylätuen puslat ja myös sen 3-osaisen laatikon ja koneen tuen puslat.
Aika kovasti kolahtaa tuo oma varsinkin 1-2 vaihteen vaihdossa mutta myös 2-3 vaihdettaessa sekä moottorijarrulle siirryttäessä.
Ei ole vielä kerennyt kauheasti tutkailemaan tuota vikaa kun on ollu paljon muutakin kuntoon laitettavaa tuossa autossa  ::)

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Diagnoosi V70 T5 1998 //Vetari?//
« Vastaus #14 : 27.05.2012, 13:20:17 »
Omassa kasipätkässä on myös mukava kolahdus ja klappi voimansiirrossa. Kuskinpuolen sisemmässä vetarissa ainakin on väljää joten se vika on siinä. Ilmeisesti maksaa aika paljon, en tiedä, taidan kesälomalla katsoa jos jostain purkaamosta löytyisi klapiton yksilö halvalla...
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

 

KL-varaosat  Race.fi