Morjensta,
Olin eilen 940 alla puslienvaihto operaation takia, potilaana oli etu alatukivarren ja reaktiotangon väliset kartion muotoiset puslat. Otin sieltä kaiken irti, jotta pääsee hyvinvalaistulle työpöydälle ihmettelemään ja siellähän huomasin että tukivarsi mallia rauta, ja suolat, loskat ym. rautaa rakastavat ilmiöt syöneet sitä kartiopuslan poteroa aika urakalla, olivat siis aivan kauheassa kunnossa...
Kysymyksiä tästä heräsi seuraavanlaiset, jostain syystä luulin näitten tukivarsien olevan alumiiniset ja ilmeisesti semmoisia on myös ollut joissakin autoissa, onko mitään sääntöä että mitkä autot saivat aluvarret ja miksi?
Onko aluvarret yhteensopivia rautavarsien kanssa, eli voiko tuolta 940 keulilta nypätä ne raudat ja korvata aluilla, ei enää ruostu ja säästää ehkä kilon painoa

Jos varret voi vaihtaa keskenään, onko mitään negatiivista aluvarsien kanssa, kuten taittuuko helpommin tjsp? Autollahan ei ole tarkoitus ajaa mitään kilpaa, perus kesäkäyttis, ehkä joku muutama laku piirtää kylän kaduille muttei sen hurjempaa
