Futurez  Kulkukoira

V70 08 mk3 D5 akun varaustila alhainen ja jäähdytin nesteet häviää.

• 1 Vastauksia
  • 604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa After360

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Potilaasta häviää jäähdytinestettä ja lämmitylaitteesta puhaltaa välillä kylmää vaikka moottori on lämmin. Lisäksi hiukkassuodattimen paineanturi hajoaa puolen vuoden välein (5 nyt menossa). Lisäksi jos täytää nesteet kylmänä maximiin kuumana puhaltaa yli jos aukaisee korkin.
Oletin että kansi tai pahvi on halki ja tein jäädytinesteen co2 testin tänään. Mutta testin mukaan ei olekkaan pakokaasua nesteessä. Ja ainakin moottorin lämmöt pysyivät tasaisina.
Lisäksi vidalla katselin vikakoodit ja arvoja enkä löydä mikä vikana.

Sitten toinen vika.
Webasto hälyttää että akun varaustila on liian alhainen vaikka akku on melkein täynnä. (Normaali lyijy akun tilalle vaihdettu agm akku vuosi sitten) Hyvin lähti esim. tänään käyntiin vaikka pakkasta oli 19. Webasto ei lähtenyt kun ilmoitti huonoa akkua.

Osaako joku kertoa että onko tuossa jonkinlainen akun varaustila tarkkailu Bms mille täytyy uusi akku opettaa. En vidasta ainakaan löytänyt tuolta Cem yksikön alta sitä missä se uudemmissa on.

Olisiko kellään villejä veikkauksia missä vikaa ja mitä tutkisi tarkemmin seuraavaksi. Tai kuinka luotettava toi co2 jäähdytin nesteen testi on.
Ideoita otetaan vastaan.. kiitoksia.

Poissa Jukka79

• Grand Luxe
  • **
Akun opetuksesta mulle kerrottiin seuraavaa:
akku täyteen ladattuna, virta autoon päälle mutta ei käynnistystä, irrotetaan bms:än johto akulta odotetaan hetki ja kytketään takaisin.

Näin mulle kerrottiin kun ite kyselin akun vaihdon jälkeisistä toimenpiteistä. Mutta kerrottiin myös että auto osaa itsekin uuden akun oppia. Tiedä sitten, mitenkä ja kuinka se sen itse oppii - tai mitä tuo bms:än nollaus oikeasti sille tekee. Oletan että auto osaa ohjata auton laturia lataamaan oikealla lailla akkua kun auto tietää millainen akku siellä on.

Ite en ole vielä(kään) tuota tehnyt, tarkoituksena kuitenkin jokupäivä tuo tehdä.
T: Jukka
Volvo XC70 D5 A Polestar, MCS Countryman All4 A, Hobby 495UFe

Carcom Oy  Elekma