Autoracing  KL-varaosat

B19 Lohkon poraus.

  • 9 Vastauksia
  • 5713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
B19 Lohkon poraus.
« : 07.01.2012, 14:45:31 »
Miten isoksi tuon B19a lohkon uskaltaa porata ja tekeekö 631 kannella mitään? vastaako 405 ja 531 kansia?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #1 : 07.01.2012, 16:42:47 »
631 on ns. heron head eli B230K moottorin kansi. Se on palotilaton (palotilat ovat männissä) kun ne muissa kansissa on palotilat ja pakoventiilit on pienemmät 631:ssä kuin muissa kansissa. Eli ei sovi ihan nakkaamalla minkään muun koneen päälle, vaan männät pitää vaihtaa palotilallisiin. Jos lohkossa on SN merkintä voi porata 96 milliseksi.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #2 : 07.01.2012, 19:54:29 »
Kannesta en osaa sanoa, mutta tavallisen B19 lohkon voi porata 96mm mutta silloin täytyy kylla kaikki muutkin osat olla koneistettuna ja huolella kokoonpantu koska iskutilavuus on n.2,2 ja vesikanavat aika ohkasella seinämällä. Kokemusta on ja toimii mutta huolellisuutta kasattaessa.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #3 : 08.01.2012, 22:19:27 »
Eli kannattaa ettiä B23 lohko mielummin.
631 kansi löytyy iteltä ni aattelin että tekeekö sillä mitään?
Minkä kokoset venttiilit noissa isoissa kansissa sitte on? ku tässä on 35/44.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #4 : 10.01.2012, 16:06:34 »
Kannesta en osaa sanoa, mutta tavallisen B19 lohkon voi porata 96mm mutta silloin täytyy kylla kaikki muutkin osat olla koneistettuna ja huolella kokoonpantu koska iskutilavuus on n.2,2 ja vesikanavat aika ohkasella seinämällä. Kokemusta on ja toimii mutta huolellisuutta kasattaessa.

öö, eikös b23 poraus ole tuon 96mm joten on sen 2.3L ja rapiat päälle.

405 kansi on ainaki usein suuttimen rei´illä varustettu mutta muuten vastaa 531 kantta.
V70 TDI

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #5 : 10.01.2012, 17:28:19 »
Juu 2316 kuutiosenttiähän siitä tulee 96 porauksella ja vakio iskulla. Ja menee jo aika ohueksi mutta vapari käytössä kestää (ei välttämättä kilpakäytössä), ahdettuna ei kestä. 2,3:sta ei juurikaan vakioylikokoja isommaksi kestä porata.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8036
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #6 : 10.01.2012, 21:26:14 »
Eli kannattaa ettiä B23 lohko mielummin.
631 kansi löytyy iteltä ni aattelin että tekeekö sillä mitään?
Minkä kokoset venttiilit noissa isoissa kansissa sitte on? ku tässä on 35/44.
Kansi on kanaviltaan hyvä, virtauksiltaan vakiona hyvin pitkälti sama kuin 405/531. Vaatii B230K männät jotka ovat syvällä kuopalla, eli jos haluaa käyttää niin tuo alakerta olisi helpoin ratkaisu. Venttiilit ovat samankokoisia.
Tietysti B23 lohko, sen kampura 5mm epäkeskohiottuna, B230K männät 2,5mm madallettuina, B2XX-koneen paksummat(13mm) veivit ja ollaan 2,46 litrassa sekä paremmin vaparikonetta vastaavassa puristussuhteessa...
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #7 : 10.01.2012, 21:33:06 »
Kansi on kanaviltaan hyvä, virtauksiltaan vakiona hyvin pitkälti sama kuin 405/531. Vaatii B230K männät jotka ovat syvällä kuopalla, eli jos haluaa käyttää niin tuo alakerta olisi helpoin ratkaisu. Venttiilit ovat samankokoisia.
Tietysti B23 lohko, sen kampura 5mm epäkeskohiottuna, B230K männät 2,5mm madallettuina, B2XX-koneen paksummat(13mm) veivit ja ollaan 2,46 litrassa sekä paremmin vaparikonetta vastaavassa puristussuhteessa...

Miks joka paikkaan tarttee sotkee toi pitkäiskukampura? vissii aiheen alottaja ei halunnu tietoa siitä asiasta ja osaa varmaa itekin lukee tietoo siitä jos haluaa.
V70 TDI

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8036
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #8 : 11.01.2012, 18:06:21 »
koska iskutilavuus on n.2,2
Olisitko muistellut 92,5mm porausta jolloin tilavuudeksi tulee tuo? Eli B21 ylikoko.


lassii, oliko sulla ihan asiaakin vai halusitko muuten vaan valittaa jos satun muutakin aihetta sivuavaa kirjoittamaan?
« Viimeksi muokattu: 11.01.2012, 22:34:00 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: B19 Lohkon poraus.
« Vastaus #9 : 11.01.2012, 19:48:21 »
Tässähä alkaa olemaa aika mukavasti tietoo,
Koneen remppaus/viritys on suunnitelmissa, ni aatteli että kannattaako noita jaloissa pyörivii osia hyödyntää.
Tietysti vielä K tai H nokka ja megaruutta ni alkaa olemaa paketti kasassa.
Kiitän vastauksista.
Lisää infoo saa laittaa.

 

KL-varaosat  Race.fi