Samppasport  Futurez

Volvo V60 Cross Country

  • 28 Vastauksia
  • 10547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #15 : 25.03.2024, 07:07:24 »

Kuinkas tuo hydrauliyksikkö, mikä tuossa linkissä mainittiin...?

jaa?? no tuopa ei silmään sattunut..
no pitää tutkia asiaa :)
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #16 : 27.03.2024, 21:17:00 »
Tuolta ketjusta poimittua: https://forums.spaycetech.com/showthread.php?tid=4&page=7

** Volvo offers or has offered the "Intellisafe Assist" accessory for cars without PA to get it. On non-hybrid cars, they require a new ABS pump unit to be installed. It seems that a different unit was needed for the non-hybrid cars to have Pilot Assist. Not too much is known, other than this may be the unit with "top damping" we see in config. At any rate, while the software is there, and you can enable PA on an ICE model...Volvo doesn't support that without the ABS pump swap. We know it does work and has been fairly common to do, no known issue, but you should know it's AT YOUR OWN RISK! Personally I don't mind, I was curious about PA/ACC so enabled it, but I don't use it very much anyways


Till MY 2021 there were 2 types of hidraulic units. "weaker" and "more powerfull". They located on the left side, close to front left wiper. To check, wich one You have-open the cover to access brake fluide, then put Your phone on stick (or, if You have long hand) insert it there with camera on, and try to record video on unit's pump side. If You see 772 - old "weak" unit, if You see 774 - You good to go with acc activation and it will work smoothly.

Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #17 : 11.07.2024, 22:19:13 »
Vähän on unohtunut tämä tuunaus, mutta ennen talvea pitänee katsoa.
15tkm tuli ajettua öljyillä ja ne meni nyt vaihtoon. Samaten suodattimet (moottorin ja raitisilma).
Seuraava oikea huolto olisi jarrupalojen vaihto. Tässä ei kai muuta ole kuin ajaa takajarrujen osalta huoltoasentoon?
Edessä ei taida olla mtään ihmeellistä?

Sitten loppuvuodesta/alkuvuosesta olisi edessä jakohinan vaihto.

Aika helpolla on toistaiseksi päästy verrattuna edellisiin..
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #18 : 09.11.2024, 08:38:10 »
Alkoipa polttaa moottorin vikavaloa kesken ajon. Auto toimi normaalisti ja webastokin pelasi.

Orbitilla luin vikakoodit ja siellä oli parkkitutkan anturit, adblue järjestelmä, imusarjan anturit jne..

Nollauksen jälkeen 50km ja sama homma.

Sitten huomasin koodeja nollatessa, että akun varaus on 11,57v ja yleismittarilla katsottuna 12v kun virrat ei päällä. Kun laittoi virrat päälle, niin heti kyykkäsi alle 12v.

Uusi akku paikalleen ja nyt on menty melkein 200km ilman koodeja.

Vikakoodeja:
CEM:
B11146 - Right Rear Inner Sensor- General Signal Failures- Signal signal invalid
B146F - Heated Nozzle/Heated Aquablades Front Supply- General Electrical Failures- Circuit open

ECM:
P20C9 - Reductant Control Module Requested MIL Illumination- Algorithm Based Failures- Event information
P2009 - Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1)- -

IHU:
U11025 -  MOST Sudden Signal Off- -

NRCM:
P203B - Reductant Level Sensor "A" Circuit Range/Performance- FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width Modulated) Failures- No signal

VCM:
U1077 - OTA Installation failed- -

CEM:
B11146 - Right Rear Inner Sensor- General Signal Failures- Signal signal invalid

CEM:
B11146 - Right Rear Inner Sensor- General Signal Failures- Signal signal invalid
B146F - Heated Nozzle/Heated Aquablades Front Supply- General Electrical Failures- Circuit open

ECM:
P20C9 - Reductant Control Module Requested MIL Illumination- Algorithm Based Failures- Event information

NRCM:
P203B - Reductant Level Sensor "A" Circuit Range/Performance- FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width Modulated) Failures- No signal

SCL:
B1026 - Steering Column Lock- Component Failures- Unexpected operation
« Viimeksi muokattu: 14.11.2024, 14:44:52 kirjoittanut Machist »
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #19 : 23.11.2024, 16:27:13 »
Kylläpä se taas vikakoodeja heitti..
moottorin vikavalo paloi. Auto toimi koko 200km reissun normaalisti

CEM:
B1497 - Ignition Extended Relay Control- General Electrical Failures- Circuit short to ground or open
B146F - Heated Nozzle/Heated Aquablades Front Supply- General Electrical Failures- Circuit open

ECM:
P20C9 - Reductant Control Module Requested MIL Illumination- Algorithm Based Failures- Event information
P2009 - Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1)- -

NRCM:
P203B - Reductant Level Sensor "A" Circuit Range/Performance- FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse Width Modulated) Failures- No signal
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #20 : 24.11.2024, 07:30:11 »
Taitaa olla imusarja karstainen tai sitten pyörreläppien moottori on oikeasti rikki.

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #21 : 25.11.2024, 08:31:14 »
Olisikko karsta syynä?
Ei kuitenkaan ihan jatkuvasti pala.

Millainenhan operaatio tuo imusarjan vaihto on?
Ilmeisesti vaihdettava uusi tilalle ja vanhaa ei kannattaisi puhdistaa?
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #22 : 26.11.2024, 08:19:49 »
Sinne pääsee aika hyvin näkemään map-anturin reiästä semmosella taipuvalla kameralla että onko karstainen.

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #23 : 26.12.2024, 14:16:06 »
Olisikko karsta syynä?
Ei kuitenkaan ihan jatkuvasti pala.

Millainenhan operaatio tuo imusarjan vaihto on?
Ilmeisesti vaihdettava uusi tilalle ja vanhaa ei kannattaisi puhdistaa?

Jos imusarjan saa helposti irti niin pesu ei ole vaikea homma. Uusi maksaa hunajaa, ainakin bemarisssa
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa Ande92

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 460
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #24 : 26.12.2024, 14:44:05 »
Olisikko karsta syynä?
Ei kuitenkaan ihan jatkuvasti pala.

Millainenhan operaatio tuo imusarjan vaihto on?
Ilmeisesti vaihdettava uusi tilalle ja vanhaa ei kannattaisi puhdistaa?

Tässäpä veli venäläinen putsaa alta 200tkm ajetun imusarjan (https://www.drive2.ru/l/654567860391136796/) , ja kuvista näkeekin paljonko karstaa on kerääntynyt. En ihmettele yhtään, vaikka tuollainen määrä alkaisi aiheuttaa vikakoodeja.

Muistaakseni viisinmukistennimusarjat maksaa +400€ sinsellä, niin tuskin näiden vea sarjan sitä halvempia on.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2024, 21:44:24 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #25 : 07.01.2025, 10:34:54 »
liekö ollut vielä akusta johtuvia häröjä viimeksi, kun sen nollauksen jälkeen on toiminut ok.
Eli ei vielä hätäillä imusarjan kanssa.

Loppuviikosta olisi jakopään laitto ja nelivedon huolto.
Sitten saakin taas ajell hetken aikaa rauhassa noiden osalta  :)

Vauriokorjaamolle tuli myös asiaa kun parkkitalossa viereinen auto kolhaisi takakulmaan.
Toinen Volvo jota on joku muu kolhinut  :nohnoh
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #26 : 07.02.2025, 08:06:53 »
Kyllä tällaiset harmittaa  :'(, mutta menee onneksi vastapuolen vakuutukseen.


Jakohihnassa oli jo pieniä hakeamia.
Kilometrit oli jotain 5-6tkm vaille täynnä ja ikää oli se 4 vuotta.
Olisi tuo kestänyt varmasti vielä vaikka kuinka..

Nyt siellä on Inan hilppeet sisässä.





Jakopääremontin jälkeen alkoi taas herjata vaikka mitä vikakoodia ja myös "huollata apuakku" tms..
Näköjään oli aikakin vaihtaa jo  ;D



Akun vaihdon jälkeen tilanne ei korjautunut vaikka nollasin vikakoodit.
Koodeissa oli mm, että apuakku on oikkarissa.

Nollasin akkujärjestelmän (taisi lukea ohjeessa että nollauksen jälkeen oltava 6h idlenä koko auton) Orbitilla ja laitoin auton ylläpitolataukseen yöksi.
Aamulla ei tullut mitään herjoja.

Eilen vielä laitoin tuoreet öljyt koneeseen, joten ei muuta kuin kovaa ajoa..

Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6636
  • Global alligator
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #27 : 07.02.2025, 09:34:53 »
Eihän tuo ollut alkup hihna? Aika kamala jo.
Kattelin kun siinä on tuo neulottu liitos. En sitä ole nähnyt kuin joissakin halpishihnoissa. Yleensä noi hihnat on "letkusta leikattu." O0
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Machist

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo V60 Cross Country
« Vastaus #28 : 07.02.2025, 10:03:55 »
tuo on toinen hihna.
Keskusautohalli Forssa, on tuon vaihtanut ja hihnassa ei ole mitään merkintöjä, joten brändi ei käy selväksi.
Nyt on tosiaan kolmas hihna ja Inaa, kuten muissakin Volvoissa ollut minulla  ;)

Kuskin puoleinen vetari vuotaa öljyä, vaikka Volvon originaali stefa vaihdettu tilalle.
Taisi olla joku vahvistettu malli vielä, mutta vuotaapa kuitenkin edelleen hieman.

Pohjapanssari on märkänä, mutta lätäkköä ei alle tee.
Volvo V60 Cross Country -2019

 

Autoracing  KL-varaosat