Carcom Oy  Elekma

Dstc vaatii huollon

  • 31 Vastauksia
  • 4295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6653
  • Global alligator
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #15 : 27.02.2024, 18:49:15 »
Tietysti vedetty suora virta vahvarille...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #16 : 27.02.2024, 18:51:22 »
Joo otin silt nyt sulakkeen irti ainaki, oli konetilas lasiputkisulake sellases muovikotelos siel

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3031
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #17 : 27.02.2024, 19:08:57 »
Eihän sulla majaile siellä obd pistokkeessa mitään elm327 tai vastaavaa lukijaa? Alkaa kuulostaa vastaavalle mitä sai hetken parsia kasaan tuollaisen lukijan jäljiltä. Edelleen kuitenkin veikkaan sitä johtosarjaa..

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #18 : 27.02.2024, 19:25:47 »
Moi, joo ei oo obd pistokkeessa mitään laitetta kiinni.

Nää viat alkoi joulukuus ekan kerran yhdel dstc vialla ku parkkihallis oli ollu sulaa ja ajoin kotiin. Sit joulukuun lopus teki kun ajoin latviaan ja meni pakkaselt plussalle. Seisoi siel hallis 3pv ja ku lähin takas ni ei vikaa.

Sit oli yli kuukauden ettei mitään.

Sit ylläksel meni plussalle ni kappas neljänten päivän ei lähteny käyntiin. Vika: dstc ja käynnistyksen esto. Otin akun nava. Irti, laitoin takas kiinni ja taas ei mitään vikaa. Siel 3pv ei ongelmii ja 900km ei mitää ongelmii, kunnes sit klo 24 lahdesta vikalt tauolt lähdettyä ni läväytti kauheen sarjan kaikkea.

"Jarruvalo pysähdy heti", dstc, moottorivika yms yms. Nopeusmittari seilais 100km/h ja nollan välii ja lopult jäi nollaan.

Parit käynnitelyt ja sammuttelut ni sit taas mittaristo toimi, mut dstc vika jäi ja en vakkaria enää käyttänyt.

Siitä lähtien sit ollu dstc vikaa ja noit kaikkea muuta päällä mitä tuol alussa kerroin

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #19 : 27.02.2024, 19:27:02 »
Huomisen valosan hommia sit alkaa sitä johtosarjaa tutkimaan. En tiedä autoista mitenkää sikana ni täytyy selvitellä et missä siellä sellanen kulkee et löytää mistä vikaa lähtee hakemaan

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #20 : 27.02.2024, 19:29:41 »
Kiitos jo täs kohtaa kaikille jotka jaksaa tänne vinkkejä laittaa. Aivan varmana tuun kaikki kokeilemaan ja en luovuta vielä. Pakko se on jollain kuntoon tulla.

Pitää varmaan volvolta hakea se abs anturi ku motonetin varaosa abs anturi ei jostain syyst toiminu minkä vaihdoin sinne. Sen liittimen työntäminen kiinni oli vaikeempaa ku mitä oli se mikä siel oli ollu.

Veikkaan et sillä ainaki se abs sielt tulis kuntoon sit.

Ja nii sit vaihdoin patterin kaukosäätimeen jos siinä ois vikaa. Ei oo kun yks kaukosäädin ni ei voi toisella koittaa

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6653
  • Global alligator
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #21 : 27.02.2024, 19:37:14 »
Kannattaa käydä liittimiä läpi, vaikuttaa kosteuden muhimiselta ja hapettumalta liitoksessa.
Cemmin liitosten putsaus jalkatilassa ylhäällä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2024, 19:38:54 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #22 : 27.02.2024, 20:50:19 »
Mulla myös suunnilleen yhtä pitkää vikalistaa ja limb-modessa tossa ennen joulua, kun autoa juuri eniten oli tarvis (2008 V70 D5244T5 AUT). ECM, TCM, CEM, ABS, ja mitä näitä nyt autossa onkaan, ilmoitteli matalista jännitteistä, Can-väylää hukassa, MAF häiriö, avaimet jumiin virtalukoon pienen diy-virittelyn jälkeen jne. jne. Ei muuta kuin johtosarjaa kuorimaan ja pinni pinniltä vastuksia mittailemaan - ja yllätyksenä kaikki 0 ohm, eristeet ja sulakkeet ehjät. Vikapääksi paljastui sitten TCM:n liitoksen aukeaminen/löysä liitin, kynnet poikki ao. liittimestä. Joku mestari saanut ao. liittimen rikottua (...en minä...). Ja mikä hel... TCM? Pikkutietokone aut-vaihdelaatikon päällä, minkä yhteys ECM:n poikki ja siitä eteenpäin ABS:t ja CEM:t. TCM -häiriöllä auto on hyvällä tsägällä vielä ajettavissa ao. limb-moodissa vaihtaa ehkä 3:lle saakka, ja kulkee max n. 60km/h. Ja avaimet se tässä mallissa syö koloonsa, kun TCM on kokonaan pois pelistä, ja mittaripaneeli loistaa kaikilla valoillaan. Eli näitä sähköautojen vikoja kun liittimien ekomuovit hapertuvat ja liitinkontaktit hapettuvat. Tämä tässä arvauksena, kun itse näiden kanssa mieltei säännöllisesti puuhastelen. 

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3031
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #23 : 27.02.2024, 21:47:47 »
Välillä nämä aiheuttaa melkoista tutkimusta ja mittaamista, monesti vika löytyy aika yllättävistä paikoista ja ei välttämättä ole sieltä päinkään mihin oireet viittailevat.

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #24 : 28.02.2024, 12:52:46 »
Weecee. Mitä sitten teit sille automaattilaatikon pääl olevalle liittimelle? Mul on nyt sinne asti purettu auki toi

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #25 : 28.02.2024, 12:57:56 »
Mulla myös suunnilleen yhtä pitkää vikalistaa ja limb-modessa tossa ennen joulua, kun autoa juuri eniten oli tarvis (2008 V70 D5244T5 AUT). ECM, TCM, CEM, ABS, ja mitä näitä nyt autossa onkaan, ilmoitteli matalista jännitteistä, Can-väylää hukassa, MAF häiriö, avaimet jumiin virtalukoon pienen diy-virittelyn jälkeen jne. jne. Ei muuta kuin johtosarjaa kuorimaan ja pinni pinniltä vastuksia mittailemaan - ja yllätyksenä kaikki 0 ohm, eristeet ja sulakkeet ehjät. Vikapääksi paljastui sitten TCM:n liitoksen aukeaminen/löysä liitin, kynnet poikki ao. liittimestä. Joku mestari saanut ao. liittimen rikottua (...en minä...). Ja mikä hel... TCM? Pikkutietokone aut-vaihdelaatikon päällä, minkä yhteys ECM:n poikki ja siitä eteenpäin ABS:t ja CEM:t. TCM -häiriöllä auto on hyvällä tsägällä vielä ajettavissa ao. limb-moodissa vaihtaa ehkä 3:lle saakka, ja kulkee max n. 60km/h. Ja avaimet se tässä mallissa syö koloonsa, kun TCM on kokonaan pois pelistä, ja mittaripaneeli loistaa kaikilla valoillaan. Eli näitä sähköautojen vikoja kun liittimien ekomuovit hapertuvat ja liitinkontaktit hapettuvat. Tämä tässä arvauksena, kun itse näiden kanssa mieltei säännöllisesti puuhastelen.

Nii mitä teit sitten teit kun olit löytänyt tcm liittimen automaattilaatikon päältä? Mul on sinne asti purettu auki

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #26 : 28.02.2024, 17:31:08 »
Siis vikahan oli loppujen lopuksi helppo l. liitin löysällä ja kynnet poikki jonkun edellisen specialistin jäljiltä, mutta ennen kuin vika löytyi;

- ECM- liitin, muistaakseni (vas puoleinen # 1, keulasta perään katsottuna) vs. TCM- liittimen piuhat - vastusmittaus näille, että virta kulkee pinnistä pinniin. ECM- liittimet on V70/Mk3 lasinpyyhkijöitten muovilevyn alla - pääsee raottamaan ao. muovia ja aukomaan liittimiä (2kpl), eikä näillä keleillä enää ehkä operaatiossa halkea. TCM:ltä menee muistaakseni 4 piuhaa ECM 1-liittimeen. Lisäksi TCM:lle taisi olla vielä paksuhko virtapiuha, mikä menee kohti moottoritilan sulakeboxia. Tälle vastusmittausta ja sulakkeen tsekkaus myös. Lisäksi sille taisi olla vielä maattopiuha, mille myös mittaus ao. liitinpinni ja auton kuoresta jostain.
-Ilmanputsarin alla on noin 6...8 maattojohtoa, jotka myös voivat temppuilla l. maattaa vain ao. liitinruuvien jenkojen läpi ja muuten paksussa maalipeitteessä -> pelti kirkkaaksi liittimien alta ja kunnon vaseliiniklöntit jenkoihin ja pellin & liittimen väliin. Päälle vielä vaseliinia ja ruosteet piiloon & kunnon kiristys jenkoja rikkomatta.
- contact -kliinereitä TCM & ECM liittimiin
- itse epäilin alunalkaen johtovikaa. Tätäkin on paikattu ruiskun piuhojen ja piuhasatsin paksusta kohtaa. Ruiskupumpun vierestä (pumpun ja akunkotelon välistä) menee paksu nippu piuhoja mm. TCM:ltä kohti ECM-liittimiä - rintapelti/-muovi vs. piuhanipun ensimmäinen moottorissa oleva johtotuki, 30...40cm  pätkä. Tuosta kohtaa omassa sirrassa paikattu 4 piuhaa, mutta tällä kertaa ei mitään kulumia, nirhaumia, paljaita säikeitä tms.
- sitten tuli suolistettua vielä em. piuhasatsin kuoret, mitkä ovat menossa TCM:ltä kohti syyläriä ja siitä tiukka lenkki alas vaihteiston öljyjääjd. kohdilla ahtaassa raossa ja siitä takaisin ylös kohti sulakerasiaa - turhaan tällä kertaa, eikä sitä koko mittaa saanut kuorittua ilman lisäpurkuja l. jäi vähän kesken, muttei tällä kertaa haitannut kuntoonsaantia.
Eli tässä omassa oireet alkoivat ensin TCM-U00100 High Speed Can - virheellä, ja sittenhän niitä ilmestyi lisää ABS-, ECM-, CEM-, DTS-, ECM-Park, ...
 

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #27 : 28.02.2024, 17:56:06 »
Siis vikahan oli loppujen lopuksi helppo l. liitin löysällä ja kynnet poikki jonkun edellisen specialistin jäljiltä, mutta ennen kuin vika löytyi;

- ECM- liitin, muistaakseni (vas puoleinen # 1, keulasta perään katsottuna) vs. TCM- liittimen piuhat - vastusmittaus näille, että virta kulkee pinnistä pinniin. ECM- liittimet on V70/Mk3 lasinpyyhkijöitten muovilevyn alla - pääsee raottamaan ao. muovia ja aukomaan liittimiä (2kpl), eikä näillä keleillä enää ehkä operaatiossa halkea. TCM:ltä menee muistaakseni 4 piuhaa ECM 1-liittimeen. Lisäksi TCM:lle taisi olla vielä paksuhko virtapiuha, mikä menee kohti moottoritilan sulakeboxia. Tälle vastusmittausta ja sulakkeen tsekkaus myös. Lisäksi sille taisi olla vielä maattopiuha, mille myös mittaus ao. liitinpinni ja auton kuoresta jostain.
-Ilmanputsarin alla on noin 6...8 maattojohtoa, jotka myös voivat temppuilla l. maattaa vain ao. liitinruuvien jenkojen läpi ja muuten paksussa maalipeitteessä -> pelti kirkkaaksi liittimien alta ja kunnon vaseliiniklöntit jenkoihin ja pellin & liittimen väliin. Päälle vielä vaseliinia ja ruosteet piiloon & kunnon kiristys jenkoja rikkomatta.
- contact -kliinereitä TCM & ECM liittimiin
- itse epäilin alunalkaen johtovikaa. Tätäkin on paikattu ruiskun piuhojen ja piuhasatsin paksusta kohtaa. Ruiskupumpun vierestä (pumpun ja akunkotelon välistä) menee paksu nippu piuhoja mm. TCM:ltä kohti ECM-liittimiä - rintapelti/-muovi vs. piuhanipun ensimmäinen moottorissa oleva johtotuki, 30...40cm  pätkä. Tuosta kohtaa omassa sirrassa paikattu 4 piuhaa, mutta tällä kertaa ei mitään kulumia, nirhaumia, paljaita säikeitä tms.
- sitten tuli suolistettua vielä em. piuhasatsin kuoret, mitkä ovat menossa TCM:ltä kohti syyläriä ja siitä tiukka lenkki alas vaihteiston öljyjääjd. kohdilla ahtaassa raossa ja siitä takaisin ylös kohti sulakerasiaa - turhaan tällä kertaa, eikä sitä koko mittaa saanut kuorittua ilman lisäpurkuja l. jäi vähän kesken, muttei tällä kertaa haitannut kuntoonsaantia.
Eli tässä omassa oireet alkoivat ensin TCM-U00100 High Speed Can - virheellä, ja sittenhän niitä ilmestyi lisää ABS-, ECM-, CEM-, DTS-, ECM-Park, ...

Ja täällä tätä surkeutta käyty lävitse hieman tarkemmin. Ihan kaikkea ei ohjeena kannata pitää. Mutta edelleenkin; missä ovat Volvon liittimien pinnikaaviot (CEM, ECM,... ) so. naamakuva, mistä löytyy ao. pinnin id? https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141837.0

Poissa N_ikkerton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #28 : 28.02.2024, 18:33:40 »
Okei kiitos vastauksista! Tuli hiki jo tos lukiessa. Oon nyt useamman pv tota ropannut jq kun ei oo suurempaa osaamista autoista ni alkaa voimat loppuu. Mikähän ois järkevä paikka viedä auto korjattavaksi jos/kun omat aivot ja taidot ei enää riitä vaik halua olisi. Pk seutu tai hel - kuortti väliltä sais löytyä?

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Dstc vaatii huollon
« Vastaus #29 : 28.02.2024, 19:02:01 »
Niin no, täällä kun ei ketään saa mainostaa. Ja itse kun en näitä ropposia minnekään korjaamoille vie, niin tullut jonkunverran katseltua Youtube- videoita ajankuluksi ja ehkä opiksikin, enempi noista amerikkalaisista remonttifirmoista. Sattumoisin pomppasi ruutuun tälläinen kotimainen firma Tuusulasta kuin Hubon Auto. Pojat korjaavat autoja omassa hallissaan, mutta tekevät myös "kotikäyntejä", eivätkä ensimmäisenä ole vaihtamassa autoihin uusia tietokoneita. 

 

Samppasport  Futurez