Siis vikahan oli loppujen lopuksi helppo l. liitin löysällä ja kynnet poikki jonkun edellisen specialistin jäljiltä, mutta ennen kuin vika löytyi;
- ECM- liitin, muistaakseni (vas puoleinen # 1, keulasta perään katsottuna) vs. TCM- liittimen piuhat - vastusmittaus näille, että virta kulkee pinnistä pinniin. ECM- liittimet on V70/Mk3 lasinpyyhkijöitten muovilevyn alla - pääsee raottamaan ao. muovia ja aukomaan liittimiä (2kpl), eikä näillä keleillä enää ehkä operaatiossa halkea. TCM:ltä menee muistaakseni 4 piuhaa ECM 1-liittimeen. Lisäksi TCM:lle taisi olla vielä paksuhko virtapiuha, mikä menee kohti moottoritilan sulakeboxia. Tälle vastusmittausta ja sulakkeen tsekkaus myös. Lisäksi sille taisi olla vielä maattopiuha, mille myös mittaus ao. liitinpinni ja auton kuoresta jostain.
-Ilmanputsarin alla on noin 6...8 maattojohtoa, jotka myös voivat temppuilla l. maattaa vain ao. liitinruuvien jenkojen läpi ja muuten paksussa maalipeitteessä -> pelti kirkkaaksi liittimien alta ja kunnon vaseliiniklöntit jenkoihin ja pellin & liittimen väliin. Päälle vielä vaseliinia ja ruosteet piiloon & kunnon kiristys jenkoja rikkomatta.
- contact -kliinereitä TCM & ECM liittimiin
- itse epäilin alunalkaen johtovikaa. Tätäkin on paikattu ruiskun piuhojen ja piuhasatsin paksusta kohtaa. Ruiskupumpun vierestä (pumpun ja akunkotelon välistä) menee paksu nippu piuhoja mm. TCM:ltä kohti ECM-liittimiä - rintapelti/-muovi vs. piuhanipun ensimmäinen moottorissa oleva johtotuki, 30...40cm pätkä. Tuosta kohtaa omassa sirrassa paikattu 4 piuhaa, mutta tällä kertaa ei mitään kulumia, nirhaumia, paljaita säikeitä tms.
- sitten tuli suolistettua vielä em. piuhasatsin kuoret, mitkä ovat menossa TCM:ltä kohti syyläriä ja siitä tiukka lenkki alas vaihteiston öljyjääjd. kohdilla ahtaassa raossa ja siitä takaisin ylös kohti sulakerasiaa - turhaan tällä kertaa, eikä sitä koko mittaa saanut kuorittua ilman lisäpurkuja l. jäi vähän kesken, muttei tällä kertaa haitannut kuntoonsaantia.
Eli tässä omassa oireet alkoivat ensin TCM-U00100 High Speed Can - virheellä, ja sittenhän niitä ilmestyi lisää ABS-, ECM-, CEM-, DTS-, ECM-Park, ...