Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

1969 Volvo 145

  • 4 Vastauksia
  • 3656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
1969 Volvo 145
« : 09.04.2024, 18:01:18 »




Tästä projektista laitan nyt alulle jutun, vaikka taitaa kestää jonkin aikaa, ennenkuin pääsen varsinaisesti aloittamaan. Mutta koska moottori tuli jo tuossa rakennettu ennakkoon, niin olkoon aloituksena.
Hain tämän Tampereelta. Kone puuttui, muuten taisi olla kaikki. Moottori on nyt hankittu ja kunnostettu. Yhdellä Strömbergillä, D-nokan laitoin kuitenkin, haittaakohan se. Kuvassa kone maalattu, mutta oikeanväriset kopat ym tulee tietenkin.
Ja kun tuli kunnostetuksi vanteita tytön 144:seen, niin siinä samalla tuli tähänkin oikeat vanteet valmiiksi odottamaan.

Selvitin historiaa: ensimmäinen omistaja Kemijoki Oy.
Tästä tulee mulle eläkeauto!
Niitä toki on jo nimettynä kuutosmoottorisiakin Volvoja jo pari, mutta kannattaahan niitä olla. Tällä hyvä heittää mökkimatkaa, 150km sivu. Kulkee ne pakolliset remontti tarvikkeet, mitä aina täytyy ottaa.



« Viimeksi muokattu: 09.04.2024, 18:04:35 kirjoittanut PetriN »

Poissa kerosiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 145
« Vastaus #1 : 13.04.2024, 21:11:13 »
Lienee siis ollut uutena Rovaniemellä?
Ei näytä edes älyttömän laholta yksilöltä  :pomo:

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 145
« Vastaus #2 : 14.04.2024, 08:15:56 »
On se ehkä ainakin heittänyt keikkaa Rovaniemelle.
Kemijoki Oy ollut omistajana vuoden 1973 loppuun. Osoite Helsingissä Malminkatu 16. Rekisterinumero AM-145.
Sen jälkeen kaikki muutkin omistajat Helsingissä,  pari viimeistä Tampereella.

On tämä joskus ollut mätä. On hitsattu Tampereella melko mittavasti jo. Lattia on jo vahva, lokarin kaaret täytyy vielä tehdä ja takahutlarin pohja, sekä ovethan aina ovat uusien alareunojen tarpeessa,  vaikka nyt vielä hyvältä näyttävätkin.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 145
« Vastaus #3 : 21.09.2025, 13:22:30 »
Kevyttä etenemistä projektissa kun valmistin taka-akselin tähän varaosa-autosta otetusta akselista. Uusilla laakereilla ja tarkastetuilla vetoakseleilla ja välitys on nyt 41:1, kartanossahan alunperin se vähän tiheämpi. Eiköhän se jaksa mennä, kun ei lähtökohtaisesti kuitenkaan ole kuormaa suuremmin.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1511
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 145
« Vastaus #4 : 21.09.2025, 17:24:30 »
Kevyttä etenemistä projektissa kun valmistin taka-akselin tähän varaosa-autosta otetusta akselista. Uusilla laakereilla ja tarkastetuilla vetoakseleilla ja välitys on nyt 41:1, kartanossahan alunperin se vähän tiheämpi. Eiköhän se jaksa mennä, kun ei lähtökohtaisesti kuitenkaan ole kuormaa suuremmin.

Tuskin suurta eroa huomaa kun orkkisvälitys on 4,3:1
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Samppasport  Futurez