Mä olen nyt vaihtanut alipainetoimisella imulaitteella kolme-neljä vuotta kun ei ole sisätiloja käytettävissä. Ihan parkkipaikalla vaan heti kuumaksi ajamisen jälkeen.
Vanhaa öljyä tulee reilusti yli 5 litraa pois öljytikun reiän kautta eikä imeminen kestä kuin viitisen minuuttia. Öljynsuodatinkin siinä ihan sopivasti yläpuolella helppo vaihtaa. 15000km vaihtoväliä olen pitänyt sopivana.
Laturin olen suojannut muovikassilla ja jollain rätillä koska siitä öljynsuodattimen kannesta tiputtelee öljyä pikkusen kun sen avaa.
Imuvaihdossa ei tarvitse nostaa autoa yhtään eikä tarvitse irrotella sitä moottorin alapuolista pahvisuojaakaan kun suodatin on yläpuolella.
(Ne akkuvirralla toimivat imupumput tartavat olla ihan paskoja ja ainakin hitaita imemään. Kerran näin sellaisen käytössä)
Tällä olen imenyt ohjaustehostinlitkut ja jarrunesteetkin:
https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automotive-oljynvaihto-alipainepumppu-65-l?product=76-5180
Tuosta on helppo kaataan jäteöljy takaisin tyhjiin kanistereihin. Olen pari kertaa vienyt tuossa laitteessakin jäteöljyt sorttiasemalle. Pitää vaan huolehtia ettei vehje kaadu auton sisällä sorttiasemalle mennessä