Autoracing  KL-varaosat

Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011

  • 38 Vastauksia
  • 8064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Geneerinen Passion Red V60 Wagon 2011
« : 12.04.2024, 18:10:50 »
Noniin, tapahtui jotain mitä en ihan hetkeen olisi uskonut tapahtuvan.
Pitkän baijerilaisten kanssa vietetyn ajan jälkeen paikallisesta autoliikkestä sattui silmään vajaa kolmesataa tuhatta rullattu Passion Red V60 ja vieläpä ehtana Risto-Sporttina (R-Design).

No eikun koeajolle kun tuo D3 moottori 5-sylinterisenä on kiinnostanut jo hetken käyttöauton virkaa toimittamaan, pelkän äänimaailmansa takia. Ehkäpä kuulopuheet kestävästä moottorista myös puoltivat tätä kiinnostusta.

Yllätyin. Positiivisesti, aiempi kokemus Swedish Metallista on lähinnä kakkoskopa v70 volvoista tuttavapiirissä ja no, ainakin sisustaltaan tämä alkaa olla jo omaan mieleen vakiona.
Varustelistalle on aikanaan näköjään ruksittu seuraavia mitä voi jopa ehkä lisävarusteiksi kutsua.
-BLIS
-Aktiivivalot
-Adaptiivinen vakkari
-High Perf Sound System
-SENSUS / Liekkö oikea nimi tuolle isolle näytölle?
-Toimiva webbana (kopkop)

Noin viikon koeponnistuksella istuu omaan käteen suhteellisen hyvin. Kulutuskin jopa positiivisesti yllätti :)
Ainut outous mikä pisti silmään oli kun pamautti tankin täyteen ja 100km jälkeen alkoi oireilemaan polttoainemittari seilauksen muodossa. Toisella tankki täyteen pysähdyksellä omituisuus on pysynyt poissa.

Ainut asiahan mikä tuossa ns. jäi kismittämään on sen digitaalimittariston puuttuminen. Ilmeisesti sen retrofittaaminen on suhteellisen kivuton operaatio tälläiseen?
Ristiriitaista tietoa 2011 vuoden osalta, käsityksen mukaan 2014+ mittaristo mikä täsmäisi polttoaineen ja vaihteiston osalta ja 2 piuhan veto mittaristolta OBD:lle ja VDASH ohjelmointi mikäli tarve? Autossa kuitenkin avaimena PCC ledeillä jota pitäisi saada vasta 2012 ja ledillistä 2013.
Uutena Jyllenikuskina en uskalla vetää liipasinta ennenkuin jotain maagista validia infoa tästä saan :D

To-Do Listaa:
-Vanteet - OEM:ää vai tuningia. Siinäpä kysymys.
-Puskurin aukkoon siro matalakuvioinen lisävalo - kuvissa oleva kaveri lenti jo roskiin. Optibeam Pioneer matalalla valokuviolla keulassa
-TFT mittaristo - Kunhan proseduuri selvä ja luovuttaja löytyy (wink wink) Done
-Mahdollisesti maltillinen madallus - R-designissä on ilmeisesti jo pieni tehtaan madallus?
-Kuskin penkin korjaus / uusinta - Sivuttaistuki rispaantunut rajusti






« Viimeksi muokattu: 16.10.2024, 10:14:11 kirjoittanut KORBiNE »

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #1 : 05.05.2024, 18:03:10 »
Noniin!
Alkukankeuksia. Tankkianturilta oli johtosarja palanut ja meni kaikki kilkkeet polttoainesäiliöön uusiksi. Ompahan ehjät nyt.

TFT Retrofitinkin sain alkuun, sepäs ei mennyt kuin strömsössä kuitenkaan. Alku oli loistava reilussa 3:ssa tunnissa pin ulos CEM:iltä ja johtojen lisääminen OBD:lle.

Mittaristo paketista, Jes uusinta mallia ja paikalleen. No kappas melkein kaikki toimii, paitsi PA mittari. Kytkennät kävin kolmesti yleismittarilla läpi että varmistun asiasta että siellä on oikeasti kontakti kunnossa. No oli.

Eikun p3toolsilla fläshäämään ja sittenpäs piru irtosi. Koko mittaristo johonkin hevontilttiin ettei näy kuin tyhjä mittaritaulu pelkän ilmoituksen "aseta avain varmistusalueelle" kera. No sitten google huutamaan. 5 tuntia myöhemmin antauduin ja annoin VDashin miehille muutaman markan ja kappas. Ollaan lähtötilanteessa. Eli toimiva mittaristo poislukien PA-anturit sekä öljyntason tarkastus (tai sit teen tässä jotain väärin).

Uskaltaako p3toolsilla enää sörkkiä tuota VDashin jälkeen vai mikä on homman nimi? Muutenhan visuaalinen ilme on ihan toista luokkaa tuossa.

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #2 : 08.05.2024, 21:55:40 »
TFT retrofit saatu päätökseen. Yhden foorumilaisen sekä Vdashin sällien kanssa asiaa pohdittiin ja vanhan DIMin korruptoitunut backuppi oli syynä PA mittarin toimimattomuuteen, Menin vielä uhkarohkeana kokeilemaan huoltovälin muutosta ja teeman vaihtoa p3toolsilla ja hyvinhän tuo toimii.
Tuohon rahaan mitä noita ruotsista saa järkikuntoisia (omani oli vielä v3 mallia) niin ei voi kun suositella. Helppo ja nopea päivitys jos vain käy tuuri konfiguraation aikana.


Pyhää edeltävät päivät aiheuttaa heräteostoksia ja työkaverilta jäi näppiin oranssilla vitosella kasa abs muovia. Pitihän se kokeilla.  :2funny: :idiot2:


Taidan tarvita vielä helmoihin ne lisät ja sitten voikin rauhassa kalastella 18-19 vanteita.

R-designissa madallus on toteutettu ilmeisesti jousilautasen paikalla, netissä ristiriitaista tietoa onko jousissa eroa vai onko madallus pelkästään jousilautasella toteutettu. Kenelläkään kuvaa -30 setillä olevasta Risto-Sportista



« Viimeksi muokattu: 08.05.2024, 22:01:25 kirjoittanut KORBiNE »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #3 : 09.05.2024, 07:50:33 »
En minäkään ole 100% varma onko noissa vaan 15mm lyhyemmät jouset, iskarit käsittääkseni kuitenkin jämptimmät perusversioon nähden. Tuossa mun entinen kun siinä oli pelkät H&R:n jouset: https://jremes.kuvat.fi/kuvat/V60+D5+AWD+R-Design/20170715_144126.jpg
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #4 : 09.05.2024, 08:01:55 »
Mä koitan muistaa ottaa mitat R-Designin tolpista ja Bilsteinin B6:sta. Mielestäni vaihtaessa katsoin, että mitat olisi samat. ??? Takaiskareissa oli ~20mm iskussa eroa, R-Design oli lyhyempi 
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #5 : 15.06.2024, 07:45:09 »
Mä koitan muistaa ottaa mitat R-Designin tolpista ja Bilsteinin B6:sta. Mielestäni vaihtaessa katsoin, että mitat olisi samat. ??? Takaiskareissa oli ~20mm iskussa eroa, R-Design oli lyhyempi

Mihin lopputulemaan tulit?
Tuli haettua hyväkuntoinen rengas vannepakka 245/45 rengastuksella. Nyt tässä mietin että paljonhan tuo 30mm setti tiputtaa R-designin alustalla olevaa?



Muutenhan tässä on mennyt pientä sipostelua harrastellessa. Lisävalonkiinnitys ja parkin kytkentä. Nyt tuntuu olevan hieman jämäkämpi ja istuu sinne päin.

Auto kävi laatikkoöljyn vaihdossa pesun kera. Hämmästyttävä muutos kyllä. Katselin huoltohistoriaa niin närpiössä vaihdettu 110tkm viimeksi, olivat mustat. Samalla meni kaks tuubia shudderfixiä lodjuun.

Jakopääsuojasarja tuli myöskin asennettua, omituista oli että hihnankiristimen joutui shimmaamaan kun alkuperäinen kiinnitys vetää sen kiristimen vinoon ja näinollen hihnakin kulkee vinossa. tuli otettua kolmeen kertaan kiristin irti ja verrattua uutta ja vanhaa. molemmat inalaisia ja ongelma sama. Muilla vastaavia? Onko vaan huonoa suunnittelua vai onko tuo kiinnike painunut epäonnistuneen asennuksen johdosta joskus lyttyyn jolloinka kuorma ei tule kiristimen keskellä olevaan holkkiin vaan se jää osalta kantamaan kiristimen runkoon?  :idiot2: Noh todella ohut kupariprikka sattui olemaan hollilla niin se poisti ongelman toistaiseksi.

Samallapa tuli huomattua että 277tkm ajettu turbo huohottelee. varmaan viisainta tilata ruotsista purkaamolta joku 70tkm ajettu orkkis ahdin. Kenelläkään tietoa meneekö d5 d4 ja d3 samalta ikävuodelta ristiin? Vielä parempi olisi kun olisi osanumeroita tarjota :D

Muutenhan näin ensimmäiseksi volvoksi suhteellisen tyytyväinen. Soppaa ei juuri mene ja matkaakin mukava taittaa :)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #6 : 15.06.2024, 21:43:32 »
Mihin lopputulemaan tulit?
Tuli haettua hyväkuntoinen rengas vannepakka 245/45 rengastuksella. Nyt tässä mietin että paljonhan tuo 30mm setti tiputtaa R-designin alustalla olevaa?



Enhän minä niitä vanhoja tolppia muistanut mitata.  :-[ Nyt ne on jo kaatopaikan metallilavalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #7 : 17.06.2024, 11:57:44 »
Hieman jatkomittailuja ja toteamus. Lyödään eibachit alle kun Hakkapeliitat on ajettu loppuun  :2funny:
15mm pudotuksella takana ottaa pokkaus kiinni ja edessä voi unohtaa renkaiden käännön. Näköjään 245/45r18 toimii vielä tuolla vakio rdesign alustalla jotenkin. Eikä tuo nyt häiritsevä ole tuo wheelgap tuossa muodossa.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #8 : 17.06.2024, 13:10:51 »
Hieman jatkomittailuja ja toteamus. Lyödään eibachit alle kun Hakkapeliitat on ajettu loppuun  :2funny:
15mm pudotuksella takana ottaa pokkaus kiinni ja edessä voi unohtaa renkaiden käännön. Näköjään 245/45r18 toimii vielä tuolla vakio rdesign alustalla jotenkin. Eikä tuo nyt häiritsevä ole tuo wheelgap tuossa muodossa.

Mulla on 245/40R19 eikä ota mihinkään kiinni edes asuntovaunu koukussa kiinni. ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #9 : 21.06.2024, 13:25:54 »
Mulla on 245/40R19 eikä ota mihinkään kiinni edes asuntovaunu koukussa kiinni. ???

Itselläni siis SPA alustaisen auton vanteet alla eli ET42. Vaikuttaa jonkun verran. Tulee vaan pirusti nätimmin kaarelle.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #10 : 21.06.2024, 16:32:47 »
Itselläni siis SPA alustaisen auton vanteet alla eli ET42. Vaikuttaa jonkun verran. Tulee vaan pirusti nätimmin kaarelle.

Mulla oli kanssa kaksi talvea 18". Tuli kivasti kaarelle, sotki kyljet kattoon asti ja hajotti molemmat etupyöränlaakerit. Oliko vain huonoa tuuria pyöränlaakereiden kanssa, mutta jokatapauksessa teetti töitä ja maksoi paperirahaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #11 : 04.07.2024, 19:42:03 »
Muuten tyytyväinen mutta pieni sivuääni harmittaa kovasti.

Höyrystimen paine alennettu.
Kokeiltu paisuntaventtiiliä säätää (säätö totaalijumissa tai reijät ei pyöreät orkkistyökalu 33300036 lipsuu 3/8 räikällä heti ku pitäisi saada pitoja. Lämpöä likulikua annettu ensin)

Vaihdanko magneettikytkinpaketin vai koko kompuran.

Youtubesta löytyi identtisellä mouruamisella oleva.

Hetken ajon jälkeen saattaa hiljentyä ja ilmenee aina toisella käynnistyskerralla. Tarpeeksi kun härrää AC napilla niin saapi äänen kyllä tulemaan.

noin 1500rpm milloin ääni ilmenee ja muuten vaimenee tai poistuu.

https://youtu.be/NRdJAN0kmWM

Nyt tietäjät kertokaa! Sinisellä epäily kompurasta (sillä tietysti korjaantuisi kaikki) äänen perusteella.

Variaatioita on useita. Mitkä kompuratctähän käy? 3 urainen rulla mutta uskaltaako tarvikekompuraan puuttua.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #12 : 05.07.2024, 19:30:07 »
Samanlaista ääntä pitää omakin auto.

Mulla ja varmasti monella muullakin on Sanden-merkkinen kompura ja Motonetissä näyttää olevan halvempi, kuin Nissen.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa KORBiNE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #13 : 06.07.2024, 13:31:25 »
Samanlaista ääntä pitää omakin auto.

Mulla ja varmasti monella muullakin on Sanden-merkkinen kompura ja Motonetissä näyttää olevan halvempi, kuin Nissen.


Mahtaako olla eroja näiden kestoiässä?

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Risto-Sport V60 Passion Red
« Vastaus #14 : 06.07.2024, 13:44:37 »

Mahtaako olla eroja näiden kestoiässä?
Mitä näistä olen lukenut, niin tuo Nissen on vielä äänekkäämpi ja monet palauttanut niitä takaisin uutuuttaan.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy