740 GLE rekisteröity huhtikuussa 1987 lähes päivälleen 60 vuotta siitä kun ensimmäinen Volvo rullasi ulos tehtaasta. Arkikäytössä ensimmäiset 20,5 vuotta ja sen jälkeen syksyllä 2008 ei enää laitettukaan talvirenkaita, vaan talliin seisomaan talveksi.
Matkan varrella käyttöautoon lisätyt ei-alkuperäiset viritelmät (häly, lisävalot, väärä soitin, istuinsuojat, ratti) on nyt korvattu alkuperäisillä tai sen kaltaisilla. Turbon Draco-vanteet ja road-holding kitti ovat tosin edelleen paikallaan. Ison lattiarempan jälkeen on ajettu enää vain silloin kun tiellä ei ole suolaa eikä lunta.
Ajomäärä on nyt hieman yli 400.000 km.
Seiska on perheen ensimmäinen yhteinen auto, ensimmäinen uutena ostettu, matkamuisto häämatkalta ja sillä on myös haettu lapset sairaalasta kotiin silloin kun he meille muuttivat.
Työajoista on pidetty kirjaa ensimmäisten 14 vuoden ajalta ja siihen mennessä oli 71.000 mk + n. 19.000 mk Brittiläistä autoveroa maksaneella autolla laskutettu km-korvauksia yli 124.000 mk edestä.
Eli sanonnan mukaan Volvo on hintansa haukkunut.
Rouva osallistuu 20.10.2003 rekisteröidyllä S80:lla (173.000 km). Alun perin laskettiin että oma tulee marginaalisesti halvemmaksi kuin työsuhdeauto eikä lisävalojen tai lisävuosien vuoksi tarvitse neuvotella ulkopuolisten kanssa. Kuudes lisävuosi lähti käyntiin syksyllä eikä avaimia saa rouvalta pois edes suklaalla houkutellen. Mersun avaimilla en uskalla kokeilla, vaikka väkisinvaihdettavani taitaa ollakin tältä osin turvassa?
Seiskan korjaamoloki on pitkä kuin nälkävuosi, mutta työt helppoja ja osat halpoja. S80:n osalla on tapahtumia ilahduttavan vähän, mutta sitten kun tapahtuu, on työtä tiedossa paljon ja osat kalliita.