Carcom Oy  Elekma

Volvo 240 GL Injection 1988

  • 16 Vastauksia
  • 3186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
Vs: Volvo 240 GL Injection 1988
« Vastaus #15 : 01.11.2024, 23:07:39 »
Maailmalta saapui nopealla toimituksella lukkomallin perä tähän. Mekaaninen "aussie/lunchbox" lockeri. Saamme näin ohjattua viimeiset viisikymmentä hevosvoimaa asfalttiin ja optimoitua pidon talven haastavissa ajotilanteissa. 8)



Pitäis olla nopea ja helppo asentaa heti kun saa nosturipaikan tyhjättyä.

Paikalla M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
Vs: Volvo 240 GL Injection 1988
« Vastaus #16 : 17.11.2024, 00:14:04 »
Tänään asensin Aussie Lockerin paikalleen. :o

Irrotin panhardin toisesta päästä ja auoin koppaa.



Perä irti ja pesua. Ei löytynyt kopan sisältä ylläreitä.



Seuraavaksi näpräsin uudet palikat paikalleen. Toisesta lukon sisäpalan reunasta joutui smirklaamaan vähän pois. Perän kopan suuaukon valu oli millin liian kapea. Monilla luiskahtaa suoraan paikalle, osa ottaa vähän kiinni. Kai tuurista kii, mutta ei iso homma pyyhkästä lisää tilaa. Välykseksi säädin vajaan 4mm ohjearvon mukaisesti. Käytin vanhan rattaan shimmilevyä toisella puolella. Revin loiskelevyn tai mikä onkaan mäkeen murikan kyljestä.



Siellä se lepää poterossaan. Koppa puhtaaks, uudella tiivistellä kii ja öljyt sisään. Käytin ihan perus 80w-90 peräöljyä. Nämä lockerit eivät vaadi erikois lsd öljyä toimiakseen. Tiukemmalla öljyllä saa lukon ääntä hieman hillittyä.



Kävin liukastelemassa kesärenkailla testilenkin.



Toimi heti tallista ulosajaessa niinkuin mainostetaan. Tiukissa käännöksissä nämä pitää pientä "klik klik klik klik" rallatusta kun luistaa. Vetopäällä ja suoraan mennessä lukko 100% päällä. Nämä lockerit toimivat käytökseltään on/off tyylillä. Itseäni toi rallatus ei haittaa yhtään. Vaikuttaa muutenkin lupaavalta ainakin ton ensilenkin jälkeen. Seuraavia lumia odotellessa.. ;)

 

Elekma  Autoracing