RallyBaron  Samppasport

Volvo t6 kannesta muutama tyhmä kysymys.

  • 1 Vastauksia
  • 944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Volvo t6 kannesta muutama tyhmä kysymys.
« : 28.05.2024, 16:57:37 »
Niin, pari tyhmää kysymystä. Kuinka isoa venttiiliä voi laittaa vakio seeteille? Toinen ois, että jos käytössä mekaanisilla nostajilla oleva kansi, niin minkälaisia nokka-akselien arvoja suosittelette, tavoitteena ois saada huipputeho jossain 7200-7500rpm alueella, rajoitin sitten pehmeä 300rpm huipputehon jälkeen ja kova tuosta vielä 200rpm myöhemmäksi. Itse ajattelen jotain tämmöstä, eli nostoa 10-11mm ja aukioloa jotain ehkä 225 astetta sillä 0.050" nostokohdalla. Onkohan tämmönen lähelläkään oikeanlaista. Kun alavääntöhän nämä koneet tappaa. Tavoitteena ois mennä jollain viispyttysen vakiomännillä 81mm, vai onko t6 moottorin vakiomännät kuinka lujat. Kanget menee vaihtoon, tehotavoite ois jotain 100hv per pytty.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo t6 kannesta muutama tyhmä kysymys.
« Vastaus #1 : 28.05.2024, 17:03:32 »
Niin, kanteen menee niin isot venat ku vakioseetiin sopii, ja nokat on hyvä olla semmoset, että kun rahoittuu enemmän ni voi olla että joskus ois varaa sijoittaa se 1000€ yksiin mäntiin. Ja sitten vain enemmän ahtoja, enemmän kytkintä ja enemmän rengasta. Niin ei tarvi silloin enää tehä kanteen mitään, ja kuten sanottua niin ei se teho moottoria tapa vaan se alavääntö, olettaen tietysti ettei kone pääse nakuttaan, mutta e85:lla kun ajaa niin ei se ihan heti sitä tee, toki ruiskun säädöt on oltava spot-on...

 

KL-varaosat  Race.fi