Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S60 vm.-11 2.0t Käyntiongelma

  • 1 Vastauksia
  • 530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jml94

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo S60 vm.-11 2.0t Käyntiongelma
« : 01.06.2024, 16:14:27 »
Moro. Eli potilaana olisi 2011 vuosimallin Volvo s60 2.0t bensa koneella. Ongelmana on nyt, ettei moottori halua enää pysyä käynnissä. Starttaa kyllä ja käynnistyy normaalisti, hetken tyhjäkäynnin jälkeen kuitenkin ns. tukehtuu. Mitään vikavaloja ei kuitenkaan sytytä, eikä jätä palamaan.

Vikakoodeja lukiessa löytyi seuraavia:

P254022 Low Pressure Fuel System Sensor Circuit Range /
Performance,General Signal Failures,Signal too high

P008762 Fuel Rail/System Pressure - Too Low,Algorithm Based
Failures,Signal compare failure

P263664 Fuel Pump B Low Flow / Performance,Algorithm
Based Failures,Signal plausibility failure

P193484 Vehicle Speed Signal,Bus Signal / Message
Failures,Signal below allowable range

Olisko kellään hajua mitä osaa lähteä vaihtelemaan? Onko rikki siis tankinpään pa-pumppu, pa-paineanturi, korkeapaine pumppu, vai joku ihan muu? Onko näissä jotain tyypillistä nippeliä mikä pettää ja aiheuttaa tällaista?

Itsellä ei testeriä ole millä lähteä tutkimaan, kaverin testerillä nyt otettu nuo vikakoodit. Pikaisesti katsottiin  samalla pa-paineita ja näytti siirtopaine ihan normaalilta, moottorin "tukehtuessa" korkeapaine putosi.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2024, 13:43:37 kirjoittanut jml94 »

Poissa jml94

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 vm.-11 2.0t Käyntiongelma
« Vastaus #1 : 09.06.2024, 13:57:39 »
Tutkittiin autoa hieman lisää ja edelleenkään mitään ihan selvää syytä ei löytynyt. Uutena oireena myös ilmaantui, että seisonnan jälkeen sai startata todella pitkään ennenkun käynnistyi. Polttoaineen matalapaine näyttää testerillä kokoajan maksimiarvoa olikohan 760kpa. Korkeapaine käy tyhjäkäynnillä 4400kpa ja kierroksillä yli 8000kpa. Auton sammuessa korkeapaine putoaa lähes nollaan. Kuitenkin moottorin ollessa sammuksissa alkaa paine pikkuhiljaa nousta takaisinpäin.
Tankin pään pumppu kuuluu pyörivän normaalisti kokeiltaessa.

Vian etsintää tehtäessä vika kuitenkin mystisesti korjasi itsensä. Mitään muuta ei tehty, kun nollailtiin vikakoodeja ja käytettiin paineantureiden ja korkeapainepumpun liittimiä irti. Mitään vikaa ei liittimissä tai antureissa silmämääräisesti kuitenkaan näkynyt.

 

Futurez  Kulkukoira