Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Isoin turbo minkä saa jollain adapterilla kiinni t4 moottorin vakiopakosarjaan??

  • 5 Vastauksia
  • 2294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Niin, mikähän olisi suurin ahdin, jonka saisi jollain konstilla värkättyä kiinni tuohon t4 vakiopakosarjaan.
Menisiköhän tämmöinen 20t speedingiltä, lupaa e85:sella 430hp ihan niin tappiin ei kuitenkaan tarvi tuota ajaa, mutta jotain noin 400hv olisi hyvä ja polttoaineena tosiaan e85.




Menisiköhän tuo???

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 414
  • Jee jee
Sinne saa ihan minkä vaan maailman turbon. Hommaa pakosarjaan sopiva ahtimen laippa, putkea, uuteen ahtimeen sopiva laippa ja tarvittaessa hukkaportin liitäntäosat. Alla esimerkki.

!

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6634
  • Global alligator
Tuota muuten harva tulee ajatelleeksikaan. Minkähän lie nussanin kone tuo on? ???
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 737
  • www.vrcf.fi
Joo, tuommoista ratkaisua en oo tosiaan tullu ajatelleeksikaan. Mutta kyllä se silti saisi olla sillälailla "vähän" stealthimpi ettei se nyt paista google earthiin asti kun konepellin aukasee...

Tosiaan ihan semmoinen joku 14mm laippa ja kiinni pakosarjaan ja siihen sitten kierteet ja studit johon ahdin kiinni...

81mm poraus on, mutta tehotavoite ei oo kovin massiivinen, nokiksi tulee varmaan b4204s:n nokat, joten huipputeho tulee toki ahtimesta riippuen johonkin 6000rpm paikkeille, isopakopesäisellä ehkä vähän yli, pienemmällä vähän ali jne.

Joku 19t voisi olla aika hyvä sillä 7# pakopesällä, luulen että nyt e85:sen hinnan noustua taidan ajella 98:lla, ehkä voisin harkita jotain wesi-metanoliruutaa, se on kuitenkin oikeasti semmoinen nakutuksenestäjä ettei paremmasta väliä, eikä ole kallis ratkaisu, kuitenkin joku speeduino sinne pitää värkätä...

Tuo jos ajaa 98:lla, niin se ei vedä tommosta pientä pakopesää niin herkästi tukkoon, toki ahdin herääkin jonku verran myöhemmin...

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Sinne saa ihan minkä vaan maailman turbon. Hommaa pakosarjaan sopiva ahtimen laippa, putkea, uuteen ahtimeen sopiva laippa ja tarvittaessa hukkaportin liitäntäosat. Alla esimerkki.

Mites tällainen ratkaisu muuten vaikuttaa ahtimen toiminta-alueeseen? Tuskin kukaan on mitannut, mutta onks heittää mitään mutua / hihavakiota?
Vois olla ihan hyvä ratkaisu johonkin budjettipeliin tai jos haluaa tallin perukoilta löytyvillä osilla kasata jonkun pienemmän turboproggiksen.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 414
  • Jee jee
Mites tällainen ratkaisu muuten vaikuttaa ahtimen toiminta-alueeseen? Tuskin kukaan on mitannut, mutta onks heittää mitään mutua / hihavakiota?
Vois olla ihan hyvä ratkaisu johonkin budjettipeliin tai jos haluaa tallin perukoilta löytyvillä osilla kasata jonkun pienemmän turboproggiksen.
Lienee kokolailla merkityksetöntä spekulointia, jos toteutus on "äkkiä nopeesti nurkista löytyvillä osilla". Tulee niin hyvä, ku tulee. Varmasti riittävän hyvä.
!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron