Morjesta.
Elikkä tosiaan alko tossa motarilla auto oireilemaan ETS-valon ja moottorinvikavalon kera. Auto ei vastannu kaasuun mitenkään ja seilaili tyhkäkäynnillä, mutta pintakaasulla sai nilkutettua kuitenkin hallille. Vikakoodit lukuun, joista obd-puolelta sain lukijalla seuraavat koodit:
P1620: Engine cooling fan low speed signal
P1610:

P0225: Throttle/Pedal position sensor/switch Circuit C
P0220: Sama mutta Circuit B

Yllä olevassa kuvassa livedataa mitä sain luettua omalla lukijalla kun vika oli päällä tyhjäkäynnillä. Mitä tästä voi tulkita?
Kyseessähän on siis kuuluisa Magneti Marellin kaasuläppäkotelo, jota yritin putsailla. Epäilisin että kotelo rikki mutta muitakin mahdollisia vikakohteita kuunnellaan.
Tärkein kysymys kuuluu näin:
Jos vaihdan toisen kotelon samoilla sarjanumeroilla tilalle, niin joutuuko tän uuden kotelon siitä huolimatta koodaamaan autoon uudestaan?
Olis niin helppo homma vaihtaa itse, enkä ton arvoseen autoon enään viitsisi vajaata tonnia upottaa remonttiin liikkeessä
