No niin. Kyseessä siis -15 V40 D2 1.6 Diisseli. Sähköisellä tehostimella. Talvella kovilla pakkasilla (-30) lopetti ohjaustehostin toimintansa.
Käytin auton sammuksissa ja kerran vielä toimi. Seuraavalla kerralla enää ei eikä siitä asti ole toiminut. Näytössä ratin kuva ja teksti "Ohjauksen toimintahäiriö, pysähdy turvallisesti"
Vikakoodeja ei ole.
Ajattelin, että se akusta johtuu, koska webasto ei toiminut kuin hetken ja näytössä luki matala akun varaustaso tai jotain semmoista. Start/stop myös lopetti toimintansa.
Akku vaihdettu, mutta ei vaikutusta vaikka testerillä sopeutettu ja BMS nollattu.
Kerran olen yön yli ladannut, mutta ei vaikutusta. Vielä voisi kokeilla uudestaan ja lataisi kauemmin. Auttaisko jos käyttää akkua vielä irti ja sitten ilmoittaa autolle tuosta vaihdosta? Kunhan ensin lataa vielä uudestaan.
Vanhan akun jännite laski alle 8 voltin käynnistyksessä. Latausjännite oli 14,6-14,8v
Uuden akun jännite laski alle 9 voltin, mutta latausjännite on vain 13,15 volttia? Mistä voi johtua?
Akun jännite on nyt tarkistamatta, kun tuli tässä mieleen.
Voiko DPF vika johtua akusta, kun sekin hajosi talvella?

Mutta sen voi miettiä myöhemmin sitten.